youngrider - -

Alla inlägg under januari 2013

Av Julia Konradsson - 31 januari 2013 22:33

Hallå alla läsare!


Skriver från min iphone nu så det blir ett bildlöst tråkigt inlägg ;) Men i alla fall så blev det lite ändrade planer för den här veckan. Igår så hann jag inte rida Ägir tyvärr. Men Ambrosia red jag, och hon var helt otroligt fin!


Hade en jätte fin känsla hela tiden från när jag tog tyglarna tills jag avslutade! Jobbade på övergångar och galoppfattningar, och det gick fantastiskt bra! Från botten till toppen! Som ni vet gick det inte alls bra i tisdags men igår gjorde det det! Så det var det jag menade ;)


Idag var jag liiite slö, såklart.. Så jag skulle igentligen gått ut och ridit Ägir (Ambrosia skulle ändå ha fått vila då hon gick jätte bra i onsdags) men det blev inte så. Så imorgon ska jag rida båda hästarna och dra med en kompis på gym senare på eftermiddag. Slutar 13,30 så det ska jag hinna ;)


Vi får se om vi åker till ridhus eller inte imorgon med Ambrosia. Det beror på hur banan ser ut! Men fredag, lördag, söndag blir det hårdkörning för Ambrosias och Ägirs del!


Det var en liten update från idag, ni får ha det bra så hörs vi imorgon!


//Julia

Av Julia Konradsson - 30 januari 2013 11:07

  Vi var ju som sagt i Stockholms International Horse Show, det var jätte kul! Vi kollade först på Ponny Küren och sen gick vi och shoppade! Synd bara att det var så få ponny ekipage som får vara med i globen. Tycker det ska vara fler som ska få vara med och flera kategorier! Vi kollade ju även på stor hästarna, och Tinnes ritt var fantastisk! Tänk vilken dröm att få vara med och rida i globen!


Det mesta som vi handlade var ifrån Sanna Nilsson Dressyrbutik! Min nya favorit butik! ;)


 



Fior Da Liso Skjorta storlek 34 från Sanna Nilsson Dressyrbutiken.

 


 


 


 


Vita Catago skydd storlek L från ...? Kommer inte ihåg vad butiken heter.

       


2 stycken par Vinter Roeckl handskar från Sanna Nilsson Dressyrbutiken.

 


 


Brun HV polo tröja storlek S från samma butik som Catago skydden.

 


 


 


Stallboken från Almanackan, tror jag..?

 


Piké Fior Da Liso från Sanna Nilsson Dressyrbutiken.

 


Anky lindor beiga, från Sanna Nilsson Dressyrbutiken.

 


Anky Schabrak Beige, från Sanna Nilsson Dressyrbutiken.

 


 


Anky Schabrak Vitt, från Sanna Nilsson Dressyrbutiken.

 


 


Hårsmycken från ...?

 


 


Grått Schockelmöhle Schabrak från ...?

 


 


Brunt/Beigt Schockemöhle Schabrak från ...?


 


Det var allt vi köpte i globen! Mamma köpte det beiga Anky schabraket + dom beiga Anky lindorna, vita Catago skydden, ett par Roeckl handskar och det brun/beiga Schockelmöhle schabraket. Sen resten köpte jag för egna pengar!



Av Julia Konradsson - 30 januari 2013 10:29

Godmorgon!


Så otroligt skönt att ta sovmorgon idag! Behövde det verkligen! Men i alla fall så ska jag äta frukost nu och sen tror jag att jag byter om och går ner till stallet. Både hästarna ska gå dressyr idag, Ambrosia först och Ägir sen. Ambrosia ska jag träna övergångar i både trav till skritt och galopp till trav/skritt + förvänd galopp. Ägir ska jag träna på skolorna = skänkelvikningar och öppnor + slutor, samt förvänd galopp, enkla byten och samlad galopp.


Känns som ett bra uppläg för båda hästarna!



Kommer upp ett inlägg om en stund om vad jag köpte i Globen! Men ni får ha det så bra så länge!


 

Av Julia Konradsson - 29 januari 2013 22:40

Hej alla läsare!


Dagen idag har varit helt okej! Men är i alla fall väldigt lycklig över att vi är lediga imorgon! Det är utvecklingssamtalsdag som jag skrev i tidigare inlägg så då är jag ledig och kan fixa hästarna ordentligt! Idag har jag ridit både Ägir och Ambrosia, både gick helt okej. Ägir joggade jag mest, han kändes mjuk och fin i sidorna!


Ambrosia gick inte alls något vidare i början, så det slutade med att vi tränade på övergångar som är en av våra svagheter just nu. I höger gick det väldigt bra! Men i vänster gick det inte alls bra.. Hon kändes lite stel men då jobbade jag med innerskänkel till yttertygeln så att hon blev mer lösgjord. Efter många om och men ;) så gick hon väldigt bra i slutet!


Är nöjd med båda hästarna idag!


På fredag eller lördag så ska vi förhoppningsvis träna för Lotta! Känner att vi behöver komma igång med träningen nu! Är verkligen taggad för att få träna för tränare igen! Det var ett tag sen sist.


Måndag: Ambrosia och Ägir lediga, jag också.


Tisdag: Dressyr Ambrosia och Ägir


Onsdag: Utveckligssamtalsdag = att jag är ledig! Förutom när jag ska på utvecklingssamtal på eftermiddag ;)

Hovslagaren kommer på morgonen kl 8

Dressyr Ambrosia

Dressyr Ägir


Torsdag: Jogga Ägir och Ambrosia


Fredag: Hästarna är lediga

Jag åker in till stan (kanske) med en/två kompis/ar och går på gym


Lördag: Dressyr på Ägir och Ambrosia

Kanske gå på gym på förmiddag


Söndag: Skritta ut hästarna

Gym på förmiddag


 

Av Julia Konradsson - 29 januari 2013 22:25

Nu är det sista ;) Bildbomb Ägir 20 Januari 2013!


 


 


 


 


 


 


 


   


 


 


 


 


Busig!

     


 


 



Av Julia Konradsson - 29 januari 2013 22:18

Bilder på Ägir 19 Januari 2013!


 


 


 


 


 


 


Kolla min brorsas nya bil! Så söt!


 


 


Och även några bilder på Chess i hagen!  


 


 


 


 


   

Av Julia Konradsson - 29 januari 2013 22:09

Bilder på Ambrosia den 19 Januari 2013!


 


 


 


Tog av ländtäcket en kort stund för att kunna visa mitt nya tävlings schabrak som jag ska ha i vår och tävla i! Ett Anky schabrak som jag köpte i globen hos Sanna Nilsson Dressyrbutiken!


Av Julia Konradsson - 29 januari 2013 22:01

Här kommer bilderna från den 19 Januari 2013!


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Om ni undrar varför jag står så himla nära Ambrosia var för att jag fick solen i ögonen ;)



Ovido - Quiz & Flashcards