youngrider - -

Alla inlägg under mars 2012

Av Julia Konradsson - 31 mars 2012 09:33

   Godmorgon!


Oj vilken fredag det var! Jag har ju inte bloggat någonting, men det är för att datorn pajade, och nu bloggar jag ifrån pappa's jobb dator. Kan ju inte ladda in några bilder men det kommer när vi har fått tillbaka datorn.


Eftersom vi har lämnat in den.

'


Har så mycket att berätta, men kan börja med i torsdags.


Torsdag: Åkte jag till en som skulle knäcka min rygg, eftersom jag hade en låsning i ryggen. Efter det så fick jag inte rida på två dagar! Så jag fick alltså ridförbud :(


Fick inte rida i torsdags eller i fredags.



Inte bra när man ska starta lag på söndag! Men idag blir det att rida igenom Ägir ordentligt, vi ska starta la1 och lag 2003 Regionalt.


Fredag: Åkte vi till Nikita! Hon skulle vet. beskiktas kl 14,30 men han var försenad till kl 16,30.




Av Julia Konradsson - 28 mars 2012 19:21

~ Läs gärna inlägget under ~


Fortsättning på inlägget under ;)


Hoppas på att Ägir och jag ska hinna kvala till 1 Maj! Isf om jag hinner kvala så ska jag nog starta LA:P0 som går på 20x60 bana, lika stor bana som Ambrosias Ungponny program går i.


Tänkte göra ett inlägg om vilka tävlingar jag kommer åka på vecka efter vecka ;)


Vecka 13: Söndag 1 April

Div I Ponnydressyr omg I - Köpings Ridklubb Västmanland - Regional lag 2003 o La1 Ägir


Vecka 14: Påsklov! Ev. Kurs för Lena


Vecka 15: Torsdag 12 April Åka och mäta Ambrosia i Örebro

Söndag 15 April

Gyttorps Ridklubb Örebro län - Lokal Lb1 o La1 Ambrosia


Vecka 16: Lördag 21 April

Kumla Ridklubb Örebro län - Regional/Lokal La1 o LA:P1 Ägir


Vecka 17: Lördag 28 April

Div I Ponnydressyr omg II - Eskilstunaortens Ryttarförening Södermanland - Regional Lag 2003 Ägir

Lb1 o La1 Ambrosia


Vecka 18: Måndag 30 April ~ Fyller 13 år ~

Tisdag 1 Maj

Eskilstunaortens Ryttarförening Södermanland - Nationella/Regionala LA för Ungponny 2008 6-åringar Ambrosia

(endast regionala för ungponnyer)

Söndag 6 Maj

Nyby Torshälla-Ridklubb Södermanland - Lokal Ambrosia


Vecka 19: Lediga


Vecka 20: Lördag 19 Maj

Div I omg III Ponnydressyr - Fagersta Ryttarklubb Västmanland - Regional LA:P1 Ägir

Söndag 20 Maj

Smedstorps Ryttarsällskap Södermanland - Lokal Lb1 i La1 Ambrosia


Vecka 21: Söndag 27 Maj

Gyttorps Ridklubb Örebro län - Regional


Vecka 22: Lediga


Vecka 23: Strömsholm!


Skulle vilja jobba på Strömsholm i år, skulle vara otroligt häftigt!


Det var iaf några tävlingar i år ;)


Ägir och jag skulle kvala in till Ponnyderbyt i år, men vet inte om det blir så eftersom mamma tog ledigt vecka 30, men då flyttade dom det till vecka 27! Så om vi har otur så för mamma inte ledigt..


 


Har inga nya bilder, men det kommer!



Av Julia Konradsson - 28 mars 2012 17:41

Hej alla läsare!


Igår så tränade jag med Ambrosia för Lena och wow vad fin hon var! Jag skulle ju överraska Lena, och det gjorde jag med att rida upp LA för Ungponny - 6-åringar 2008 som jag ska tävla i Vilsta 1 Maj, då det är Nationella och Regionala tävlingar.

(Dom regionala klasserna är för Ungponnyer)


Kommer snart ett inlägg om tävlingar m.m

'


Det svåraste i det programmet tycker jag är mellan traven, eftersom jag och Ambrosia inte har hittat den ännu. Men det hjälpte Lena mig med efter att jag var klar med programmet.


Det var en jätte bra övning! Jag skulle komma på diagonalen och börja med att göra en liten skänkelvikning och sen rida rakt fram (som om man vänder rakt upp) och trycka på henne och sen göra halvhalter och sen skänkelvikning, rida rakt fram halvhalter skänkelvikning.



Sen skulle jag efter galopp serpentinerna + tio-meters volten komma på diagonalen i mellan galopp från K till M alltså på en lång diagonal. Den skulle jag göra om (diagonalen) och ha henne mellan hjälperna så att jag har henne rak! Måste tänka på det!



Jag fick jätte bra hjälp igår! + Glömde säga det igår till dig Lena - Tack för att du är en så bra tränare!

 

Kommer komma bilder på gårdagens lektion i ett annat inlägg! 




Av Julia Konradsson - 28 mars 2012 17:33

Inläggen som jag gjorde i morse har försvunnit :( Så typiskt! Hade skrivit om träningen i går för Lena + tävlingar jag ska åka på i vår.

Kommer komma två eller tre långa inlägg snart ;) Så håll koll ;)



Fick vara hemma ifrån skolan idag pga min rygg..


 

Av Julia Konradsson - 24 mars 2012 08:34


Har ju ovisade bilder som jag tänkte visa er idag! Det kommer komma senare idag, då jag måste ladda kameran och sen ladda in dom på datorn ;)

'


Ambrosia är nu anmäld för årets första start! Det kommer bli i April/Maj, varför jag startar henne så sent är för att vi ska till Örebro och mäta henne den 12 April.


Så på tisdag så ska jag ju rida lektion för Lena, och det kommer att bli en överraskning!



Igår fixade vi även Nikitas box! Ska bara strö på spån och sen fixa krubba åt henne + vatten hink. Åh det ska bli så roligt! Hon kommer antingen på torsdag nästa vecka eller fredag + så är det ju tävling i Köping på söndag Div I omg I, jag ska tävla La1 och lag 2003!


Men nu ska jag äta och sen fixa mig ;)


 






Av Julia Konradsson - 21 mars 2012 21:18

Hej alla läsare!


Hoppas ni orkade läsa inlägget under ;) Vilket underbart väder det har varit ute idag! Hela 18 grader varmt! Har även sett flera vårtecken när jag skrittade ut Ägir idag, barbacka såklart! ;)


Tussilago
Red bara i tjocktröja
Solensken
Det var över 15
grader varmt


Red även Ambrosia på kvällen med mamma, gud vad fin hon är just nu! Hon är helt stadig på tygeln och när jag fattar galopp så går hon kvar på tygeln och går inte upp med huvudet! Det kallar jag framsteg!



Så underbar dag det har varit idag!


   


Av Julia Konradsson - 21 mars 2012 20:51

Har varit såå rolig! Även fast Ägir inte var på sitt bästa humör ;) Jaghar ju skrivit om helgen + dåliga uppdateringar, men det ska jag skriva om nu ;)


Vi hade iaf jätte roligt, på lördagen hade vi caprilli och sen på kvällen skulle vi ta kort, barbacka. Och Cornelia och jag hade även ponny-race ;) Super kul!!

Och på söndagen så hade vi programridning.


För mig och Ägir gick det sådär, det var inte hans helg. Men igår red jag lektion och det gick super!

Men iaf, så kan man nästan inte beskriva hur kul vi har haft, och hur bra kompisar vi fyra har blivit! Är så glad att jag åkte på kursen!

 

 

Samtidigt som jag bloggar om helgen nu så kan jag ju lika bra berätta om hur det gick på lektionen igår! ;)


Jag började med att värma upp honom, kollade så att han var mjuk och fin i båda sidor, checkade av honom alltså. Sen gjorde jag även lite enkla byten + mycket galopp.



Sen så joggade jag och skrittade honom innan lektionen började. Vi började med att träna på skolorna eftersom jag måste visa tydligare öppna och tydligare sluta. Han var riktigt riktigt fin!


Och om två helger så ska ju jag tävla i Köping igen, La1 och Lag 2003. Då är det första omg i Div I (Lag 2003)



Så jag red igenom Lag 2003, och det gick hyfsat. Han var lite hastig i galoppen och jag tjuvhåller honom åt vänster i volterna, men det tränade vi på (Utom galoppen för han var helt slut) och när jag ska rida upp och göra halt, inte i början utan i slutet.


Men jag är jätte nöjd! Han blir alltid lika fin när jag rider lektion för Lena och det är alltid lika kul!


 Pic. Bild på Sannas sadelkammare!

 


Av Julia Konradsson - 17 mars 2012 09:22


Godmorgon!


Nu har jag varit ute med Turbo och fodrat hästarna, har även tagit ner alla schabrak som är tvättade som jag ska ha med mig idag! :)



Sitter och



 äter frukost sen blir det ner i stallet!


Skapa flashcards