youngrider - -

Alla inlägg under september 2012

Av Julia Konradsson - 8 september 2012 09:17

Hej alla läsare!


Måste verkligen bli bättre på att uppdatera här! Den här veckan har varit ganska lugn, förutom att jag är sjuk! Men i alla fall så har Ambrosia har varit lite stökig på sista tiden, så igår bestämde vi för att bytta tillbaka till hennes remont och det två-delade bettet. Oh jisses! Hon vart så himla fin! Travde och galopperade henne nere på fältet, i början var hon lite stökig men mot slutet vart hon magisk. Hon var verkligen på hugget så jag fick hålla tillbaka henne lite i traven, men så tänke jag träna på mellan trav. Så jag lättade på tyglarna och smackade lite och då kom den! Adriana trav!! Hon flög fram, kunde inte sitta ner på henne eftersom hon rörde sig så stort!


Så jag joggade av henne och kände verkligen att hon jobbade genom hela kroppen. Känns bra inför idag eftersom det är träning för Lotta!


Red även Ägir igår, han var också super fin! Jobbade han bara i galopp så att han får upp konditionen. Han var väldigt taggad och laddad! Skrittade ut honom i skogen efter det, det var ju en så himla fin kväll igår!


 

Av Julia Konradsson - 2 september 2012 09:09

Godmorgon alla läsare!


Planerna för idag är att jag ska ta hela stallet och rida 2 eller 3 hästar. I fall jag får rida Chess ;) Tänkte göra klart stallet nu på förmiddag, och rida hästarna på eftermiddag.


Det är planerna för dagen, ska försöka uppdatera här också! Ska ladda in bilderna från förra lektion för Lotta och berätta lite om det också ;)


 



Av Julia Konradsson - 1 september 2012 20:22

Hej alla läsare!


Har mycket just nu, det är därför det är så dålig uppdatering! Men tänkte berätta om veckan! Alltid ;) Veckan har varit ganska tuff eftersom skolan har börjat på allvar nu, har inte kommit in i rutinerna än så jag har varit lite slarvig med hästarna denna vecka, men nästa vecka ska jag bli bättre + att uppdatera här ;) Men har joggat och skrittat ut dom mest denhär veckan.


Igår så skulle jag rida lektion för Lotta, men tyvärr blev det ingen lektion. Tråkigt, men så kan det bli ;)


Idag fick Ägir vara ledig och Ambrosia red jag på banan, det blev ett ordentligt dressyrpass för hennes del! I början var hon väldigt bråkig och ville inte jobba alls, men mot slutet vart hon helt magisk!!


Otroligt fin vart hon och är super nöjd med henne idag! Imorgon blir det ett dressyrpass och på måndag skrittas ut i skoggen/eller ledig ;) Ägir ska också jobbas imorgon, även på måndag och tisdag, onsdag skrittas ut i skogen!


Ska försöka bli bättre på att uppdatera också!


Har inte laddat in lite nya bilder från kameran än så det får bli en gammal ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards