youngrider - -

Alla inlägg under juni 2013

Av Julia Konradsson - 14 juni 2013 22:49

Kom precis in från stallet, hästarna är fodrade och klara för natten. Som sagt var jag och tränade tidigare i eftermiddags, och det gick väldigt bra! Mycket lösgörande eftersom hon inte är lösgjord i sidorna ordentligt, red även upp LA:P1 och trav- och skrittdelen var riktigt bra, men i galoppen ville hon inte riktigt. Men hon vart riktigt fin, och det går bara framåt och framåt för varje lektion. Ska träna för Camilla på tisdag igen och det ska bli riktigt roligt!


Outfiten för Ambrosia blev idag brunt. Brunt schabrak, bruna lindor, brons boots och jag hade min nya piké, nya Roeckl handskarna och bruna ridbyxor. Har tyvärr inga bilder på det då jag inte tog med mig kameran!


Ambrosia gick som sagt så himla bra på dagens träning så vi väljer att inte åka imorgon, känns inte schysst mot henne att hon ska behöva åka imorgon till Fagersta när hon fick åka till Malmköping idag + så gick hon väldigt bra på träningen som sagt! Sen behöver hon även få smälta allt hon har lärt sig nu på så kort tid. Hon är ju ändå bara sju år så hon måste få tid att smälta in allting, så imorgon kommer hon få gå ut i skogen, söndag vila och på måndag joggas lång och låg inför tisdagens träning igen! Känns som ett bra upplägg till tisdagen och nu taggar vi om inför Gripens meeting som är om cirka två veckor!


En svettig Ambrosia efter en grymt bra träning! Imorgon kommer även inlägget om putsmedelet upp, då jag håller på och laddar in bilderna nu, och det är en massssaaaa bilder så det tar sin lilla tid.. ;)


 


Ni får även en sneakpeak på morgondagens inlägg.. ;)

 

Av Julia Konradsson - 14 juni 2013 09:29

(Det här inlägget skulle igentligen kommit upp igår, men det vart problem med internet tyvärr.)


Var som sagt på strömsholm både i lördags och söndags. Men i lördags hann vi tyvärr bara se några få ekipage och gå på mässan lite fort, eftersom vi var tvungna att åka hem för att Chess vart sjuk. Hom mår bra nu så det är ingen fara med henne! Vi valde att inte åka tilllbaka tilll strömsholm utan vi var hemma istället.


Bilder från i lördags:


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



På söndagen skulle jag bara jobba och det var att vara grindöppnare hela förmiddagen, (Åt dressyren såklart) det var väldigt fina ekipage med (Det var det på lördagen också) och man fick väldigt mycket inspiration! Jag fick det i alla fall. Dock drog det in ett fruktansvärt åskoväder in över hela strömsholm, väldigt obehagligt och banan vart inte den bästa att rida på, då den vart full med vatten.

Men när åskovädret väl var över och solen kom fram så torkade det upp ganska fort.


Efter så gick jag en sväng på mässan och kollade! Fick med mig mina bruna Roeckl handskar med mig hem och även en HV polo Piké med mig hem.. Tyckte jag var ganska duktig som inte köpte något mer! ;) Dock hittade jag inte Helosan sol till Ambrosia, men det finns ju att köpa hos Hööks och flera andra butiker!


Bruna Roeckl handskarna:

   


    


HV polo Pikén:

 


 


 


 


Tänkte ta kort på ett super bra putsmedel som jag skulle ha visat för väldigt länge sen! Ska ta kort på det idag, då jag ska putsa mina stövlar inför träningen, och sen lägga ut det här!

Av Julia Konradsson - 13 juni 2013 09:11

Godmorgon!


Förlåt för dom dåliga uppdateringarna dom här dagarna, har haft fullt upp så hade tyvärr inte tid att blogga. Men i alla fall så kommer jag skriva om Strömsholm i ett annat inlägg och om ridpassen i ett annat, ska äta frukost nu och sen gå ut och rida hästarna. Ambrosia ska jag jogga/galoppera på fältet så att hon är lösgjord och fin inför imorgon, då det är träning för Camilla och på lördag är det även tävling som gäller!

Ägir ska också joggas på fältet och även Chess.


Det blir debut för Ambrosia i LA:P1 på lördag i Fagersta! Ska bli riktigt roligt och igår var även Ambrosia sååå fin! Vi byggde upp en 20x40 bana i förrgår och så red jag igenom programmet ett antal gånger.. Hon var riktigt tjurig och ville inte! Men vi fick igenom det och hon blev riktigt fin på slutet! Och igår gick hon som en klocka! Det känns väldigt bra inför lördagens start.


Ska ta och äta frukost nu, men bloggar senare!


En svettig Ambrosia efter ett jobbigt dressyrpass i förrgår!

 


Outfit:


 


 


 


Av Julia Konradsson - 7 juni 2013 09:27

Godmorgon alla läsare!


Skrev inte om ridpassen igår, men jag tänkte göra det nu på en gång!


Ambrosia: Joggade jag nere på fältet. Hon var till en början inte eftergiven i sidorna, så jag började med att ta igenom det i skritten. Hon vart väldigt sur på mig och började backa och krångla för att komma undan arbete, men så lätt ska det inte få vara! ;) Ambrosia vart mycket mjukare i sidorna, så jag började jogga henne, där kändes hon väldigt fin och lyhörd. I galoppen var hon också väldigt fin!

