youngrider - -

Alla inlägg under september 2011

Av Julia Konradsson - 30 september 2011 15:51

Ni får dom idag istället ;)


  

  

   Bilden säger mer än tusen ord ;)

    Mums! På tåget på väg till Stockholm!


Resturangen vi åt på heter: Jensen's Böfhus, vet inte hur man gör streck över O:na någon som vet? :S


 

    

    I Tisdags utom fotot på Tigern då, det är från igår ;)


Kommer att gör ett inlägg med saker som jag ska sälja, missa inte det! ;)


Julia Konradsson

  

Av Julia Konradsson - 29 september 2011 21:45

Hej!


Bloggar nu för att - När vi kom hem så skulle jag ut och mamma ut i stallet och mocka & fixa maten, sen skulle vi ju rida också. Bloggar mer om Stockholm senare, nu ska jag blogga om dom senaste dagarna i stället ;)

Jag LOVAR på att bli bättre på att blogga nu!


Tisdags - Så var ju jag och red lektion för Lena på Gunnarskäl. Det gick super bra! Vi tränade på förvänd galopp i tre bågar ( Eftersom jag ska tävla DM Lagtävlansprogrammet 2003 med Ägir :) ) Ryggningar, halter m.m jag fick lära mig en jätte rolig övning av Lena ( Som jag tyckte var kul )


Man gör så här - Man ska gå ut på fyrkantsspåret, och fattar höger eller vänster arbetsgalopp ( Beror på vilket varv man är i ) Om man är i höger varv så fattar man först höger arbetsgalopp, sen när man har kommit till mitten av långsidan, så bryter man av till skritt och fattar förvänd arbetsgalopp ( Alltså vänster ) Innan hörnet  så bryter man av till skritt och skrittar igenom hörnet. Sen efter hörnet så fattar man förvänd arbetsgalopp, och innan nästa hörn så bryter man av till skritt och skrittar igenom hörnet ( Man skrittar igenom varje hörn ) Sen fattar man höger arbetsgalopp och bryter av på mitten av långsidan, och fattar vänster arbetsgalopp!


Jag gillade den här övningen för att: Den var väldigt bra och en smart övning. Ägir var jätte duktigt på just den här övningen för att - Han lyssnade på mig och inte stressade! ;) Jag har fått mer kontroll över honom nu i galoppen :)


Bilder kommer!


Onsdag - Var en rätt lungn dag, jag var med min bästis Emelie från kl 15 - 18. Sen var det bara ut och rida Ambrosia. Ägir var ju ledig för att han gick så himla bra i Tis. Vi fick lov att rida i mörkret då, men vi har ju lampor på banan så det gjorde ingeting! Ambrosia blev lite spänd i början av ridpasset, men hon lungnade sig. Hon är en så otroligt ambitös & samarbetsvillig 5-åring! Hon blir bara bättre och bättre för varje dag som går, nästa vecka ska vi tillbaka till Hultet Gård och Veterinärbesiktiga Ambrosia så att hon är "Fit för Fight" så att vi kan komma igång ordentligt! ;)


Sen idag då ;) Alla hästarna var fina idag, vi gjorde lite "omkastning" i Ambrosias & Chess scheman så igår så travade vi dom på banan & idag skrittade vi dom på fältet! Ambrosia har fått två sprutor idag också, en för influensa & sen den andra första sprutan för botulism. ( Hon ska få två till senare ) Hon var suuuuuper duktig! Första mötet och hon bara står där helt stilla, som man brukar säga "Hon rörde inte på en enda fjäder" ;) Nu har vi hämtat vårt sista last med Hö, sen börjar vi med Hösliage.


Det var en liten "uppdatering" ;)


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 29 september 2011 08:14

Hello!


Förlåt för att jag inte hunnit blogga, det har varit så mycket nu! Gör ett inlägg senare idag om allt, men vi hörs! ;)


( JAG LOVAR! )


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 26 september 2011 19:30

ÄGIRs TRÄNINGSSCHEMA


Mån - Dressyr

Tis - Träning för Lena

Ons - Ledig

Tors - Ut i skogen

Fre - 50/50 Ut i skogen & Dressyr

Lör - Allsvenskan div 2 omg 2

Sön - Ledig


  

Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 26 september 2011 19:15

AMBROSIAs TRÄNINGSSCHEMA


Mån - Ut i skogen

Tis - Ledig

Ons - Fältet

Tors - Ridbanan

Fre - Ut i skogen

Lör - Ledig

Sön - Ridbanan


      

Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 26 september 2011 19:00

CHESSs TRÄNINGSSCHEMA


Mån - Ledig

Tis - Fältet

Ons - Tömkörning

Tors - Dressyr

Fre - Dressyr

Lör - Ledig

Sön - Ledig


  

Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 26 september 2011 14:15

Har lite problem med bloggplatsen.se nu, så jag lägger in deras träningsscheman senare idag ;)


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 25 september 2011 15:30

Nu kommer det bilder!


 

    ( Ägir rör på sig, det är därför det ser ut som att sadeln ligger snet ;) )


 

       

     


Julia Konradsson

Ovido - Quiz & Flashcards