youngrider - -

Alla inlägg under januari 2012

Av Julia Konradsson - 30 januari 2012 17:43

Nu har jag kommit in i från stallet. Ambrosia fick vara ledig och Ägir joggade jag bara + galopp ;) Han fick mest "lulla" men också gå lite skänkelvikningar, som inte är så jobbigt!


Har inte så mycket mer att skriva, så nu får ni hjälpa mig!

Vad vill ni att jag ska skriva om, lägga ut mer bilder, videos m.m? Har skriv torka!


   

Av Julia Konradsson - 29 januari 2012 13:12











Blev bara en bild på Ambrosia, men det är iaf bättre än ingen!


 



   

   

   

   

   

   

   

   

   

 

Av Julia Konradsson - 29 januari 2012 12:28

Nu har jag kommit in efter att ha fixat stallet och hästarna, red även ut Ambrosia ;)


Snacka om busig ponny! Det kommer bilder senare, tyvärr så dog kameran när vi skulle ta kort på Ambrosia. Men två bilder är bättre än ingen ;) (Hoppas bara dom blev bra!)


Nu ska jag äta lunch, ses!




Hästarna har också fått sin lunch ;) 






Av Julia Konradsson - 29 januari 2012 09:18

Idag blir det en rätt lugn dag, inte så mycket som ska göras.


-Rida ut Ägir

-Mocka

-Fixa maten


Det var nog allt, red dressyr igår på Ägir, vilken ponny! Han var riktigt riktigt fin!


Han tycker verkligen att det är kul, för han har ju stått i två dagar.

Han var mjuk i båda sidor, i början var han lite seg. Men när vi började bli varma så började han trava på ordentligt ;)


Vi tränade på skolorna, förvända galoppen och ryggningar. Skolorna blir bara bättre och bättre för varje dag som går! Den förvända galoppen är också bra, det ända han måste göra är att vänta lite till ;) Ryggningarna har också blivit mycket bättre!


Vi kan säga såhär - Att allt går framåt! ;)


Vilket är väldigt kul!




Ambrosia får vara ledig idag ;)


Plus så har vi köpt två nya grimmor åt Ambrosia, två stycken läder grimmor.

Vi har köpt en från tradera som är ny (den har vi inte fått än) Och en som vi köpte från Lars Bieder Man som passar perfekt på Ambrosia!


 



Av Julia Konradsson - 28 januari 2012 19:59

Fick inga såhär jätte bra bilder, men det jag köpte var:


-Anky van Grunsven väst

-En Fior Da Liso V-ringad tröja






Bild lånad från Sannas blogg :



Är riktigt nöjd! 

   

      

   




 

Av Julia Konradsson - 28 januari 2012 18:15

Nu är jag anmäld till årets första start! (För mig och Ägir)

Det blir i Köping en Regional LA1 och en Regional LA:P1, man fick vara ute i god tid eftersom platserna går åt fort nu, för det fick bara vara 20 starter i varje klass.

Men dett kommer iaf vara en B-ponny klass, en C-ponny klass och en D-ponny klass.


Då blir det iaf inte ihopslaget med C-ponnyerna eller D-ponnyerna ;)


 TAGGA!

 

Av Julia Konradsson - 28 januari 2012 14:53

Nu är vi hemma efter ett lång lagträff hos Sanna Nilsson, vi pratade i 3 timmar! Plus så var vi ju inne i Sannas nya butik, otroligt, otroligt fin! Fick med mej lite smått och gott hem ;)


Dom hade öppningserbjudande på stallskor och 50% på alla ridkläder! Det var mycket man ville ha med sig hem kan jag säga ;) Tyckte att det var bra priser på kläderna och alla fina grejer till hästen, inte för dyra och inte så billiga heller, lite mitt i mellan ;)


Kan säga att det är min nya favvo-butik, även om jag bara har varit där en gång ;)


Professional Choice benskydd finns att köpa hos Sanna, något som jag tycker är riktigt snyggt är dom benskydd med Giraff mönster på! Är helt kär i dom ;)


Kärade ner mig massor med grejer, men man kan ju inte köpa allt ;)


Men något jag kommer att spara till är -


-Professional Choice benskydden

-Ett jätte snyggt marin blått schabrak som har en beige kant med strass diamanter på, riktigt snyggt!

-Plastrong

-Ett Pannband som jag hittade idag till Ambrosia


Och massor mer! ;)


Kommer bilder ikväll på vad jag köpte!


Tog inga bilder på Butiken, men jag tog i Sadelkammaren - Så sjukt fint!










Dom benskydden!






Ett otroligt fint ställe har du Sanna

   

   

   




   

   

   

   

   

   

   

 

Av Julia Konradsson - 27 januari 2012 21:34

Jag vet jag vet, dåliga uppdateringar, ska bli skärpning!


Fredag! Nu är det äntligen fredag!

Ett extra stort plus är att det gick super bra på SO-provet, spanskan och engelskan ;)


Men iaf imorgon är det lagträff för Div I Ponny Dressyr, vi ska ha lagträff hos Sanna Nilsson Dressyrcenter! Ska bli så kul! Älskar verkligen Sannas ställe - Så sjukt fint + så rider hon ju så sjukt bra!


Vi ska samlas kl 11 men vi kommer åka och hämta Cornelia vid 09,40 och sen åka och kolla in i Sannas nya Ridsport affär! Vi är där ungefär 10 så då har man en timme på sig att gå runt och kolla ;)

( Hoppas att man får med sig något fint hem ;) )


Kanske blir några bilder, om jag får ta några för Sanna i butiken + hela anläggningen ;)



   




Ovido - Quiz & Flashcards