youngrider - -

Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

Ridpassen igår..

Av Julia Konradsson - 23 juli 2013 08:14

..Var helt fantastiska! Jag valde att rida Ägir först och Ambrosia sen, (Red båda två på morgonen då det var ett väldigt bra ridväder) Ägir hoppade jag nere på fältet, han var så duktig så! Det var riktigt kul då han verkligen hade ett sug på hindren och han tyckte även det var riktigt riktigt kul! Så idag blir det uteritt i skogen för hans del.

Två bilder ifrån igår på Ägir.

       


 


Sedan red jag Ambrosia med mamma och Chess nere på fältet, i början gjorde jag mycket övergångar med Ambrosia så att hon skulle lyssna på mig och vara snabb för min skänkel. Hon vart riktigt fin av det arbetet och när jag kände att hon lyssnade på mig så började jag jogga henne lång och låg, men med mycket övergångar.


När vi väl hade kommit igång började jag jobba henne, vi gjorde mycket skolor såsom, öppnor, slutor, skänkelvikningar. Jag började även att samla henne mer igår, både i traven, galoppen och skritten. I traven vill jag få henne att korta sig bak och komma mer in under sig och sedan komma up fram. Hon vart så j*vla fin!! Jag riktigt samlade henne och hon kortade upp sig mycket mycket mycket mer men hon hade fortfarande kvar det här knälyftet och den stora traven som hon har, jag lät henne gå lite lägre i formen så att hon kunde samla sig mer men ändå ha kvar takten och tempot. Så att hon fortfarande travar på men samlad,alltså att hon väntar på mig men har fortfarande kvar sin energi. Förstår ni hur jag menar? Det är lite svårt att förklara..


Även i galoppen var hon hur fin som helst! Samlade henne där också som jag skrev och det var verkligen en - wow - känsla, hon vart mycket mer samlad och väntade på mig men hon hade fortfarande kvar sin stora luftiga galopp. Vi gjorde massor med enkla byten, och det gick också hur bra som helst!

I skritten tränade vi på bakdelsvändningar, som vi har haft det lite svårt för, men igår det bara satt. Vi är verkligen på gång nu!

Chess var även hon hur fin som helst! Alla gick så bra igår!


Tänkte visa en bild från förra året på gripen meetinget och sedan en från iår!


Gripens ponny meeting 2012:

 


Gripens ponny meeting 2013:

 


Vad hon har utvecklats under ett år och även jag! Men hon var så fin förra året också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards