youngrider - -

Alla inlägg under juli 2012

Av Julia Konradsson - 29 juli 2012 21:20

Hej!


Nu har jag kommit in från stallet, och båda hästarna var riktigt duktiga!


Ambrosia - Jag började rida Ambrosia, jag började ridpasset med att skritta ut henne. Sen skrittade jag mot ridbanan och där satt jag av och började med att gå runt bommarna. Sen tog vi det stora steget att försöka gå över bommarna ;) I början tyckte hon att dom var riktigt läskiga! Men sedan gick hon bara över dom, hur lung och cool som helst! Så hon fick massor med godis och beröm ;)


Sen satt jag upp och började skritta över dom, samma där - det gick hur bra som helst! Jag travade inte över bommarna idag, men jag tyckte det räckte med att skritta över dom.



Men i alla fall så joggade jag henne mest idag - och tränade på min sits! Gjorde mycket volter så att hon blev mjuk och fin i sidorna. Sedan tränade jag på att vända rätt upp, så att hon är snabbare med att sätta igång!D et blev ett litet missförstånd en gång, men det var inget mer med det. Hon skötte sig riktigt bra, och galoppen var verkligen jätte fin idag! Är super nöjd med henne!


Det var lite kort om ridpasset!


Ägir - Hoppade jag idag som sagt, det gick riktigt bra och han var lite busig ;) Började med att skritta

honom några varv tillsammans med mamma och Chess, och sen började jag jogga honom och gjorde lite lösgörande övningar, såsom öppnor, volter, 8-volter osv. Tog några språng och sen galopperade jag honom så att han skulle

få upp flåset lite.


Tog några språng till och han kändes riktigt fin! Red lite dressyr på honom också, han var lite stark i vänster men det var bara att jobba vidare!



Jag är rikitgt nöjd med honom också, och man kände att han tyckte det var kul!


Har inga bilder på Ägir idag eftersom mamma skrittade Chess ;) Men jag har några stycken på Ambrosia i alla fall!


 


 



Nu ska jag ta och fixa inför imorgon! För imorgon så ska jag följa med en kompis till Gröna Lund, kommer bli riktigt roligt!! Så det kanske kommer några mobil inlägg ;)


Tänkte svara på en kommentar i samma inlägg!



Kommentar till Mycket som har hänt dom senaste dagarna!


Lisa

Lördag 28 juli 17:33

Hej.. Vilken Lotta är det du rider för, har du ridit för

henne länge? Hur går det med dina andra hästar?


Hej!

Jag vet inte vad hon heter i efternamn, men jag har bara ridit

för henne en gång :) Det går bara bra med Ägir, tack!


 



Av Julia Konradsson - 29 juli 2012 17:15

Hej alla läsare!


Nej nu ska jag ta och gå ut! Har suttit fastklistrad vid datorn hela förmiddag och kollat på Jönköpings Nationella tävlingar! (http://online.equipe.com/sv/competitions/4658)


Idag så står det hoppning på schemat för Ägirs del, Ambrosia ska jag jogga på banan och lägga ut några bommar på marken! Det är första gången VI ska skritta över bommar, så vi får se hur det går!



Tänkte hoppa Ägir nere på fältet, så ska ta och plocka fram några hinder, samt lägga ut bommar på marken!


Bloggar mer ikväll när jag kommer in ;)


 



Av Julia Konradsson - 26 juli 2012 09:49

Hej alla!


Jag vet, super dåliga uppdateringar - ledsen för det. Men bloggen är inte prio ett just nu, men jag ska uppdatera er så gott jag kan!


Men i alla fall så i måndags så red jag lektion för Lena igen. Den här gången så gick det bättre, vi fortsatte träna på skritten och min sits samt öka och minska tempot i traven.


I tisdags joggade jag henne och efter det skrittade jag ut.



I onsdags så red jag lektion igen, men den här gången för Lotta. Först fick jag visa henne i alla gångarterna, skritt, trav, galopp.


Sen fick jag gå in på volten, och träna på dels min sits och mycket tempoväxlingar så hon skulle vara snabbare för min skänkeln. Jag måste tänka på att min underskänkel ska ligga intill så jag kan snabbt trycka på henne när hon tappar bjudningen. Jag behöver rida mer engagerad trav så hon bjuder fram till handen så att jag kan göra förhållningar, utan att hon tappar bjudningen.


Lektionen slutade med att jag red upp LA för Ungponny, efter det fick jag feedback!


Tyckte det var en väldigt bra lektion, och jag fick mycket tips på hur jag kan rida hemma.



Det var lite av lektionen ;) En trött men nöjd ryttare och häst!


