youngrider - -

Alla inlägg under oktober 2011

Av Julia Konradsson - 9 oktober 2011 20:39

Hej!


Idag så galopperade jag Ambrosia för första gången! Det kändes som om man Svävade på moln ;)

Haha, men det kändes verkligen som det!

Hon har ingen bjudning i galoppen, än... ;) Men det är för att hon inte orkar & har ingen kondis.

Men som sagt det kommer hon att få!


   

Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 8 oktober 2011 15:45

Kommenterat: Inget DM


Sanna (grannen)

Nämen :( Varför blir d inget då?


Svar: I onsdags så skulle jag rida upp programmet, för mamma. Då när vi skulle göra serentinerna i förvänd galopp, när jag skulle gå över i den förvända galoppen så bytte han galopp/bröt av. Så vi gjorde om det, han gjorde samma sak. Sen så fick jag rida för att han inte skulle brytta av, men bröt av. Då kände jag att han var helt slut och orkade inte. Så jag red fram till mamma och hon frågade hur han kändes? Och jag sa att han inte orkar. Så vi tog beslutet då, att vi hoppar DM:et.

 

Så nu ska han få stå i en vecka. Ons-Ons, han har redan fått tillbaka energien :)


  Haha, när jag var 10 år. Då hade vi precis köpt Ägir ;)


Julia Konradsson





Av Julia Konradsson - 7 oktober 2011 18:30

Hej!


Nu är jag så sjukt glad! Idag så fick vi veta att Ambrosia gick i genom besiktningen!

Men skynda långsamt så att hon fortsätter att må bra. 

Nu ska jag bygga upp muskler och kondition, så att vi kan tävla till våren, med hjälp av Lena min tränare. Och mamma såklart!

Pappa och jag har nyss kommit hem ifrån Hultets Gård och hämtat hem Ambrosia, det gick jätte bra!

Vi kommer att galopper och trava henne mycket ute.

Vi kommer inte köra slut på henne, hon måste få jobba sig rätt, så att det inte blir

på på på.

Det kommer att bli så KUL! :)


 

Och min fina prins fick vara ledig!


Julia Konradsson 


Av Julia Konradsson - 6 oktober 2011 19:45

Hello!


Nu är Ambrosia hemma igen, det gick bra att lasta och lasta ur. Duktiga Ambrosia!  Alla hästarna i deras stall gnäggade åt henne.

 (Tror jag, det lätt som det iaf)

Imorgon kommer vet och ska veterinärbesikta Ambrosia, håller tummarna för att det ska gå bra!


 

   



  Stallet i mörker ;)


Kicki och Lars var så snälla, så att vi kunde lämna kvar trailern, och bara koppla på den imorgon när vi ska hämta henne :)


Julia Konradsson





Av Julia Konradsson - 6 oktober 2011 14:45

Hej!


Vi ska till Hultets Gård idag istället, (Trodde imorgon) jag fick veta det av mamma när hon skickade ett sms, när jag var i skolan. Nu är jag hemma, och dax att snygga till trailer, innan vi åker med Ambrosia. Och snygga till Ambrosia också! Såklart!


Idag så kommer det nog några bilder ;)


Ägir, Chess och Ambrosia, eller alla  hästarna får vara lediga ;)


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 5 oktober 2011 20:45

Som rubriken lyder "inget DM"  så blir det inget DM för mig och Ägir.


 

Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 5 oktober 2011 19:15

Hello! ;)


Snart så ska vi med Ambrosia till Hultets Gård, för veterinärbesiktning. Hoppas att det kommer att gå bra :)


Ambrosia - Travade jag på banan, hon kändes mjuk och avslappnad i munnen. Nu har vi hittat varandra. Riktigt kul är det! Hoppas att vi får komma igång snart.


Det är väldigt bra att vi har ett Dressyrstaket hemma, då blir det inte en så stor skillnad, när man kommer ut på tävlingar.

 

Har tyvärr inte tagit några bilder på Ambrosia, men det kommer!


  

Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 4 oktober 2011 18:31

Hej!


Nu har mamma och jag precis kommit hem från Lena träningen ;)


Det gick bra, i början så kanske han var lite seg, men det släppte när vi började komma igång ;) Vi tränade på programmet till DM:et, det kändes bra. Han var lite busig i galoppen ( Och sen kom jag inte ihåg hela programmet (!) ) Men det gör vi på Lördag!


Jag fick hjälp med galoppen idag, för att han bytte när jag skulle göra bågarna i den för vända galoppen. Jag ska tänka höger galopp  för om jag tänker vänster så bytter jag själv atomatiskt ;)


  Min fina prins


Julia Konradsson 

Ovido - Quiz & Flashcards