youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2011

Av Julia Konradsson - 31 augusti 2011 08:10

Hej!


Nu har jag verkligen inte bloggat på flera dagar! ;O Så nu så kommer ni att få ett lååångt inlägg ;D


Söndag - Nu ska jag ut och rida Ägir ( På morgonen ) för att kl 17 så ska mamma och jag hälsa på Ambrosia!

Borsta henne, ta en promenad :)


Ridpasset: Idag så blev det ett dressyrpass på banan. Han var lite stökig, men det fixade vi! ;D Jag ställde i genom honom i båda sidorna, så att han skulle vara loss och fin. Gjorde lite skänkelvikningar,enkla byten,10-15 m volter m.m

Tränade väldigt mycket på galoppen, fattade galopp från halt,skritt och trav.

( Bygger upp hans kondis och styrka i galoppen nu, så att han ska orka mer och inte dra in mulen i bogen. )


Är jätte nöjd! :D Nu ska jag fixa det sista och sen så drar vi till Ambrosia!


Hultets Gård - Nu har vi kommit hem från Hultets Gård :) Det är så himla fint där! Och fina Ambrosia!

Hon var så söt <3

Jag kliade henne på manken och då la hon sitt huvud på min axel :)  <3 

Mamma tog några fina bilder på oss!

( Man kan nästan säga "Sommar bilder" :D )


  Hehe, jag bjuder på den här!

  När vi kom :)

  Sötnosen!

  Utflykt! ;D

  

  

  

 

   Guud ,jag tycker den här bilden är så himla fin :)


Måndag - Idag så ska Ägir jobba ute i skogen ;) Galoppera,klättra m.m


  

  Världens finast Russ! <3 :D


Tisdag - Idag så ska jag rida lektion på Gunnarskäl för Lena! Är taggad, jag hoppas att det kommer att gå bra! Eftersom igår så galopperade vi ute, så han kommer nog vara "peppig" :)


En sak är tråkig :/ Att nästa vecka på lördagen så skulle Ägir och jag tävla i Kungsör. Men det är inställt ;/


Lektionen - Idag så fick jag träna på LB1, för på lör så är det tävling med div 2 laget i NYBY Torshälla Ridklubb.


Men lektionen - Vi tränade inte bara på det. I början av lektionen så skulle jag vända rätt upp och göra volter, men det gick inte så bra :S Eftersom jag råkade tjuv hålla Ägir i vänstern... Så jag fick göra om det, då blev det bra! Gjorde några skänklevikningar, för höger skänkel så flyter det på bra. För vänster skänkel får jag passa så att inte bakdelen går före. Han var pigg som sjutton ;) Särskilt i galoppen ;) Tränade mellan trav, måste vara noga med att ha honom rak.


Det blev tyvärr inga bilder måste be mamma ta någon gång nu! ;D


Onsdag - Idag :P Nu så är jag hemma från skolan eftersom jag är sjuk... :( Och idag så ska Ambrosia Veterinärbesiktas, håller tummarna nu att det ska gå bra! :D


 Min och Ägirs första tävling! :)


Julia Konradsson

  

   


 


Av Julia Konradsson - 27 augusti 2011 20:30

Hej!


Idag så fick Ägir vila, men inte jag och Turbo ;D Vi tog några språng över hindren. Hehe, i slutet så började han fatta vad han skulle göra ;)

( Och inte springa förbi hindren :P )

Mamma tog några bilder också!


        

  Hehe :)


   "Jag är mer intresserad av husse" ;D

 

Det blev inga bra bilder på mig och Turbo när vi skulle hoppa över hindren... :P


Julia Konradsson 


Av Julia Konradsson - 26 augusti 2011 20:15

Hej!


Nu har man kommit in efter att ha Hoppat/galopperat nere på fältet. Det gick bra, han var lite busig! :D

Sen så skrittade jag ut honom i skogen.

Tog några foton också ;)


   Vackert!


 


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 26 augusti 2011 18:45

Hej!


Äntligen är det Fredag! Hehe, ska ut och rida nu + så ska jag ju prova att ha på Matolja på Ägirs päls ;D

( Hoppas att det funkar! )


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 25 augusti 2011 21:38

Sökte på google.se - hur man får bort kåda. Då hittade jag en länk från Agria Djurförsäkring, om hur man får bort kåda.

Länken - http://www.agria.se/hast/artikel/sa-far-du-bort-kada-ur-hastens-pals


 


Så får du bort kåda ur


hästens päls


 Hästar som går i hagar där det finns träd, har en förmåga att få kåda insmetat i pälsen. Det är ofta svår att få bort och sitter tills dett nöts bort.


Kåda kan man "lösa upp" med vanlig matolja. Stryk på matoljan med hjälp av en bomullstuss direkt på kådan, gärna före ridning. När du sedan ridit klart är det lagom att bortsta/skrapa bort kådan, som nu lossnar på ett kick.


Här får ni bilder!




Julia Konradsson 

   

   



   


Av Julia Konradsson - 25 augusti 2011 20:33

Hej!


Har varit lite dålig på att göra inlägg på sistone. Men igår så blev det bara en liten trip ut i skogen ;) Det blev så sent igår eftersom, först så skulle jag mocka/göra maten åt båda hästarna,sen skulle jag äta och då var jag fortfarande inte klar med hästarna,ta in hästarna för att dom skulle få em, sen rida. Då var klockan typ 19:45.

( När jag skulle börja borsta och så ;D )


Det blev Solros slingan ;)


  Gammal bild.


Idag blev det ett Dressyrpass på banan. Han var helt tokig hehe, men han vart fin mot slutet :)


Idag så tränade vi på: Enkla byten,ryggningar,övergångar-stärka honom i galoppen,skänkelvikningar,samlad galopp.

Det är roligt att se att han blir bättre och bättre för varje dag som går! Nu börjar vi små tagga inför Nyby :D

Jag ska tävla två LB1:or.


Idag så var Ägir lite bråkig. Fick ta tillbaka honom i traven och galoppen. Ville sticka iväg, men fick det inte för mig. Då vart han "Russig" som jag kallar det ;D Det är kul att han har lite glöd i sig! ;)


Designen kommer att dröja nu... Har inga "Höstiga" bilder ännu ;D


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 23 augusti 2011 20:45

Vet någon hur man får bort kåda från hästarnas pälsar? Våra hästar har ju varit i "Skogshagen" som vi kallar den. Då har dom kliat sig mot träden... Jag hoppas att ni har något bra sätt! :D


Mamma och jag tog det lite lungt idag, vi skrittade bara. Det är rätt mysigt attt bara ta det lungt med hästen ibland ;) Det märks att det börjar bli Höst. Dimma,kyligt ute,loven börjar små ändra färg. Jag gillar verkligen Hösten! ( Gillar alla årstider UTOM vinter! )


Här får ni några bilder från google.se!


  

Dimma


Sommar ;D



Julia Konradsson 

   

 

Av Julia Konradsson - 23 augusti 2011 14:30

Andra skoldan idag. Vi fick våra skåpnycklar, och jag hade turen att få ett överskåp yes!! Det här helt okej att börja skolan igen.


Har inte bloggat så bra på sistone... Har inte direkt haft något flyt med vädret här hemma. Så jag vet inte vad jag ska skriva om?

Vad tycker ni? Outfits,mer av något,bilder,videos,andras bloggar,          så om ni har några "förslag" så kommentera gärna! ;D


  


Julia Konradsson

Ovido - Quiz & Flashcards