youngrider - -

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Fullt upp de senaste dagarna!

Av Julia Konradsson - 25 juni 2013 23:31

Hej!

Har inte bloggat på några dagar nu igen, men har verkligen haft fullt upp! Men i alla fall änkte jag skriva om den här dagen, började med att mamma och jag åkte till Hööks för att köp nya tävlingsridbyxor eftersom det är meeting nu i helgen så måste jag ha ett par till. Dock fanns de inte i Eskilstuna men de finns i Västerås, så vi ska åka dit imorgon! Passar på då det ändå ska regna imorgon ;) Köpte även hovolja och en tröja, bilder på det kommer imorgon när jag har köpt ridbyxorna!


Sen när vi kom hem så hämtade vi hö ifrån vårat fält, pappa har slagit av gräset där nere sedan har det fått torkat. Så nu har vi massor med hö till kaninerna och marsvinet, sparar några hundralappar på att göra så.


Har såklart även ridit mina fina hästar! Träningen blev inställd den här veckan, så jag kommer rida hemma istället. Ambrosia gick för övrigt SUPER bra! Även Ägir, Chess fick vara ledig idag.

 Så kul när båda går bra, men i alla fall så blir planering lite ändrad nu när träningen är inställd. Så här kommer det se ut följande vecka:


Tisdag (idag):

Ambrosia: Jogga, lösgörande arbete på fältet

Ägir: Dressyr på fältet samt några språng (språng=hoppade över några hinder också) på fältet


Onsdag:

Ambrosia: Ut i skogen

Ägir: Jogga på fältet/eller banan tillsammans med Chess


Torsdag:

Ambrosia: Jogga/Dressyr samt ut i skogen, på fältet eller banan

Ägir: Ut i skogen

Chess: Tömmkörning


Fredag:

Ambrosia: Tävling

Ägir: Jogga på fältet eller banan tillsammans med Chess


Lördag:

Ambrosia: Tävling

Ägir: Ledig

Chess: Tömmkörning


Söndag:

Ambrosia: Tävling

Ägir: Ut i skogen

Chess: Ledig


Så har jag planerat för resten av veckan, känns som att det kommer bli bra det här! Ska ta och gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon, men som sagt kommer det mer inlägg imorgon.

Ska även någon ta lite nya bilder och ändra headern, känns så stel, men ska försöka fixa det!

(Även försöka få bort den här fula reklamen!)


Har tyvärr inga nya bilder, så det för bli två gamla tyvärr ;)

  



    


#träning #planering

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Skapa flashcards