youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2013

Av Julia Konradsson - 25 augusti 2013 20:18

Jag är så himla stolt och glad över min och Ambroisas prestation idag!! Vi vann LA1 på 70,52% med några ganska stora missar! Hon var verkligen huuuur fin som helst på framridningen och jag hade en riktigt bra känsla! Tvåan kom på 65% så vi vann med en ganska stor marginal och vi tävlade även mot D-ponnyer!

Nästa tävlingen kommer nog bli en LA:P1 så det är bara att börja tagga och träna redan nu!


Kommer skriva mer imorgon samt lägga in massor med bilder!


 


 


 


Bild ifrån ridpasset igår!

 


Av Julia Konradsson - 24 augusti 2013 13:20

Hej!


Som rubriken lyder är det tävling imorgon för min och Ambrosias del! Så nu taggar vi kan jag säga! Det blir att putsa upp allting idag och packa, samt knoppa, duscha och fläta Ambrosias svans inför imorgon. Kommer även jogga henne på banan så att hon är mjuk och lösgjord, sedan blir det att skritta ut henne i skogen. Så det blir 50/50 idag för hennes och även för Chess och Ägirs del! Chess ska joggas medans Ägir får gå ett dressyrpass på fältet och sedan efter det blir det en tur i skogen.


Igår joggade jag Chess medans mamma tömkörde Ambrosia, kan säga att ingen av dom var på särskilt bra humör.. ;) Men det släppte och båda två gick bra mot slutet! Ägir fick vara ledig igår.

Tänkte försöka få mamma att fotografera när jag rider Ambrosia idag. Så att jag kan lägga in lite nya och fräscha bilder, samt hänger kameran med imorgon när vi ska tävla.


Har väl inte så mycket mer att skriva nu förutom att jag ska äta lunch nu och sedan blir det väl att börja packa! Bloggar antingen mer senare.


Bild ifrån sist när vi tävlade.

 

Av Julia Konradsson - 21 augusti 2013 19:42

Vem tränar du för? :) skulle du kunna rekommendera h*n?


Svar: Hej! Jag har nu börjat att träna för Per Sangaard och jag har endast en så länge bara tränat två gånger för honom men jag skulle verkligen kunna rekommendera han! :) Han är väldigt ärlig och han passar mig väldigt bra som tränare då jag gillar tränare som är väldigt engaerade i mig och min ponny/häst! Han har bra övningar och säger vad jag ska träna på tills nästa gång det är lektion. :)


Det är även väldigt nära och bra väg för oss, men det är bara ett plus! ;)


Har inga bilder på deras underbart fina ställe, så det får bli en halv charmig bild på rödtotten i stallet istället! ;)

 

Av Julia Konradsson - 21 augusti 2013 18:28

Hej!
Tycker fortfarande dagarna går så fort, redan är det onsdag. Förutom när man är i skolan då.. hehe ;) Men nu är i alla fall skolan igång för min del! I måndags, igår och idag har vi bara haft upprop och information samt varit på stranden, men imorgon drar det igång på riktigt. Kommer verkligen behöva planera mina dagar då vi nästan aldrig har någon tidig dag, måste hinna rida hästarna, träna, tävla + plugga, det kommer bli riktigt tufft men det kommer nog gå riktigt bra så länge jag har disiplin!


Skrev ju sist i söndags och då skrev jag att jag kanske skulle iväg och träna på måndagen eller tisdagen, och så blev det också! Var och tränade i måndags och det gick verkligen hur bra som helst!! Vilket så klart är riktigt roligt, fick även en kommentar som jag kommer svara på lite senare.

Tänkte skriva lite vad jag har gjort med hästarna dom senaste dagarna nu när jag inte har bloggat, men i alla fall i måndags så tränade jag ju för en tränare med Ambrosia (Som ni redan vet) Medans Ägir och Chess fick ett väldigt mycket lättare pass igenom att dom bara behövde skritta på fältet.

Igår fick Ambrosia skritta ut i skogen, Chess fick ett dressyrpass/joggingpass på fältet/banan som gick väldigt bra! Hon hade väldigt bra takt och scwhung i traven, hon bara dansade fram helt enkelt! Galoppenn var också väldigt fin! Roligt när det går framåt och framåt hela tiden, (pepparpeppar) nu ska vi bara hålla det här även fast skolan har börjat! (Samma sak gäller Ägir så klart)

Ägir fick också gå ett dressyrpass på fältet, han var också väldigt fin! Men ville inte riktigt ställa igenom i vänster och höger.. Men när han väl blev mjuk och varm i kroppen blev han mjuk i sidorna och hade bra takt i traven och galoppen var luftig.


Idag har alla hästarna haft en vilo dag, samma för mig faktiskt! Annars brukar jag antingen ut och springa eller gå samt rida hästarna, men inte idag inte!


Har inte så mycket mer att berätta, samt inga nya bilder.. Men det ska väl bli någon gång! Men i alla fall så tänkte jag svara på en kommentar (som jag skrev lite längre upp) om en liten stund så håll koll!


Ambrosia och Ägir passade väldigt bra i sin nya luva som jag köpte på Hööks! Dom får dela på den.. ;)

   


Av Julia Konradsson - 18 augusti 2013 12:47

Hej!

Idag är det tyvärr sista dagen kvar på sommarlovet, men i alla fall ska alla hästarna ska gå! Mamma jobbar även idag så jag tar stallet idag, mycket som ska göras så det är bäst att jag sätter fart! Efter att jag har fixat stallet och ridit hästarna ska jag ut och springa, sen blir det att duscha och fixa allting inför imorgon. Jag ska bara vara i skolan i 2 timmar, eftersom det är bara upprop och så ska vi få schema och skåpnyckel osv.

Sen blir det kanske träning med Ambrosia, eller på tisdag! Kommande helg är det tävling också, ska bli super kul! En La1 ska vi starta (Ambrosia och jag)


Igår fick alla hästarna en vilodag, men idag blir det jobb! Ambrosia ska jag bara jogga ifall det blir träning imorgon, Chess ska gå dressyr och Ägir ska också få gå ett dressyrpass nere på fältet. Det blir inga nya bilder då jag inte har någon fotograf.


Nu måste jag sluta! Skriver nog mer senare.

 

Av Julia Konradsson - 13 augusti 2013 16:43

Hej alla!

Tänk att det redan är tisdag! Dagarna går i en j*kla fart! Men i alla fall så var jag och Ambrosia iväg och tränade igår, det gick riktigt bra och det kändes bra! Dock inga bilder men våran outfit var i alla fall brun och vit, så snyggt med vitt på hästar tycker jag. Man ser deras gång bättre då!

Resten av dagen ser ut så att Ägir ska jobbas nere på fältet tillsammans med Chess och Ambrosia ska få gå ut i skogen. Igår fick både Chess och Ägir vara lediga, men inte idag inte!


Tidigare idag åkte jag och mamma in till hööks. Och vad hände med att jag inte skulle köpa någonting annat än Helosan Sol?! Det löftet höll inte särskilt länge.. Men köpte bara säker som var nödvändigt! Såsom schampo, tävlingstopp (som jag skrev att jag skulle köpa i ett inlägg lite längre ner) blingbling skärp och en ljus brun luva som var på rea! Kan ta kort på det lite senare om jag får tid!


Har inte så mycket mer att skriva just nu, så jag skriver väl lite senare!


Har bild brist just nu så det får bli en bild från ungponny SM förra året!

  

Av Julia Konradsson - 11 augusti 2013 11:11

Hej!

Nu fungerar internet som det ska igen! Jag började med att rida Ägir nere på fältet igår, det blev mest lösgörande arbete och att han skulle vara snabb för mina hjälper. Om jag lägger till skänkeln ska det bli en reaktion direkt! Inte om några sekunder. Han blev till en början ganska upprörd! Men sedan vart han super fin och lyssnade riktigt bra på mig. Tränade på galopp öppnor för att få honom mer lösgjord i galoppen och även enkla byten, samt öppnor och slutor i trav. Han var riktigt fin och jag var super nöjd med honom!


Ambrosia skrittade jag bara ut, men checkade även om hon var lösgjord i sidorna. Hon kändes mjuk och fin, så jag har en bra känsla inför idag då vi bara ska jogga på fältet eller banan! Det vart även lite bus igår då vi tog en galopp på vägen vilket hon tyckte var riktigt kul!



Chess fick som ni vet vara ledig igår, men idag ska hon få gå ut i skogen tillsammans med Ägir. Ska försöka få mamma att fotografera när jag rider Ambrosia idag så det blir några nya och fräscha bilder! Ska snart ta och gå ut till stallet för att rida, men ska skriva ett tidsinställt inlägg om hur den här planeringen för veckan kommer se ut för alla hästarnas del.


 

Av Julia Konradsson - 10 augusti 2013 21:20

Tyvärr funkar inte internet just nu! Åh blir så sur! Men om det funkar senare så bloggar jag om ridpassen då osv. Chess fick vara ledig idag istället då hon har gått två dagar dressyr i rad, men imorgon blir det ut i skogen tillsammans med Ägir!

Bloggar som sagt senare eller imorgon om inte internet funkar ikväll. Just nu bloggar jag igenom min iPhone om ni undrar.

Pic. Bild ifrån underbart vackra Falsterbo.

Skapa flashcards