youngrider - -

Alla inlägg under november 2012

Av Julia Konradsson - 25 november 2012 17:50

Hej alla läsare!


Tänkte bara ta och tala om att jag lever! Har ju inte bloggat på några veckor (igen..) men har mycket i skolan just nu. Veckorna har bara flygit förbi, och det känns otroligt skönt! Imorgon är det ju ny vecka = nya tag och nya mål. På onsdag skulle jag ha ridit lektion, men eftersom det ser ut som om det blir dåligt väder så ställer vi in den träningen redan nu. Men vi kör på ändå! Och om ca 6 dagar så är det GLOBEN! Det ska bli otroligt kul! Vi ska kolla på ponny küren och grand prixen sen blir det mässan som gäller hela eftermiddagen!


I alla fall så har det inte hänt så mycket dom här veckorna som har gått. Inga tävlingar nu, så det blir istället mycket träning som är otroligt kul! Det går framåt och framåt hela tiden med både Ägir och Ambrosia! Super kul!


Har inte så mycket mer att skriva just nu, så avslutar med en bild! ;)


 

Av Julia Konradsson - 3 november 2012 10:41

Godmorgon alla läsare!


Dagen idag ser ut ungefär såhär:


-Fixa stallet, mocka och fixa fodret m.m

-Rida ut Ambrosia

-Jogga Ägir

-Städa sadelkamaren (om jag hinner)

-Kolla saker som ska säljas och ta kort på det (om jag hinner)

-Städa mitt rum/huset

-Plugga eng

-Träffa kompisar senare ikväll


Fullt upp hela dagen! Så det är nog dags att börja ;) Ska försöka blogga mer under dagen, ni får ha det så bra så länge!


 




Av Julia Konradsson - 2 november 2012 13:50

Jag tävlade faktiskt Ägir en sista gång det här året och det var DM 2012! Dagen innan var han rent ut sagt för j*vlig, ville inte alls samarbeta och var allmänt tjurig. Men vi åkte ändå på DM för känner igen mitt lilla charm troll, då han kan vara sådär dagen innan tävling och sen vara hur fin som helst på tävling! Kände att det var lite hastigt beslut med att åka på DM då han har bara blivit joggad och gått som skogsmulle i ungefär ett halvår.


Men vi åkte ändå! Vi lastade ur Ägir och gjorde i ordning honom, sen skrittade jag ut honom en sväng innan jag började jogga fram honom. Och sjisses vad taggad han var! När jag skrittade honom, så små travade han istället ;)


På framridningen var han riktigt fin! Mjuk och fin i sidorna och riktigt taggad! Sjukt kul att rida den lilla ponnyn då han är en riktig tävlings häst. När vi väl kom in på banan, var han lika fin där, lite stretig mellanåt men det kändes bra i alla fall. När vi kom till galoppen (det är galoppserpentiner - Lag 03) så fick jag en stor (STOR) miss i ena galoppserpentinen, där  jag tappade minst 10 poäng, då han bröt av och sen fattade fel galopp. Men jag tog tillbaka honom, väntade tills jag fick en lugn trav och fattade sedan galopp igen. Resten av programmet gick riktigt bra.


Jag var super nöjd med honom, och procenten blev 58,28% har aldrig fått så bra procent i lag 03! Var riktigt nöjd! och den som vann DM fick endast 2 poäng , 2 poäng! mer än mig och då är det en SM ponny. Och om vi inte hade fått en miss i galoppserpentinen så hade vi vunnit DM guld! Men fick DM silver och det är jag super nöjd med!!


Världens finaste ponny ♥

    

Av Julia Konradsson - 2 november 2012 12:47

Hej alla läsare!


Förlåt för så dåliga uppdateringar dom senaste dagarna! Har haft ganska mycket och inte haft tid att blogga! I alla fall, kul att ni tycker det är roligt att jag har börjat blogga igen! Ska svara på några kommentarerna så fort som möjligt ;)


Igår var jag och tränade för Lotta, och det gick såå bra! Så himla härligt! Det var ungefär en månad sen jag tränade för Lotta sist och vilken förändring det har blivit på Ambrosia! Hon har blivit mycket maffigare och större trav och allting har bara blivit 100 gånger bättre! ;) Det går framåt och framåt hela tiden! Fick väldigt mycket bra övningar av Lotta och tips, som jag verkligen ska träna på hemma. Måste dock börja träna kondition på henne eftersom hon har så dålig kondis och stärka henne i höger galopp då hon är svagare och inte riktigt orkar sätta under sig när jag ska fatta höger galopp, och då blir hon tjurig och sparkar bakut osv ;) Men det blir bättre och fattningarna har redan blivit mycket bättre!


Kort fattat om träningen igår, sen senare på kvällen drog jag in till t-hälla och träffade mina kompisar! Därför ingen uppdatering igår kväll ;)


Idag ska jag skritta ut Ägir tillsammans med mamma och Chess, och Ambrosia ska jag jogga lång och låg på banan och sedan ut i skogen en sväng. Det är planeringen för hästarna idag!


Bjuder på två "gammla" bilder på Ambrosia för några veckor sedan!

 


 



Ovido - Quiz & Flashcards