youngrider - -

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Hej Alla!

Av Julia Konradsson - 21 maj 2013 15:53

Vad veckorna går fort nu! Om bara några veckor är det sommarlov, längtar! Men man kan inte lägga av sig nu, har massor med prov och läxförhör, den här veckan är det verkligen fullt upp! Men nästa vecka blir det förhoppningsvis lugnare, och då hoppas jag att jag kommer ha mera tid åt bloggen!


Och självklart alla träningar som jag inte har skrivit om än.. (Fy på mig..) Var även och tränade i torsdags 9/5, och det gick verkligen super bra!! Ambrosia hade sina framben ända uppe i hakan när hon travade! Det går framåt i rasande fart! Tyvärr så kan jag inte berätta om alla träningar nu när det var ett tag sen första träningen osv, men tänkte i alla fall berätta lite om den senaste och vem jag tränar för! Men det kommer i ett annat inlägg.


Har även vart och tävlat som kanske många av er redan vet..? Och det kommer självklart upp i ett annat inlägg! Har även massor med bilder att bjuda på. Åh vad jag önskar att jag hade mera tid att blogga! Så kul att lägga upp fina bilder..


Får ta allting väldigt kort för annars skulle det bli ett väldigt lååååångt inlägg.



Förresten så var jag för några dagar sedan på Hööks i Eskilstuna och köpte nödvändiga saker eftersom jag tävlade i söndags! Bilder på det kommer längre ner i inlägget! Även fick Ambrosia och Ägir sitt första riktiga bad för i år! Kan säga att dom tyckte det var väldigt skönt och min fina Ägir fick ett rent och fint eksem täcke på sig! Och ni ska se hans man och pannlugg?! Dom är helt otroligt stora! Tror mannen och pannluggen aldrig varit så fina som det är iår, nu ska vi bara sköta det så att han inte kliar bort det + så ska han badas en gång i veckan/minst varann vecka så att han håller sig ren och fin!

Måste även bara tipsa alla som har eksem hästar att prova Hippo K9! Det hjälper verkligen tycker jag, han har som sagt fått mycket finare man och pannlugg och dessutom kliar han sig inte lika mycket längre! (Varför jag inte skriver någonting om hans svans är för att han har tyvärr kliat bort den, men det gör som sagt alla hästar, eller nästan alla) + så verkar han vara mycket gladare och piggare.


Här kommer bilderna från vad jag köpte på Hööks + lite annat.


Hästschampo, aldrig provat det men det är alltid bra att ha hemma.

 


 


Nya eksem luva till Ägir (Fanns dock ingen brun)

 


 


Ultra shield, som man sprayar på hästarna när man t.ex ska rida så att ohyrorna inte gillar hästarna.

 


 


HV polo väska som jag ska ha på tävling. Inte världens nödvändigaste men ändå ;)

 


 



Här är även outfits som Ägir och Ambrosia hade på de senaste passen! Har även alltid på back on track skydd på frambenen efter ridpassen. Har ni också det?

( Dom fick även ha samma schabrak ;) )


 


 


 


Back on track skydden:


 


 


 


 


 


 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards