youngrider - -

Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

" Hästfri " dag!

Av Julia Konradsson - 26 juli 2013 10:20

Godmorgon!


Jag bloggade inte igår på grund av att jag tyvärr inte hade tid. Men tänkte i alla fall berätta om gårdagen! Började dagen med att gå upp tidigt och gick ut och joggade, sedan morgonfodrade jag såklart hästarna och gick ut med Turbo. Mamma och jag valde att gå upp tidigt så att vi hann rida Ambrosia och Chess på morgonen innan det blev alldeles för varmt för att rida.

Det blev ett pass på banan/fältet (Tar det bara lite kort nu) och jag tränade på bakdelsvändningar och enkla byten. Bakdelsvändningarna var riktigt bra även de enkla bytena! Mjuka och fina övergångar från samlad galopp till skritt. Nere på fältet sen tränade vi mycket öppnor och slutor. Kände att hon inte var riktigt loss i nacken och hon kom inte riktigt med rygg i traven som hon har gjort de senaste dagarna. Så det blev mycket lösgörande arbete och när hon väl kom igenom i båda sidorna vart hon super fin! Hon kom med rygg och fick mycket takt och schwung! Då avslutade vi passet och skrittade av.


Efter det fixade mamma och jag stallet eftersom vi skulle iväg på eftermiddagen, och innan vi åkte fick hästarna komma in eftersom det är alldeles för varmt för de att gå ute i den här värmen.

När vi kom hem igen fick de såklart komma ut en stund på kvällen, sedan red jag Ägir. Vi hoppade och det gick riktigt bra! Idag ska han bara få gå ut i skogen istället för att joggas.


Det var det jag gjorde igår! Och idag blir det nästan som en hästfri dag faktiskt! Ska bara mocka och göra maten samt skritta ut på Ägir.


Pic. Ungponny SM förra året.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Konradsson - 15 september 2013 19:55

Nu är Ambrosia och jag DISTRIKTS MÄSTARE 2013!!! Är så glad!! Vi debuterade även LA:P1 med ett helt okej resultat! 58,4% slutade vi på, dock var hon vääldigt spänd inne på banan. Men helt fantastisk på framridningen! Vi kan bättre och nu kommer vi ...

Av Julia Konradsson - 14 september 2013 09:19


Godmorgon! Nu är det äntligen helg igen!! Det går fort!   Mycket som ska göras idag kan jag säga. Alla hästarna ska motioneras nu på morgonen, det blir ett lätt joggingpass för Chess, samma för Ägir och Ambrosia ska också joggas samt träna lite...

Av Julia Konradsson - 11 september 2013 09:38


Godmorgon!   Sist jag skrev var jag sjuk och nu är jag sjuk igen?! Blev faktiskt frisk och idag är jag hemma ifrån skolan, men i alla fall ska jag gå till skolan imorgon så jag är inte så jätte sjuk (Tur det) Har något riktigt stort att berätta...

Av Julia Konradsson - 3 september 2013 08:19

Godmorgon. Idag är jag hemma från skolan för att jag är sjuk, som tur är har vi bara en kort dag idag, så jag borde inte missa särskilt mycket (Vi börjar kl 8 och slutar kl 12) Men har plugg hemma så jag kommer få plugga ändå! ;) Hästarna kommer ja...

Av Julia Konradsson - 1 september 2013 10:54

Godmorgon!   Nu har ju jag gått och blivit sjuk (så klart...) har lite halsont, men det blir bättre och bättre vilket jag kan trösta mig med i alla fall.. ;) Hästarna har självklart blivit motionerade även fast jag är sjuk, förutom igår då, då do...

Ovido - Quiz & Flashcards