Så jag var nöjd med henne igår! Tog bara igenom henne så hon var lösgjord, eftersom det kommer bli ett väldigt tufft pass idag för Camilla!


Ägir: Hoppade jag som sagt nere på fältet. (Hoppar inte högt + så är jag inte för lång på honom än) Han kändes också fin! Det blev även lite dressyr, skänkelvikningar, skolor osv. Han kändes också lösgjord i sidorna, dock satt han "fast" lite i höger och ville inte riktigt ställa igenom där. Men jag gav mig inte och vi fick igenom det.


Klocka 18 ikväll ska jag träna för Camilla, det blir alldeles lagom nu när det är så varmt ute. Kommer åka vid 16.30 eller 16.45 eftersom det tar ungefär en timme tid. Efter det när vi kommer hem kommer vi antagligen rida Ägir och Chess, inte riktigt bestämt om vi ska rida dom före träningen eller efter. Det återstår att se.


Nästa vecka ska vi även fixa stallet! Alla boxar ska skrubbbas och boxarna ska målas om, även utsidan ska målas på boxarna, hela stallet ska skrubbas och målas om, spolspiltan ska fixas klart, sadelkammaren ska kanske även göras om i år! Funderar på att måla den vit och ta bort några skåp, inte riktigt bestämt än. Utsidan på stallet ska även målas om, mycket som ska målas i år och göras klart med andra ord ;)

Vi ska även sälja massor med täcken, schabrak osv. Masssssor med saker som  vi inte har någon användning av längre.


Måste gå ut nu, men bloggar som sagt senare!


 

Av Julia Konradsson - 6 juni 2013 17:04

Hej alla!


Idag så skulle vi ha åkt till strömsholm som jag skrev i tidigare inlägg, men det blev inte så. Jag ska nämlingen träna imorgon för Camilla, så vi bestämde att vi skulle vara hemma och ha fokus på våra egna hästar istället! Men på lördag åker vi dit och kollar på alla fina ekipage som är med!

Måste även säga ett stort grattis till Ella Björklund som vann sin klass idag på Yrrol! Så himla kul!!


I alla fall så ska jag gå ut nu och rida mina fina ponnysar! Det blir dressyr/joggning på fältet med Ambrosia och hoppning på fältet med Ägir. Skriver hur det gick senare när jag kommer in!


Har inte så mycket mer att skriva, så jag bloggar mer när jag kommer in!


Pic. Bild från förra året på Strömsholm.

   

Av Julia Konradsson - 5 juni 2013 22:23

Hallå alla läsare!!


Äntligen är det efterlängtade sommarlovet här!! (Fick igentligen sommarlov igår kväll men ändå..)

Har även höjt mig i nästan alla ämnen! Fick ett A i biologi och B i kemi! Är så sjukt stolt!! Fick även många C:n! Men i alla fall så var jag med min kompis igår kväll! Kom hem runt kl 1 så orkade inte direkt blogga då.. Har även inte bloggat på några veckor då jag har haft mycket i skolan men nu är det sommarlov så nu finns det massor med tid.


Får dra allting kortfattat nu annars skulle det bli ett långt inlägg..


I helgen så var jag och tävlade en LB1 och det gick verkligen super bra! Ambrosia var väldigt framåt inne på banan och det är det vi har sökt, så att vi kan gå upp i klasserna. Hade en fin känsla och Ambrosia skötte sig väldigt bra. Procenten blev 63,4% och jag blev väldigt chokad.. Trodde jag skulle rida på högre procent, men tvåan fick 54% och domaren var tydligen låg i sin bedömning på nästan alla.

Det blev en vinst igen i alla fall!


Nästa start blir om cirka en vecka i Fagersta! Det blir debut i LA:P1 för Ambrosias del. Nu ska vi träna stenhårt på dom delarna i programmet och vårat mål är att jag ska ha en bra känsla inne på banan och att Ambrosia är framför skänkeln. Procenten får bli som de blir men självklart skulle det vara roligt att rida på 62% som är kvalgränsen till Nationell Dressyr så att vi får ett kval.


Förresten så börjar Strömsholms tävlingarna imorgon! Ska ni åka och kolla? Jag ska dit imorgon men mamma och gå på mässan och kolla (självklart) på dressyren! Ska dit även på söndag, men då ska jag dit och jobba. Ska vara grindöppnare till dressyr på morgonen till lunch ungefär, och sen ska jag hem och rida mina egna ponnysar!

Tänkte inte köpa så mycket imorgon (Får se hur det blir med det haha..) Det jag tänker köpa är däremot:


Helosan Sol till Ambrosia (Hon blir så röd på mulen på somrarna och kan lätt få soleksem och det vill vi inte ha + är vårat slut så det måste köpas.)

Roeckl Handskar

Kolla Masken

Flugtäcke till Chess


Det är det ända eftersom vi ska åka till Falsterbo i år! Så måste spara pengar till det.. ;)


Får sluta skriva nu! Ska upp tidigt imorgon, men tänkte blogga mer imorgon och ta med mig kameran till strömsholm, så att jag kan bjuda på lite bilder!


Men här får ni lite bilder på Ambrosia från tävlingen i lördags!


 


 


 


(Galopperar fram henne i lite lägre form)

 


 


 


 


 




Ja, ni ser ju själva hur underbart fin hon var.. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards