youngrider - -

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Ridpassen idag.

Av Julia Konradsson - 29 juli 2012 21:20

Hej!


Nu har jag kommit in från stallet, och båda hästarna var riktigt duktiga!


Ambrosia - Jag började rida Ambrosia, jag började ridpasset med att skritta ut henne. Sen skrittade jag mot ridbanan och där satt jag av och började med att gå runt bommarna. Sen tog vi det stora steget att försöka gå över bommarna ;) I början tyckte hon att dom var riktigt läskiga! Men sedan gick hon bara över dom, hur lung och cool som helst! Så hon fick massor med godis och beröm ;)


Sen satt jag upp och började skritta över dom, samma där - det gick hur bra som helst! Jag travade inte över bommarna idag, men jag tyckte det räckte med att skritta över dom.



Men i alla fall så joggade jag henne mest idag - och tränade på min sits! Gjorde mycket volter så att hon blev mjuk och fin i sidorna. Sedan tränade jag på att vända rätt upp, så att hon är snabbare med att sätta igång!D et blev ett litet missförstånd en gång, men det var inget mer med det. Hon skötte sig riktigt bra, och galoppen var verkligen jätte fin idag! Är super nöjd med henne!


Det var lite kort om ridpasset!


Ägir - Hoppade jag idag som sagt, det gick riktigt bra och han var lite busig ;) Började med att skritta

honom några varv tillsammans med mamma och Chess, och sen började jag jogga honom och gjorde lite lösgörande övningar, såsom öppnor, volter, 8-volter osv. Tog några språng och sen galopperade jag honom så att han skulle

få upp flåset lite.


Tog några språng till och han kändes riktigt fin! Red lite dressyr på honom också, han var lite stark i vänster men det var bara att jobba vidare!



Jag är rikitgt nöjd med honom också, och man kände att han tyckte det var kul!


Har inga bilder på Ägir idag eftersom mamma skrittade Chess ;) Men jag har några stycken på Ambrosia i alla fall!


 


 



Nu ska jag ta och fixa inför imorgon! För imorgon så ska jag följa med en kompis till Gröna Lund, kommer bli riktigt roligt!! Så det kanske kommer några mobil inlägg ;)


Tänkte svara på en kommentar i samma inlägg!



Kommentar till Mycket som har hänt dom senaste dagarna!


Lisa

Lördag 28 juli 17:33

Hej.. Vilken Lotta är det du rider för, har du ridit för

henne länge? Hur går det med dina andra hästar?


Hej!

Jag vet inte vad hon heter i efternamn, men jag har bara ridit

för henne en gång :) Det går bara bra med Ägir, tack!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards