youngrider - -

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Tävlingen igår

Av Julia Konradsson - 21 april 2013 19:35

Hej alla läsare!


Var som sagt på tävling igår som Gripens RF arrangerade, så jag tävlade på hemma klubben igår! Det blev bara en klass, och det var en LB:1. Min startid var 13,49 vi kom så vi var där ungefär vid 12,30 så vi hade gott om tid på oss att startanmäla och lasta ur osv.


Började med att skritta fram henne i ungefär 15 minuter, hon kändes väldigt lugn och fin! Började sedan jogga fram henne i lite långsammare tempo än vad jag brukar göra, hon var taktmässig och mjuk i båda sidorna. Hade en bra känsla hela tiden och när jag började sätta lite krav på henne vart hon ännu finare! Gjorde även många galoppfattningar i båda varven för att kolla om hon lyssnade på mina hjälper, eftersom vi har haft lite problem med galoppfattningar. För att vi har tränat väldigt mycket på att hon ska fatta galopp från skritt, och sen inte tränat lika mycket på att fatta ifrån trav.


Men galoppfattningarna satt som en smäck! Allting kändes super bra.


När vi väl kom in i ridhuset vart hon lite spänd och tittig men var ändå väldigt framåt i collectingring. När ekipage som var före oss hade ridit klart då var det dags för oss att gå in på banan. Gissa vad som händer då? Ambrosia ville verkligen inte gå in på banan! Och det var för att hon tycket att det var alldeles alldeles för smalt för henne att gå in där. Fick lov att "lura" in henne och det var att hon trodde att vi skulle gå förbi men jag svängde snabbt in och då kom vi in på banan som tur var!


Väl inne på banan var det som om hon tappade glöden. Hon gick inte fram för skänkel och lyssnade inte på mig. Fick rida varje steg i traven och skritt och + det så red jag fel väg.. Aldrig hänt förut, kändes verkligen kaos. Men vi red vidare och galoppfattningarna var riktigt riktigt rikktigt fina! Höger galoppen var extra fin för där hade hon eget driv, vi hade väldigt många missar måste jag säga, men en vinst för oss var att vi kom in och ut ifrån banan och att hon var riktigt fin på framridningen. Procenten blev 67,24% och vart väldigt glad och chockad! Eftersom det gick som det gick! Fick även väldigt fina ord ifrån domaren: Positivt ekipage med bra takt och trevliga grundgångarter. Önskas mer visade längningar. Prydliga vägar!


Blir så himla glad när man får så fina ord! Vi knep även fjärde placeringen! Dock var det lite synd att Ambrosia inte fick följa med in på prisutdelningen eftersom den som kom fyra skulle gå in utan häst. Men är ändå väldigt glad!


Här kommer en bild från igår! Kommer förhoppningsvis mer bilder imorgon!

 


Tänkte även byta header nu när det börjar bli vår ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards