youngrider - -

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Godmorgon!

Av Julia Konradsson - 19 januari 2013 09:44

Godmorgon alla läsare!


Igår bloggade jag inte men i alla fall när jag kom hem från skolan så gick jag ut till stallet och fixade Ambrosia och jobbade henne på banan, det är väldigt fint underlag på banan! Det är jätte bra, så att man kan träna ordentligt hemma och inte behöver åka iväg till ridhus varannan dag ;) Tanken var att mamma skulle ta kort på när jag jobbade Ambrosia för det var så himla fint väder! Sagt och gjort, vart några bra bilder men eftersom jag skulle mocka åt Ambrosia och Ägir efter + göra maten åt alla så glömde jag kameran i stallet! (och så hann jag inte kolla igenom kameran ordentligt)


Ambrosia var så sjukt otroligt fin igår! Jätte bra takt i traven och galoppen! Joggade henne i torsdags och då var hon väldigt spänd för det var ju mörkt ute men mot slutet fick hon väldigt bra takt och jobbade ordentligt med hela ryggen. Det jobbet kom verkligen fram igår, hade en så fin känsla och hon var också samarbetsvillig! Var väldigt nöjd med henne och hoppas jag kan jobba vidare på det idag.


Men ska ändå ta mer bilder på både Ägir, Ambrosia och kanske Chess också! Ambrosia och Ägir ska jag jobba riktigt ordentligt idag och Chess ska jag nog skritta/jogga åt mamma idag. Samt mocka åt alla + allt foder såklart.


Tänkte även kolla efter mer tävlingar som jag kan planera in i vår/sommar!


Nu ska jag ta och äta frukost och sen gå ut och rida hästarna!


Får bjuda på en gammal bild från oktober 2012 dåå jag inte har laddat in några nya bilder än!

 


O juste! Har glömt att visa vad jag köpte i globen, så det kommer nog komma upp senare idag!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards