youngrider - -

Alla inlägg under april 2013

Av Julia Konradsson - 4 april 2013 18:53

Hej alla läsare!!


Vaknade i natt med 40 graders feber och huvudvärk. Hur lyckas man? Blev så glad för någon vecka sedan när jag blev frisk, och nu är man sjuk igen..? Inget vidare kul, men har blivit bättre under dagen så får hoppas att det är över imorgon. Annars då? Planerna blev förstörde idag av att jag blev sjuk, så hästarna fick vara lediga idag. Men imorgon (sjuk eller inte) ska hästarna motioneras!


Har inte orkat tagit kort på mina stövlar idag. Så imorgon ska jag ta tag i det och ta kort! Imorgon ska även jag och mamma åka och kolla på unghästar! Kul! Morgondagen ska inte få förstöras nu när lovet börjar lida mot sitt slut också!


Nej nu ska jag ta och vara lite positiv! Känner att ingenting går som jag vill, men det ska vi ta och ändra på ;) Imorgon blir det dressyr för hästarnas del och då kanske jag kan få mamma att ta några fina kort som jag kan bjuda på här! Känner att det var längesen ni fick några nya och fräscha bilder, så det ska vi försöka ordna!


Ska ju som sagt åka och kolla på unghästar imorgon, så då tänkte jag ta med mig kameran och ta bilder! Dom kommer såklart upp här. (om jag får några fina förstås..)


Förresten så tänkte jag ta och svara på en kommentar som jag fick för ett tag sen, så det kommer upp lite senare.



Såhär fin är min häst när jag tar in henne från hagen ;) Tur att hon har täcke på sig annars skulle det bli väääääldigt jobbigt att få rent henne ;)

 


 



För någon vecka sen blev Ägir nyklipp och fin! Han vart riktigt snygg och det tror jag han själv tyckte också! Här kommer bilder:


Innan:

  


 


haha sötnosen

 


 


 


Under:

 


Efter:

 


 









Av Julia Konradsson - 3 april 2013 11:07


Såklart tränset och bettet, inte uppackat än.

 


 


Kan verkligen tipsa om det här godiset! Alla hästarna i stallet äääääälskar det!

 


 


    


 


 


   


 


 


 


och sen en annan sak, men det kommer som sagt upp i ett tips inlägg! 

Av Julia Konradsson - 3 april 2013 10:24

Godmorgon!


Igår kunde jag tyvärr inte blogga som jag lovat p.g.a internet. Det krångla och jag kunde inte komma in. Så idag ska jag ladda upp bilderna och skriva om dom lovade inläggen!


Vad hände igår då?  Jo, det vart inte alls som planerat, utan jag red dressyr på Ambrosia också! Var bara tvungen att prova det nya bettet och tränset.

Hon var helt lugn när jag satte på henne tränset och tog bettet bra. Hon vart lite fundersam när jag börja rida henne på bettet men hon hade tog bra stöd på det.


Ska ha det som sagt i en vecka, och så får vi se hur det blir! Hon vart i alla fall mycket rundare i formen och jag fick igenom vänster sidan som vi har jobbat så mycket på!


Chess och Ägir var också fina igår! Tränade på skolor på Ägir igår och det gick hur bra som helst. Har även fokuserat mycket på min sits nu, och det går framåt kan jag lova! Det som är så bra med Ägir är at han kan redan allting. Så jag kan fokusera på min sits mycket och sedan föra över på Ambrosia som jag sitter minst lika bra på!


Här kommer tre bilder från gårdagen. Dock var det igentligen inte meningen att mamma skulle ta bilder när jag red, men det fick bli en där man ser hur fin hon är i sitt nya träns.


wooola! kolla vad mina stövlar blänker! ska tipsa om hur jag gör så att dom blänker så himla mycket, + före och efter bilder. Men vet inte om det inlägget kommer upp idag, eftersom jag måste ta bilder osv..

 


kolla vad fin hon blev ♥

 


Här kommer en bild i början av passet när jag skrittar henne.

 


Av Julia Konradsson - 2 april 2013 13:10

Hallå alla läsare!


Stallet är klart och jag har putsat upp mina stövlar. Sköööönt! Ska snart äta lunch och sen ut och rida dressyr på Ägir och kanske Chess. Ambrosia ska få gå ut en tur i skogen var hon gick så bra igår! Tränade på samling i både galoppen och traven. Det går framåt och hon var riktigt duktig!


Men i alla fall så igår så var mamma och jag i Sanna Nilsson dressyr butiken för vi hade beställt ett träns och bett till lilla Ambrosia. Vi passade på att kolla runt lite i butiken också, och fick hem lite annat också såklart! Bilder på det kommer senare idag, det var Mattihas Jansson träningar där så vi gick samtidigt upp på läktaren och kollade en stund.


Vi köpte ett Glen Gordon träns till Ambrosia och så kommer vi hyra ett bett till Ambrosia i en vecka för att kolla om hon går bra på det och tycker om det. Så nästa vecka ska vi tillbaka dit och köpa det eller lämna tillbaka det.


Har ridit dressyr på Ägir i helgen och igår fick han gå ut i skogen, i fredags var han riktigt tjurig och hade ingen alls lust att behöva jobba! Men gav mig inte och vi fick igenom det, i lördags var det bättre men han ville inte riktigt jobba med sina bakben, så han var lite sur på mig. Och i söndags var han grymt fin! Dock försökte han ha av mig i en vattenpöl.. ;) men det gick inte så jätte bra för han att ha av mig om vi säger så.. ;)


För resten har vi anmält tre tävlingar! En LB:1 i Gripen den 20 April för att få en bättre mjukstart än vad vi fick. Och sedan har vi anmält två stycken LA:P1or i Maj! Ska bli sjukt kul att debutera LA:P1 på Ambrosia. Så nu tränar vi för fullt på samling och allting som ingår i det programmet. Vi funderar också på ett meeting som är i Maj som vi ska i såna fall åka tillsammans med Ida och Anna! (idadagson.blogg.se) Mamma har dock inte fått ledigt än, så vi får se hur det blir med det.. Men hoppas!


Planeringen för resten av veckan ser ut på ett ungefär såhär: (inte säkert att det kommer se ut såhär, eftersom det kan ändra sig, + om vi får någon tränings tid för lotta)


Måndag:

Skritta ut i skogen Ägir och Chess

Dressyr Ambrosia


Tisdag:

Dressyr Ägir

Dressyr/jogga Chess (kanske)

Ut i skogen Ambrosia


Onsdag:

Alla hästarna är lediga


Torsdag:

Dressyr Ambrosia

Dressyr Chess

Dressyr Ägir


Fredag:

Dressyr Ambrosia

Dressyr Ägir

Tömkörning Chess


Lördag:

Vila Chess

Vila Ägir

Skritta ut Ambrosia


Söndag:

Skritta ut Ägir och Chess

Jogga Ambrosia


Känns som ett bra upplägg! Kanske blir några bilder idag.. Vi får se! Kommer i alla fall upp ett inlägg på grejerna jag köpte igår + ett tips inlägg.. och ett annat inlägg!


Men ni får ha det så bra så länge så hörs vi!

  

Ovido - Quiz & Flashcards