youngrider - -

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Ridpassen Igår.

Av Julia Konradsson - 11 augusti 2013 11:11

Hej!

Nu fungerar internet som det ska igen! Jag började med att rida Ägir nere på fältet igår, det blev mest lösgörande arbete och att han skulle vara snabb för mina hjälper. Om jag lägger till skänkeln ska det bli en reaktion direkt! Inte om några sekunder. Han blev till en början ganska upprörd! Men sedan vart han super fin och lyssnade riktigt bra på mig. Tränade på galopp öppnor för att få honom mer lösgjord i galoppen och även enkla byten, samt öppnor och slutor i trav. Han var riktigt fin och jag var super nöjd med honom!


Ambrosia skrittade jag bara ut, men checkade även om hon var lösgjord i sidorna. Hon kändes mjuk och fin, så jag har en bra känsla inför idag då vi bara ska jogga på fältet eller banan! Det vart även lite bus igår då vi tog en galopp på vägen vilket hon tyckte var riktigt kul!



Chess fick som ni vet vara ledig igår, men idag ska hon få gå ut i skogen tillsammans med Ägir. Ska försöka få mamma att fotografera när jag rider Ambrosia idag så det blir några nya och fräscha bilder! Ska snart ta och gå ut till stallet för att rida, men ska skriva ett tidsinställt inlägg om hur den här planeringen för veckan kommer se ut för alla hästarnas del.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards