youngrider - -

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Dåligt Bloggande + Hur Gick Tävlingen?

Av Julia Konradsson - 28 juni 2012 10:31

Hallå!


Nu ska jag äntligen börja blogga igen! Har varit riktigt dålig på det sista tiden, har inte känt att jag har haft så mycket tid till bloggen. Men nu är jag iallafall tillbaka! Jag kan börja med att berätta vad som hände i tisdags, på kvällen så skulle Ambrosia och jag tävla i Katrineholm RF Kvällsdressyr. Så dagen bestod mest av packande, Ägir fick vara ledig men han kommer få många tuffa dagar framför sig ;)

Men iallafall vi åkte runt halv fyra, så vi kom fram en timme innan start. Vi gick till seketariatet och anmälde henne. Den här gången var det inga kvalkort som skulle in, det var träning + miljö träning för hennes del! Jag började rida fram en riktigt spänd Ambrosia!


(Det fanns ett ridhus och en utebana) jag började med att rida fram henne ute, dock var det väldigt mycket vatten + var det många som redfram då. Så jag gick in i ridhuset i stället, men där inne var jag inte särskilt länge. Hon tyckte det var väldigt läskigt ;)

Så jag bestämde mig för att rida ute, hon var inte så spänd då. Mycket finare! Jag galopperade mest eftersom hon hade mycket energi. Hon var väldigt nyfiken på allt och alla! ;)


Väl inne i collectingring så var hon väldigt spänd igen, och den var väldigt stooor. Den var som en hel ridbana, så man red två stycken samtidigt. När det var ens tur att gå in på banan så kunde man rida runt banan. Jag skrittade runt, (jag visste inte hur hon skulle reagera) men hon skötte sig riktigt bra. Hon tyckte bilen var lite läskig, men det är bra miljöträning! ;)


Väl inne på banan var hon fin, väldigt spänd. Försökte få ut henne i hörnen men det gick väl inte så jätte bra ;) I början var hon fin, men sen gick det inte så bra. Vi gjorde ojämna serpentiner och volter, i trav. Så jag var inte nöjd med min ritt/prestation. Jag slutade på en 5th placering med 60,69 % , jag läste igenom protokollet och hon skrev att Ambrosia var inte helt loss i höger sidan. Det var sant, så då satte jag upp ett mål att få henne loss i höger sidan till nästa klass.


Framridningen LA1


Den här gången så skulle jag inte "mes" rida ;) Det kan bli så när jag rider Ambrosia, att jag är alldeles försiktig. Man ska vara försiktig, men inte "mes" rida som jag gjorde i LB1 ;) (det är vad jag tycker) Och vilket goo hon hade på framridningen! Vilken ponny! Hon var riktigt fin, och jag tror hon tyckte att det var kul! Och den här gången så skulle hon vara riktigt lösgjord i höger sidan. Vi var båda riktigt taggade! 


När vi fick startsignalen så var hon riktigt fin, hade en jätte bra känsla inne på banan! Tyvärr orkade hon inte riktigt göra mellantrav så det blev inte så stor skillnad. Men resten av programmet var hon jätte fin! Den enda missen vi hade var i vänster galoppen, efter tio-meters volten bröt hon av till trav, men jag fattade bara om och fortsatte ;)

Var riktigt nöjd när jag gick ut!

Vi slutade på en 2 placering på 61,53 %, så vi höjde oss! Ett extra + är att LB1 var lokal och LA1 regional!


Är så nöjd med henne! Nu taggar vi om till imorgon då det är meeting i Gripen! Ska bli så roligt!


Bjuder på en gammal bild så länge ;)


 



 
 
Malin Lönn-Casiopeia 2

Malin Lönn-Casiopeia 2

29 juni 2012 13:41

svar: Ja hon var helt okej, men kan vara mycket finare! vad roligt! Tack :)

http://www.tothefuture.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards