youngrider - -

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Planering För Resten Av Veckan

Av Julia Konradsson - 2 april 2013 13:10

Hallå alla läsare!


Stallet är klart och jag har putsat upp mina stövlar. Sköööönt! Ska snart äta lunch och sen ut och rida dressyr på Ägir och kanske Chess. Ambrosia ska få gå ut en tur i skogen var hon gick så bra igår! Tränade på samling i både galoppen och traven. Det går framåt och hon var riktigt duktig!


Men i alla fall så igår så var mamma och jag i Sanna Nilsson dressyr butiken för vi hade beställt ett träns och bett till lilla Ambrosia. Vi passade på att kolla runt lite i butiken också, och fick hem lite annat också såklart! Bilder på det kommer senare idag, det var Mattihas Jansson träningar där så vi gick samtidigt upp på läktaren och kollade en stund.


Vi köpte ett Glen Gordon träns till Ambrosia och så kommer vi hyra ett bett till Ambrosia i en vecka för att kolla om hon går bra på det och tycker om det. Så nästa vecka ska vi tillbaka dit och köpa det eller lämna tillbaka det.


Har ridit dressyr på Ägir i helgen och igår fick han gå ut i skogen, i fredags var han riktigt tjurig och hade ingen alls lust att behöva jobba! Men gav mig inte och vi fick igenom det, i lördags var det bättre men han ville inte riktigt jobba med sina bakben, så han var lite sur på mig. Och i söndags var han grymt fin! Dock försökte han ha av mig i en vattenpöl.. ;) men det gick inte så jätte bra för han att ha av mig om vi säger så.. ;)


För resten har vi anmält tre tävlingar! En LB:1 i Gripen den 20 April för att få en bättre mjukstart än vad vi fick. Och sedan har vi anmält två stycken LA:P1or i Maj! Ska bli sjukt kul att debutera LA:P1 på Ambrosia. Så nu tränar vi för fullt på samling och allting som ingår i det programmet. Vi funderar också på ett meeting som är i Maj som vi ska i såna fall åka tillsammans med Ida och Anna! (idadagson.blogg.se) Mamma har dock inte fått ledigt än, så vi får se hur det blir med det.. Men hoppas!


Planeringen för resten av veckan ser ut på ett ungefär såhär: (inte säkert att det kommer se ut såhär, eftersom det kan ändra sig, + om vi får någon tränings tid för lotta)


Måndag:

Skritta ut i skogen Ägir och Chess

Dressyr Ambrosia


Tisdag:

Dressyr Ägir

Dressyr/jogga Chess (kanske)

Ut i skogen Ambrosia


Onsdag:

Alla hästarna är lediga


Torsdag:

Dressyr Ambrosia

Dressyr Chess

Dressyr Ägir


Fredag:

Dressyr Ambrosia

Dressyr Ägir

Tömkörning Chess


Lördag:

Vila Chess

Vila Ägir

Skritta ut Ambrosia


Söndag:

Skritta ut Ägir och Chess

Jogga Ambrosia


Känns som ett bra upplägg! Kanske blir några bilder idag.. Vi får se! Kommer i alla fall upp ett inlägg på grejerna jag köpte igår + ett tips inlägg.. och ett annat inlägg!


Men ni får ha det så bra så länge så hörs vi!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards