youngrider - -

Alla inlägg under december 2012

Av Julia Konradsson - 31 december 2012 22:59

Tänkte bara kika in här och skriva Gott Nytt År till er! Även fast det inte är riktigt än ;) Hoppas ni får/har en toppen kväll! Kommer blogga senare ikväll, så ni får ha det så bra så länge! ;)


Pic. Tomtebloss!

 




Av Julia Konradsson - 28 december 2012 18:19

Hej alla bloggläsare!


Tänkte svara på en kommentar som jag fick för ett tag sen! Ska även ladda in lite bilder, bland annat från globen, som jag tror jag inte har visat än..? Aja, dom kommer upp på bloggen om en stund!


Kommentar till Godmorgon!


Ponny4ever

Tisdag 11 dec 14:52

Kul att se Nikita på bilden i bakgrunden...! Varför skriver du aldrig om Nikita nu när hon är hemma hos er igen och det går bra med henne???


 


Svar: Hej! Som jag skrev i tidigare inlägg så är det inte Nikita i bakgrunden, utan Chess! Jag skriver bara om dom hästar jag vill skriva om.


 




   



Av Julia Konradsson - 27 december 2012 11:22

God Jul på er! Bättre sent än aldrig, right? ;)


 


Godmorgon förresten!


Vaknade för en stund sen, och ska nu gå ut till stallet och fixa lite ;) + så ska Ägir skrittas ut och jobba på vägarna, sen senare ikväll när mamma kommer hem så ska Ambrosia och Chess jobba! Ska även svara på en kommentar som jag fick för ett tag sedan!


Ni får ha det så bra så länge, så skriver jag mer under dagen!


 

Av Julia Konradsson - 11 december 2012 10:29

Godmorgon!


Är hemma idag också då förkylningen inte vill ge sig! Men i alla fall hästarna är i för övrigt fått en liten vintervila, då det är frukansvärt kallt ute! + så har jag gjort illa handen på trädslöjden för några veckor sen, så då fick jag inte rida och nu har jag ju förkyld, lyckat.. Men ska inte deppa för det! just nu håller jag på och kollar runt på lite julklappar.. Säger inget mer om det! ;)


Känner att jag inte har något vettigt att skriva! Så jag avslutar med en bild och senare kommer det lite andra inlägg!


 



Av Julia Konradsson - 10 december 2012 11:50

Kommentar till Halloj bloggen!


Sanna

Måndag 29 okt 17:21

Hejje! Åh va härligt att du ska blogga igen :) Har längtat :) Hoppas allt e bra. Kram Grannen


Svar: Hej! Haha! :) Allt är bara bra, hur är det med er? :) Kram


Kommentar till Godmorgon!
 

Lotta

Onsdag 31 okt 14:36

hej, Kul att du börja blogga igen, är det Chess i hagen bredvid Ambrosia?


Svar: Hej! kul att många tycker det, ja det är det :)


Kommentar till Godmorgon!


Lisa

Fredag 2 nov 00:29

Kul att du är tillbaka! Hur ser din plan ut på framtiden, vad ska du ha för ponnys med tanke på att Ägir är kat B och vilka tävlingar satsar du på?


Svar: Hej! Ja, det är många som verkar tycka det! :) Min plan för framtiden är att jag ska tävla Ambrosia ytterligare ett år till då vi är delägare med Kicki nu! Att vi ska få fina resultat i LA klasserna och börja klättra lite i klasserna, och mycket träning såklart :) Ägir ska eventuellt säljas, inte riktigt bestämmt ännu! Har ju faktiskt ett år till på honom, men om vi skulle sälja honom har vi ingen brådska och vi ska verkligen hitta ett bra hem som både passar honom och oss. :) Kommer nog under tiden han är till salu tävla honom, om vi nu ska sälja honom. Har bara börjat kolla runt lite grann på tävlingar, men den första tävling blir isf, antingen i mars eller april. Det beror på.


Kommentar till Sista tävlingen med Ägir!


Sanna

Fredag 2 nov 21:49

Hej Julia! Va kul me ett silver men sååå nära ett guld. E d sluttävlat me Ägir nu? Tråkigt i så fall då ni e ett riktigt bra team. Ha d bra. Kram Sanna


Svar: Hej Sanna! Ja, jätte kul och vi var riktigt nära! :) För i år är det det i alla fall det, åh, vad glad jag blir att du tycker det! Nästa år är inte riktigt bestämmt än, vi har inte bestämmt om han ska säljas eller om jag ska tävla honom ytterligare ett år till.. :) Skulle vilja att han kom till någon liten ryttare som kan tävla honom många år! Men vill inte riktigt släppa honom än! ;) Tack, detsamma! Kram Julia


Älskar mitt lilla charmtroll!


       


 


 









Av Julia Konradsson - 10 december 2012 11:16

Ja, vart ska man börja? Det var ju ett tag sen nu! Tänkte ta det lite kortfattat ;)


Vi skulle starta en LB1 och LA1 i Östra Sörmlands Lantliga Ryttarförening, hade aldrig tävlat där tidigare. Det var en fin tävlingsplats och väldigt trevliga funktionärer! Men i alla fall började med att rida fram henne, hon kändes super fin! Tränade mycket på volter och skänkelvikningar så att hon var mjuk och fin i båda sidorna. Hon har verkligen mognat av att ha åkt ner på Ungponnny SM och Ungpnnychampionatet, en helt annan häst!


När vi skulle in i ridhuset var hon lite spänd till en början. Men sen vart hon helt avslappnad och lyssnade väldigt bra på mina hjälper. Allting kändes jätte bra och var super nöjd med henne! Väntade på resultat och slutade på 73,44%! Vart överlycklig! Vi kom även på delad 1 plats!!


 


LA1 gick också jätte bra! Hon var lite tjaffsigare men ändå fin! Slutade på 61,31% och det blev en 3 plats! :)


Var super nöjd med den sista tävlingen med henne! Vi har haft ett super år och hoppas på ett ännu bättre nästa!


 


 



Av Julia Konradsson - 10 december 2012 10:40

Hej alla läsare!


Har inte bloggat på ett bra tag här igen! Mycket i skolan som nästan alltid.. Är i alla fall sjuk, så nu har jag lite tid till att blogga! ;) Tänkte svara på några kommentarer och skriva om Ambrosias sista tävling för i år! Även massor med annat som har hänt, bl.a SIHS 2012 och lite annat ;)


Håller på att ladda in lite bilder nu också som snart kommer upp här!


 



Ovido - Quiz & Flashcards