Två fina bilder från lektionen i onsdags!

 


 






Av Julia Konradsson - 24 juli 2012 10:17

Hej alla läsare!


Jag har varit riktigt dålig på att blogga! Förlåt för det! Men tänkte berätta lite vad som kommer hända idag ;) (Kommer även försöka blogga mer under dagen)


Båda hästarna ska ridas:


Ägir: Dressyrpass tillsammans med mamma och Chess.


Ambrosia: Joggas/Skrittas ut.


Stallet ska fixas.


Kommer inte på mer just nu, men det blir väl mer under dagen. Ägir fick även gå ett dressyrpass igår, jobbade mycket på lösgjordheten så att han var mjuk och fin i sidorna. Han kändes väldigt bra och jag är nöjd med honom, tränade också på öppnor samt bakdelsvändningar.


Hinner inte skriva mer nu men bloggar mer under dagen!


Har inga nya bilder på Ägir, så det får bli en gammal!

   



Av Julia Konradsson - 20 juli 2012 22:57

Hej alla!


Tänkte berätta lite om hur träningen gick idag, och det gick inte så jätte bra. Jag fick träna på sitsen eftersom jag inte satt bra, och min vänsterskänkel låg för långt fram. Men det var en bra lektion! Och jag fick jätte bra hjälp i skritten samt med min sits. Men i alla fall i skritten plockar jag upp tyglarna för fort, och då går Ambrosia upp med huvudet, så istället så ska jag pendla med handen och allt eftersom plocka upp tyglarna och få kontakt.


Sedan tränade vi på traven och galoppen. I galoppen skulle jag tänka på ( i alla fall i höger varv ) att inte ta för mycket i inner tygeln när jag fattar galopp.

I traven så tyckte Lena att jag red för fort så, vi tränade mycket på takten.


Det var lite om träningen i alla fall, kommer bilder senare!


 




Av Julia Konradsson - 20 juli 2012 12:50

Hästarna har fått lunch, och snart ska jag äta lunch innan jag går ner till stallet igen. Senare i eftermiddag/kväll så blir det lektion för Lena på Gunnarskäl med Ambrosia, så efter lunchen så ska jag börja putsa grejerna och välja outfit.


Kameran ligger på laddning, så det kanske blir några bilder ikväll, man vet aldrig? ;)



Nu på förmiddag har jag fixat mitt hoppskåp, samt plockat upp allt som låg på golvet inne i sadelkammaren. Så nu är den snart klar! Bilder kommer senare ikväll!


Idag så ska Ägir antingen få vara ledig eller så ska han få gå ett dressyrpass, har inte bestämt mig än..


Har inte så mycket mer att skriva, men jag bloggar mer senare!


Min favorit bild från igår!

 

Av Julia Konradsson - 20 juli 2012 08:20

Godmorgon!


Var som sagt i stallet hela dagen igår igen! Det är därför det var så dåliga uppdateringar ;) Nu börjar jag bli klar i sadelkammaren, det är bara att dammsuga samt plocka undan lite grejer och så ska pappa sätta upp en hylla.


Alla skåpen är klara utom mitt hoppskåp, som jag var lite slarvig med ;)


Men i alla fall, igår kväll så red jag Ambrosia och Ägir. Ägir galopperade jag ut i skogen, det var riktigt mysigt fast vi kunde ha klarat oss utan all knott/mygg ;)


Ambrosia joggade jag samt jobbade henne också. Hon kändes fin gjorde mycket volter och skänkelvikningar så att hon skulle bli mjuk i båda sidor. sen jobbade jag henne i galoppen, tempoväxlingar. Hon gjorde det riktigt bra, men hon orkar inte riktigt komma tillbaka och samla sig, så hon blir lite stark. Men jag är helt klart nöjd med henne och tycker hon är jätte duktig!


Det var i alla fall lite av vad som hände igår ;) Har även massor med bilder att visa! Men det får jag vänta med ;)


 

Av Julia Konradsson - 18 juli 2012 20:55

Hej alla läsare!


Det har varit en riktigt lång dag i stallet idag. Har städat sadelkammaren, men det är mycket kvar! Men alla skåpen utom mammas är klart. Imorgon blir det att städa mammas skåp och allt annat som inte är klart!


Det är därför det har varit så dåliga uppdateringar idag. Har även ridit hästarna, båda var fina idag!


Imorgon ska jag verkligen försöka gå upp tidigt! Så att jag rider hästarna tidigt på morgonen och att sadelkammaren blir klar ;) Har inte så mycket mer att skriva,  blir ett kort inlägg idag!


   

Ovido - Quiz & Flashcards