youngrider - -

Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Säljer grejer!

Av Julia Konradsson - 2 mars 2013 11:13

Hallå bloggen!!


Det här inlägget har legat som utkast i cirka en vecka nu.. Skrev det förra lördagen, men hann tyvärr inte skriva klart det då jag fick väldigt bråttom för att jag fick skynda mig ut och rida Ambrosia för att sen åka iväg på ryttarmöte! och jag orkar inte skriva om det.. så därför blir det lite konstigt nu! ;)



(2013-02-23) I torsdags åkte vi ju som sagt till Strömsholms Sadelmakeri, och då skulle vi kolla på stövlar och prova olika storlekar. Hittade ett par jääääätte fina och sköna stövlar som heter Cavallo Piaffe, dom är väldigt hårda på utsidan så att man får bra stöd för skänkeln, sen i foten är det svikt i den (svårt att förklara..) Är helt kär! Dock är priset liiite för saftigt för min del ;) Dom kostar 6899 :- i nypris! där av rubriken, så nu ska jag ta och sälja grejer så att jag kan köpa mina dröm stövlar! Om jag köper stövlarna, så kommer jag endast rida i dom på tävling.


Har redan säljt ett par stövlar för 500 :-, så nu är jag ett litet steg närmare!


Såhär ser dom ut i alla fall!

 


Annars då, jo jag red Ambrosia och Ägir också. Ambrosia blev det inget ridhus för, istället skrittade jag och mamma ut på Ambrosia och Chess! (ett under kan jag säga ;) ) Dom var duktiga, men.. Inget bra föredöme för varandra ;) Men det är bra miljöträning för både Ambrosia och Chess! Efter det gick vi in på banan och så jobbade vi dom en liten stund, tränade på övergångar på Ambrosia då det är lite otäckt underlag på banan. Hon var väldigt duktig och öövergångarna blir bara bättre och bättre!


Ägir jobbade jag på vägen, han kändes fin i varje fall, jobbade honom så att han skulle ta mina skänklar. Och det blir bättre och bättre! han lyssnar mycket bättre på mig nu än vad han gjorde för bara några dagar sedan! Så det går framåt ;)


(2013-03-02)

Det var igentligen inte allt jag jag skulle skriva då! men men, nu blir det som det blir! ;)


Nu är det Äntligen helg! som jag har längtat!


Ambrosia och Ägir har gått otroligt bra dom senaste dagarna OTROLIGT BRA alltså! Så himla kul! I onsdag fick Ägir vara ledig och Ambrosia fick gå ett ordentligt pass på banan, det har ju varit så himla fint väder dom senaste dagarna! Otroligt skönt, men i alla fall så gick hon som en klocka. Var fin hela passet igenom, och i torsdags så skulle jag ha ridit lektion för Lotta. men tyvärr så var hon sjuk :( så himla tråkigt var det :( Ambrosia som var så fin i onsdags, och jag kan lova att hon aldrig har gått så bra för mig som hon gjorde då. Inte ens när jag har ridit lektion för Lotta!


Det är så kul att jag kan få henne så fin även hemma och inte bara på träning! Det börjar verkligen lossna fö oss nu, och det är så kul!! Och om hela TVÅ veckor är det våran första start i år! Taggatagga, inte långt kvar nu alltså!


Ägir då! Jo, han går minst lika bra som Ambrosia! Just nu tränar vi på att få upp hans kondition och att hans lilla mage ska bort ;)


Idag ska Ägir och Ambrosia gå dressyr, Ägir på vägen och Ambrosia åker vi antingen med eller så får hon gå på banan med Chess.. Hmm inte riktigt bestämt än..


Ni får ha det så bra så länge så bloggar jag mer senare!






   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards