youngrider - -

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Hallå Bloggen!

Av Julia Konradsson - 28 januari 2013 19:41

Hej alla läsare!


Var ett litet tag sen jag bloggade! Men nu tänkte jag i alla fall blogga. Förresten vad tycker ni om den nya headern och designen på bloggen? Själv tycker jag det blev jätte bra! Känns så himla mycket fräschar nu! ;) Men i alla fall så idag fick hästarna vila! Mamma jobbar och jag tyckte dom kunde få vara lediga idag ;)


Förra veckan så skrittade jag dom och joggade dom mest, det var ju så himla kallt, brr.. Dom känns för övrigt väldigt bra! Den här veckan kommer det bli mera jobba för både Ambrosias och Ägirs del. Tävlingarna börjar närma sig sakta men säkert och första tävlingen är redan anmäld! Check! Den första tävlingen är en eftermiddags dressyr i Mariefreds Ridklubb den 16/3, en LB1 och LA1 som Ambrosia ska få gå, som en "uppvärmnings" tävling så vi får tillbaka lite rutin och så.


Bilderna som jag lovade för cirka en vecka sedan kommer upp ikväll!


Har inte så mycket mer att berätta, så jag tänkte skriva om den här veckans planering, för både hästarna och mig!


Måndag: Ambrosia och Ägir lediga, jag också.


Tisdag: Dressyr Ambrosia och Ägir


Onsdag: Utveckligssamtalsdag = att jag är ledig! Förutom när jag ska på utvecklingssamtal på eftermiddag ;)

Hovslagaren kommer på morgonen kl 8

Dressyr Ambrosia

Dressyr Ägir


Torsdag: Jogga Ägir och Ambrosia


Fredag: Hästarna är lediga

Jag åker in till stan (kanske) med en/två kompis/ar och går på gym


Lördag: Dressyr på Ägir och Ambrosia

Kanske gå på gym på förmiddag


Söndag: Skritta ut hästarna

Gym på förmiddag


Bjuder på en bild redan nu, så kan det också se ut ;)

 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards