youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2012

Av Julia Konradsson - 26 augusti 2012 09:19

Gooodmorgon alla läsare!


Bloggade ju inte igår ikväll men tänkte berätta lite i alla fall. Började rida Ambrosia, och det kändes inte alls bra, usch. Det är ett sådant pass man bara vill lägga bakom sig och tänka framåt istället! Men fick ändå en rättså bra känsla mot slutet.


Tyckte inte jag red särskilt bra heller, så jag red ut Ägir i skogen istället för att rida på banan/fältet.



Kom precis in efter att ha morgonfodrat hästarna och varit ute med Turbo (våran hund) När dom har ätit upp så ska jag ut och rida Ägir medans Ambrosia och Chess får gå ut i hagen. Ska även putsa alla grejer och välja outfit, känner att jag inte hann göra så mycket igår igentligen? Tänkte ju putsa grejerna igår, efter Ägir men eftersom det blev bara en uteritt så måste jag rida innan vi åker på träning. (Annars hade jag ridit efter träningen)


Märkar att det blev ett lite rörigt inlägg!..


Bjuder på en favorit bild från i vintras på mig och Ägir! 


 










Av Julia Konradsson - 25 augusti 2012 13:38

Snabbt inlägg! Nu blir det tempo i fall jag ska hinna göra allt som jag planerat idag! Håller  på att tvätta upp alla tävlingsschabrak och lindor, osv. Har fortfarande kvar tvätt ifrån Karlstad ;)


Ska ut nu och fixa klart stallet, sen upp och fixa en till maskin efter det ut och rida mina fina hästar.



Så det blir ett kort och snabbt inlägg ;)


Bloggar mer senare!


 





Av Julia Konradsson - 25 augusti 2012 09:41

Hej alla läsare!


Tänkte ta och tala om att jag lever och berätta lite vad som hänt dom senaste dagarna!


Det var ju som sagt skolstart i måndags, så senare mot eftermiddag red jag mina hästar, och båda var helt

U N D E R B A R A ! (Börjar berätta om Ägir) Ägir var super fin! Tränade på framdelsvändningar så att han skulle lyssna på mina skänklar och bli mer lösgjord i sidorna. Vilka fattningar han gjorde efter det ! Han blev otroligt lösgjord och fin. Var mest på volten, men bestämde mig att gå ut på fyrkantspåret då kände jag att han inte spårade med bakdelen.   Så då fick jag ju (såklart) ta in bakdelen på spåret (vet inte riktigt hur jag ska förklara) och då blev han lite små sur, men sen var han så fiiin!


Super nöjd med honom!



Ambrosia red jag nere på fältet tillsammans med mamma och Chess, hon fick gå ett joggingpass/dressyrpass. Bestämde mig för att ta ner ett hinder och lägga bommarna på marken, och prova skritta över med henne, men hon tog ett språng istället! Åh herregud, denna häst kan hoppa ! Så efter att jag hade joggat fram henne, provade jag att trava över och då tog hon också ett språng över! Riktigt kul var det, så jag nöjde mig efter det och red lite dressyr på henne istället, och hon var också super fin!


Så nöjd och stolt över mina hästar!


Tisdagen slutade jag runt ett, vi hade inget speciellt fick bara veta grupper osv. Men bestämde mig för att dom fick vara lediga, eftersom dom gick såå himla bra dagen innan!


Finns inte så mycket mer att berätta, för att dom fick vara lediga/skrittas ut resten av veckan dvs: tis - tors.


Igår då, på eftermiddag red jag Ambrosia, i början var hon ganska spänd så började från skritt och klapade henne. Sedan började jag jogga henne igen, då kändes hon mycket bättre! Hon var rund och fin i formen, hade bra takt. Så jag tog lite galopp och sen avslutade jag eftersom hon kändes så fin! Ägir skrittade jag ut i skogen, han var också lite på hugget ;)


Planering för idag:


Båda hästarna ska ridas

Stallet ska fixas

Putsa grejer (träning imorgon)

Fixa outfit (träning imorgon)


Säkert något mer också ;) Ska äta frukost nu, ska försöka blogga mer under dagen!


