youngrider - -

Alla inlägg under mars 2012

Av Julia Konradsson - 4 mars 2012 21:08

Till Ägir idag, vet inte vad om hände men jag hittade MIN häst igen! Han var helt sjukt fin! Hans enklabyten var helt otroliga, även mellantraven m.m


Vi var nu på em på Gunnarskäl med Ägir, för att jag behövde rida igenom honom Ordentligt.



I början kändes det lite segt, men det blev bara lättare och lättare efter att ha värmt upp ordentligt. Han var riktigt fin, så nu känns det väldigt bra inför tävlingen på söndag i köpning, då jag och Ägir ska göra debut i regional klass och även LA:P1.


Så här kommer veckan på ett ungefär se ut :



Måndag: Jogga - Känna igenom honom så att han är fri i båda bogarna

Tisdag: Träning för Lena på Älunda

Onsdag: Rida ut

Torsdag: Vila

Fredag: Jogga honom i skogen

Lördag: Åka till ridhus

Söndag: Debut



Har en väldigt bra känsla inför detta, Nu Kör Vi!


   


Av Julia Konradsson - 4 mars 2012 09:17

Idag tävlar min kompis Cornelia på hennes häst Thommy!


(Hoppas det är ok att jag lånar bilden!)

Corneila T Petersson och Thommy

Håller tummar och tår! 







Av Julia Konradsson - 3 mars 2012 17:45

Idag delar jag ut en varsin guldstjärna till Ambrosia och Ägir!

Ägir: Han var lite stel i bågarna så jag gjorde mycket lösgörande och vips så blev det mycket lättare! + Så skulle vi trava cavalleti, så jag tog fram tre bommar och sex sockerbitar, som jag brukar kalla det ;)

Och så flög jag av! Eftersom han hoppade över alla tre, (han fick solen i ögonen) men det märks att jag inte är någon hoppmänniska ;)

Ambrosia: Fin från start! Travade på lite för mycket, så jag fick bromsa in henne. Men hon var väldigt fin och arbetsvillig.



 

Nu en fråga till er

Tränar ni något annat än ridningen?


Jag tror själv att det är väldigt bra att träna något annat utöver ridningen för att hålla igång kroppen och bli stark.

Förrut spelade jag fotboll, men var tvungen att sluta då jag inte hann med. Nu har jag ju idrott i skolan så jag får ju lite träning utöver ridningen, och nu har jag ju börjat jogga också ;)

Av Julia Konradsson - 3 mars 2012 09:11

Tänkte dra ut och jogga nu på morgonen, men det blev aldrig så ;) Tog sovmorgon istället ;)

Idag vet jag inte vad jag ska göra med hästarna, eftersom ridbanan är jätte hård nu på fm och i em så kommer den vara jätte mjuk och klaffsig.


Lite svårt det där ;) Får se vad jag gör med dom, får prata med mamma när hon kommer hem ;)


Av Julia Konradsson - 2 mars 2012 18:53

Något som är viktigt är att träna på att rida när det vattenpölar på ridbanan.


För kommer man till tävlingen och hästen inte är van att gå i dessa pölar kan det ställa till bekymmer. Så även om det inte är optimalt att rida på detta underlag är det bra miljöträning inför tävlandet :)


Vårat underlag är inte på topp just nu, då det är väldigt blött och klaffsigt.


Då får man göra det bästa av situationen, och vi kan antingen -

-Åka till ridhus

-Rida ut

-Galoppera nere på fältet, eller galopper ute i skogen ;)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Det är bra att variera sin träning, så att hästarna inte alltid måste gå på ridbanan hela tiden ;)


Friska och lyckliga hästar är det bästa man kan ha!


   



Av Julia Konradsson - 2 mars 2012 18:34

Så underbart väder det är ute!


Har varit ute och joggat, och jag kan bara säga en sak - Har träningsverk i benen! Fick det på en gång, kommer bli jobbigt imorgon ;) Tog även in hästarna snälla som vanligt ;)



Har inte så mycket mer att skriva, ses!


Pic. Bild från i somras ;)

 


Av Julia Konradsson - 2 mars 2012 15:47

Äntligen fredag!


Idag så får båda hästarna vara lediga, men istället så ska jag ut och jogga! ;) Hästarna får vara lediga, men inte jag! Sen så måste jag mocka ;)



Nej, nu så drar jag nog ut ;)


 

Av Julia Konradsson - 1 mars 2012 18:17

Vad glad jag är nu! För jag läste precis ett mail som mamma visade mig och i det stog det - Att vi ska på träningsläger hos Sanna Nilsson den 17-18 Mars, tack så jätte mycket Anna!

Isf så blir det jag, Ida och Cornelia ev. Agnes, hon vet inte än.

Med många om och men så blir det av tillslut, så tack så jätte jätte mycket Anna! Vi kommer ha massor med kul den helgen, vi ska bl.a ha programridning, tömmkörningskurs och mycket mycket mer!

Så jag hoppas att jag ska kunna blogga den helgen ;-)

Det här schemat som du (Anna) la upp, tycker både jag och mamma ser jätte bra ut, längtar verkligen!!




Ovido - Quiz & Flashcards