youngrider - -

Alla inlägg under februari 2012

Av Julia Konradsson - 28 februari 2012 19:16

Hej alla läsare!


Just nu är det väldigt mycket man ska hinna med! Det är därför det kan bli dåliga uppdateringar ibland ;) Men i Söndags så hade vi slut prov på gröntkort kursen, och jag klara det!


Nät och jämt kan jag säga ;)


Men idag så hade jag träning för Lena på Gunnarskäl, jag red igenom LA:P1 två gånger. Men innan det så fick jag träna på både öppnor och slutor på medellinjen. Det gick bra!


Jag och han har svårare åt höger än åt vänster, särskilt med slutorna.


Han var även lite busig och glad idag! + så har han ju fått gått i gräshagen, eller ja lite mer gräs än i dom andra hagarna, eftersom det är översvämmning, då har han blivit ännu mer rund om magen ;)


Så imorgon blir det att galoppera i skogen, hoppas på bra väder!


Men iaf så red jag ju igenom LA:P1 och det gick rätt så bra, bättre andra gången tycker jag. Då jag fick ihop honom ännu mer, han var riktigt taggad och jag är jätte nöjd!


Det är så roligt att få träna för Lena!



Finaste! 




Av Julia Konradsson - 26 februari 2012 18:44

I helgen så red jag självklart Ambrosia också!

Dressyren gick hon fantastikt bra! Fick till en riktigt bra fattning i höger.


Har upptäckt att hon trivs bäst på fast underlag och inte för tungt.


Red även på gräsbanan, det tyckte hon var riktigt roligt, när det skvätte vatten på hennes mage ;)

Det blev lite 50/50 för jag red även ut henne, väldigt isigt i skogen.


Hade tänkt klättra med henne i klätterbacken, men där var det alldels för isigt ;)


 

Av Julia Konradsson - 25 februari 2012 21:48

Hej alla läsare!


Väldigt dåligt bloggande på bloggen nu, men det ska fixas ;)


Hade gjort ett inlägg imorse men det sparades inte, synd.. Men får skriva om det istället ;) Idag så hade vi Praktik på Gröntkort kursen, vi fick bla. knoppa, linda, ta av och sätta på täcken, säkerhetsknut, vissa häst förhand.


Det gick bra för mig, utom säkerhets knuten då det var länge sen jag hade gjort en ;)


Imorse så red jag även Ägir, jag red igenom LA:P1! Första gången för mig och Ägir! Kändes riktigt bra, hans förvända galopp har blivit så otroligt bra!


Det var bara inridningen i samlad galopp och slutorna som vi behöver träna ännu mer på!


Och allt annat förstås, som behöver finslipas och jobbas på. Plus så är han lite för rund om magen, så den behöver jobbas bort, då får han ju smatidigt bättre galopp ;)


Då magen inte är i vägen ;)


Är stolt över min lilla stjärna! Imorgon blir det ännu mer jobb för båda hästarna ;)


 



Av Julia Konradsson - 24 februari 2012 09:47

Hej alla läsare!


Hann inte blogga igår och i Onsdags eftersom jag var hos Cornelia ;) Vi hade jätte roligt! Jag skulle ju sova över hos henne från Onsdag till Torsdag, vi var upp till 2 på natten och så skulle vi gå upp 8.


Vid ungefär 9 så gick vi mot bussen, som vi skulle ta till Hagby.


Igentligen så skulle jag fota Cornelia och Thommy, men vi red istället ut tillsammans! Jag fick låna Thommy och Cornelia lånade en storhäst som heter Kalle!


Vi hade jätte roligt, fast det var samtidigt lite obehagligt inne i skogen..


Så vi vände och tog en annan väg, sen byte vi häst! Han var jätte snäll Kalle men Thommy var riktigt busig ;)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Nu ska jag dra ut till mina fina ponnys och rida dom, i det fina vädret!


     

Av Julia Konradsson - 22 februari 2012 11:22

Nu blir det stallet som gäller ;) Ska fixa hela stallet idag, eftersom mamma jobbar.


Sen på kvällen så ska jag till Cornelia och sova över där. 


+ Så är det ingen kurs idag, men imorgon, på lördag och på söndag så är det kurs igen. På lördag så ska vi få vara med hästarna, linda m.m Och på söndag så är det prov, lite nervös är man ;) 


Just det! I mitt förra inlägg så kan man ju rösta, men det går tyvärr inte. Så under min presentation och under kontakta mig, så finns det en Omröstning och där kan man rösta ;)


     



Av Julia Konradsson - 22 februari 2012 10:54

Vill ni att jag bara ska skriva om hästsport eller också lite om min vardag? Jag vill ju att ni ska få läsa det ni vill!


Bara hästsport?-Hästsport och lite vardag?
Rösta till ikväll, sen får vi se!

 

Ska jag bara skriva

innom hästsporten

eller hästsporten och lite om min vardag också?
 

Hästsport!
Både hästsport och min vardag!


Nu har jag fixat så att mina glada gubbar eller vad det är jag gör blir till smileys!


Av Julia Konradsson - 22 februari 2012 09:27

Hur tycker ni om den nya designen? Bättre eller sämre, själv tycker jag tummen upp!


+ Vad tycker ni om bloggen? Bra eller dålig, vad som kan bli bättre m.m?

Kommentera!


Youngrider



 
Av Julia Konradsson - 21 februari 2012 21:32

Snart är det dags.


Ambrosia blir ju 6 år i år och man måste ju mäta dom när dom är 4, 6 och 8 år. Vi måste mäta henne innan jag får börja tävla henne.

'

Nu på Torsdag så är det en på kvällen i Örebro och det är ju närmast för oss att åka, men vi tänkte åka vecka 15 då det är en till i Örebro fast i April istället ;)


Då är det ju ljusare på kvällarna och inte snö och is ;)



Fina Ambrosia!

   

Ovido - Quiz & Flashcards