Bjuder på en bild för några veckor sen!

  

Av Julia Konradsson - 20 augusti 2012 16:20

... Gick super bra ! Fick en jätte bra lektion, med mycket tips och bra övningar. Förra veckan så vart det en lugn vecka för Ambrosias del, så det var mycket tänkande på att hon skulle lyssna på mina skänklar samt lösgörande. Det jag fick göra bl.a var att flytta henne sidvärts på volten. Jag fick flytta henne tills hon mjuknade i inner sidan och då skulle jag följa voltspåret och lätta i inner handen och fatta galopp.


Det var viktigt att hon var kvar i samma tempo så att hon inte inte ökade eller minskade. När hon var lösgjord och fin fick jag tempoväxla. Jag fick göra mycket övergångar, skritt, trav, galopp, och flytta undan henne för innerskänkeln så att hon blir kvar på tygeln. Det var ett jobbigt pass för både mig och Ambrosia, på slutet la jag ner henne i en lägre form och då var hon jätte fin! 


Bilder kommer då kameran är urladdad ;)


Första dagen i skolan avklarad, vi hade bara upprop, träffade våra ny lärare, fick lite papper osv ;) Vi kommer få en lugn vecka då vi börjar kl 9 imorgon och slutar kl 13, lyx! ;)


Ska ut nu och rida mina fina hästar, Ägir blir det ett dressyrpass eller jogga och Ambrosia ska jag jogga/skritta ut.


 


Fredagen kommer senare ikväll!















Av Julia Konradsson - 19 augusti 2012 14:22

Chess och Ägir är klara för dagen! I början var båda väldigt tjuriga och ville inte jobba alls, då var det på med hårdhandskarna ;) Skoja bara, men i alla fall så var Ägir väldigt tjurig i början och han ville inte ge sig heller.


Red på volten och ville att han skulle upp i form, då blev det vääldigt jobbigt! Men efter många om och men blev han såå himla fin! Har nog hoppat honom lite för mycket nu på sista tiden, så dressyr var väl inget han hade lust med ;)


Båda hästarna vart riktigt fina mot slutet!



Ska snart ut igen för att fixa stallet, samt putsa och byta schabrak osv. Det blir brun outfit idag!


Det kanske blir några bilder knäppta idag på lektonen, isf lägger jag upp dom här senare ikväll!


 

Av Julia Konradsson - 19 augusti 2012 10:45

 


 


 


 


 


 


 


 


 


    


 


 


 


 


 


 


 

Av Julia Konradsson - 19 augusti 2012 10:20

Hej alla läsare!


Är så dålig på att uppdatera, har fått en idétorka.. Men tänkte göra om inlägget - Bildbomb Ungponny SM 2012, så ska ta bort det och så kommer det upp senare idag. Då kommer alla bilder från torsdagen, även dom som redan är visade.


Men i alla fall så rullar allt på här hemma, sista sommarlovs dagen idag också! Så mycket måste hinnas med! Ska bl.a snart gå ut och rida Ägir tillsammans med Chess och mamma. Ska försöka vara lite effektiv och skura boxar idag - gör det varje år och varje sommar, men iår har jag varit riktigt dålig på det. Senare i eftermiddag blir det träning för Lotta på Ambrosia.


Lite av vad som kommer hända idag! Ska försöka vara bättre på att uppdatera er!


Kanske knäpper några nya bilder idag också!


   

Av Julia Konradsson - 18 augusti 2012 09:44

Gooodmorgon!


Hoppas allt är bra med er? Med mig är det i alla fall toppen! Kvällen igår var jätte mysig, Tarja och Paulina kom igår och vi hade verkligen jätte mysigt! Paulina och jag kollade bl.a på Skräckfilm, vi tog också ut och in hästarna eftersom det var så himla ostadigt väder tidigare på dagen ;) Dock hann jag inte rida mina hästar, men idag ska dom motioneras! Ägir ska ju som sagt jobbas på fältet och Ambrosia ska joggas.


Det var i alla fall lite om igår, ska äta frukost nu och sen gå ut till mina hästar.


   

Ovido - Quiz & Flashcards