youngrider - -

Direktlänk till inlägg 2 november 2012

Förlåt för dåliga uppdateringar!

Av Julia Konradsson - 2 november 2012 12:47

Hej alla läsare!


Förlåt för så dåliga uppdateringar dom senaste dagarna! Har haft ganska mycket och inte haft tid att blogga! I alla fall, kul att ni tycker det är roligt att jag har börjat blogga igen! Ska svara på några kommentarerna så fort som möjligt ;)


Igår var jag och tränade för Lotta, och det gick såå bra! Så himla härligt! Det var ungefär en månad sen jag tränade för Lotta sist och vilken förändring det har blivit på Ambrosia! Hon har blivit mycket maffigare och större trav och allting har bara blivit 100 gånger bättre! ;) Det går framåt och framåt hela tiden! Fick väldigt mycket bra övningar av Lotta och tips, som jag verkligen ska träna på hemma. Måste dock börja träna kondition på henne eftersom hon har så dålig kondis och stärka henne i höger galopp då hon är svagare och inte riktigt orkar sätta under sig när jag ska fatta höger galopp, och då blir hon tjurig och sparkar bakut osv ;) Men det blir bättre och fattningarna har redan blivit mycket bättre!


Kort fattat om träningen igår, sen senare på kvällen drog jag in till t-hälla och träffade mina kompisar! Därför ingen uppdatering igår kväll ;)


Idag ska jag skritta ut Ägir tillsammans med mamma och Chess, och Ambrosia ska jag jogga lång och låg på banan och sedan ut i skogen en sväng. Det är planeringen för hästarna idag!


Bjuder på två "gammla" bilder på Ambrosia för några veckor sedan!

 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards