youngrider - -

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Äntligen sommarlov!

Av Julia Konradsson - 5 juni 2013 22:23

Hallå alla läsare!!


Äntligen är det efterlängtade sommarlovet här!! (Fick igentligen sommarlov igår kväll men ändå..)

Har även höjt mig i nästan alla ämnen! Fick ett A i biologi och B i kemi! Är så sjukt stolt!! Fick även många C:n! Men i alla fall så var jag med min kompis igår kväll! Kom hem runt kl 1 så orkade inte direkt blogga då.. Har även inte bloggat på några veckor då jag har haft mycket i skolan men nu är det sommarlov så nu finns det massor med tid.


Får dra allting kortfattat nu annars skulle det bli ett långt inlägg..


I helgen så var jag och tävlade en LB1 och det gick verkligen super bra! Ambrosia var väldigt framåt inne på banan och det är det vi har sökt, så att vi kan gå upp i klasserna. Hade en fin känsla och Ambrosia skötte sig väldigt bra. Procenten blev 63,4% och jag blev väldigt chokad.. Trodde jag skulle rida på högre procent, men tvåan fick 54% och domaren var tydligen låg i sin bedömning på nästan alla.

Det blev en vinst igen i alla fall!


Nästa start blir om cirka en vecka i Fagersta! Det blir debut i LA:P1 för Ambrosias del. Nu ska vi träna stenhårt på dom delarna i programmet och vårat mål är att jag ska ha en bra känsla inne på banan och att Ambrosia är framför skänkeln. Procenten får bli som de blir men självklart skulle det vara roligt att rida på 62% som är kvalgränsen till Nationell Dressyr så att vi får ett kval.


Förresten så börjar Strömsholms tävlingarna imorgon! Ska ni åka och kolla? Jag ska dit imorgon men mamma och gå på mässan och kolla (självklart) på dressyren! Ska dit även på söndag, men då ska jag dit och jobba. Ska vara grindöppnare till dressyr på morgonen till lunch ungefär, och sen ska jag hem och rida mina egna ponnysar!

Tänkte inte köpa så mycket imorgon (Får se hur det blir med det haha..) Det jag tänker köpa är däremot:


Helosan Sol till Ambrosia (Hon blir så röd på mulen på somrarna och kan lätt få soleksem och det vill vi inte ha + är vårat slut så det måste köpas.)

Roeckl Handskar

Kolla Masken

Flugtäcke till Chess


Det är det ända eftersom vi ska åka till Falsterbo i år! Så måste spara pengar till det.. ;)


Får sluta skriva nu! Ska upp tidigt imorgon, men tänkte blogga mer imorgon och ta med mig kameran till strömsholm, så att jag kan bjuda på lite bilder!


Men här får ni lite bilder på Ambrosia från tävlingen i lördags!


 


 


 


(Galopperar fram henne i lite lägre form)

 


 


 


 


 




Ja, ni ser ju själva hur underbart fin hon var.. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards