youngrider - -

Alla inlägg under mars 2012

Av Julia Konradsson - 16 mars 2012 22:45

Hej alla!



Imorgon blir det träningsläger hos Sanna Nilsson med laget ;) Det blir upp tidigt imorgon för att fixa det sista som är kvar + stallet och Ambrosia som ska ridas, innan vi åker till Sanna :)
 
Men nu har jag iaf packat allt som jag ska ha med mig ;)
 
 
 
Vi ska träffas hos Sanna runt tolv, så det är verkligen att gå upp tidigt! Imorgon skulle vi ha tömmkörning men det blev inte så, så istället ska vi rida dressyr eller hoppa.
 
+ ta kort, såklart!
 
 
Jag ska ta med mig mobil, kamera och dator, så att det blir lite uppdateringar här på bloggen!
 
Skriver mer imorgon!
Av Julia Konradsson - 15 mars 2012 18:29

Just nu är det väldigt mycket! Har tre läxor till imorgon, matte, spanska och engelska. Bara att börja plugga! Vi kör repetition i skolan när det gäller matten, då det är nationella prov nästa vecka!



Lite nervös!




Men iaf så i tisdags så red ju jag lektion för Lena på Ambrosia. Det gick jätte bra! För utom att hon var väldigt okoncentrerad, men mot slutet så blev hon väldigt fin!



Tränade på skänkelvikningar och galoppen/galoppfattningar, hon har lättare åt vänster än till höger när det gäller skänkelvikningarna. Men det blev bättre och bättre!



+ Så hälsade jag ju på Nikita! Har glömt att berätta men det är MIN ponny nu! Vi har alltså köpte henne, men vi ska ta hem henne i slutet av Mars. Tror jag ;)


Riktigt kul!



Joggade Ambrosia igår och idag joggade jag Ägir, båda kändes jätte fina!



Blir läxa nu och tagga inför helgen!


 





Av Julia Konradsson - 12 mars 2012 13:15

Hej alla läsare!



Idag har jag studie-dag! Så skönt efter gårdagen, kan säga att jag var helt slut igår! Ambrosia fick vara ledig igår, men idag har hon joggat.




Hon var riktigt fin!



Joggade henne med Chess och nu eftermiddan så ska jag skritta ut Ägir i skogen + göra klart stallet. Hann inte imorse, tog sovmorgon ;)



Det är bara fodret som inte är klart + så ska jag strö åt Ägir och Ambrosia.



Ska ta och äta mat nu, ses!



 

Av Julia Konradsson - 11 mars 2012 19:47

Ägir var såå fin idag! Debut för i år, regional och LA:P1! Han var en riktig stjärna + så kom även Lena till framridningen på morgonen och var kvar hela dagen! Ett grymt stort tack! Det behövdes!


Startade faktiskt bara en klass idag ;) I första klassen (La1) så glömde jag att lägga ifrån mig pisken, så jag blev utesluten..



Lite surt, men det är bara att ta nya tag till nästa La1 ;)


Domaren frågade i fall jag ville rida igenom programmet ändå, men jag tackade nej. Jag tyckte att det var rätt ;) Men i andra klassen var han så hiimla fin!



Tappade honom lite inne på banan, men jag är super nöjd! Och han var jätte fin på framridningen. Procenten i LA:P1 var 53,? och poängen blev då 202, red fel väg en gång, så då blir det avdrag på 2 poäng/procent.



Grym dag,Grym ponny, GRYMT nöjd ryttare!


 





Av Julia Konradsson - 10 mars 2012 22:50

Hej alla läsare!Dåliga uppdateringar, jag vet. Men det har varit lite stressigt idag! Imorse red jag Ambrosia och sen skulle jag provrida Nikita igen. Hade en väldigt bra känsla på båda hästarna! Skriver mer om det sen.Och nu på eftermiddan så tömmkörde mamma Ägir, och jag packade inför imorgon.Känns bra, lite små nervös är jag. Men det ska man väl va, eller? ;)Skriver mer imorgon!

Av Julia Konradsson - 8 mars 2012 19:27

Nu går det bra! Allt flyter på med hästarna, många guldstjärnor dom får nu ;)


Ägir: Gjorde mycket lösgörande och vips så blev han till en gummiboll! Tränade också mycket på galoppen, han var väldigt väldigt fin! Han är helt otrolig! För förra veckan i tisdags så red jag ju igenom LA:P1 för Lena, och då sa hon att han blir väldigt snabb efter den förvända bågen i galopp, och nu är han hur fin som helst!


Ambrosia: Hennes galoppfattningar har blivit mycket bättre! Och hon är så arbetsvillig, vilket är väldigt väldigt kul! Hennes skänkelvikningar är så fina, finns ju såklart att träna på, men tycker hon är duktig!


 


   

    

Av Julia Konradsson - 7 mars 2012 19:52

Usch, det har inte varit något roligt väder idag! Men jag red ändå, fast... det blev inte riktigt som jag eller Ambrosia hade tänkt sig. Det började bra hon var fin och väldigt framåt.


Men då ska det ju komma tre stycken Älgar!



Vi fick skynda oss in, och så kunde jag varken rida Ägir eller Ambrosia! Lite surt är det ju, men det är ju bara att gilla läget ;)


Imorgon så ska jag träna lite lätt dressyr på Ägir och Ambrosia blir nog också lätt dressyr ;)


Av Julia Konradsson - 7 mars 2012 18:48

Igår så var det träning för Lena på Älunda med Ägir. Det gick bra, red igenom LA 1 och LA:P1, han var jämnare i LA 1 och i LA:P1 så var det bra ibland och mindre bra ibland ;) 


Den förvända galoppen var lite ojämn, ibland var det bra och ibland var den mindre bra ;)


Sen måste jag verkligen plugga programmen, glömde bort vägen i LA:P1 två gånger! Aja, nästa gång sitter den! Är nöjd med min fina ponny, fick väldigt bra hjälp med skolorna och den förvända galoppen/enkla byten ;)


Längtar till i helgen, det blir premiär då! ;) Ett extra STORT plus är att Lena kommer att följa med!! Så jag kommer att få hjälp på framridningen m.m


Ska bli så kul! Sen längtar jag även till helgen därpå då det är Sanna kurs!



Ägir och jag kommer att ha mycket kul tillsammans dom senaste veckorna, och lilla fina Ambrosia också såklart!


 



Ovido - Quiz & Flashcards