youngrider - -

Alla inlägg under oktober 2011

Av Julia Konradsson - 2 oktober 2011 20:20

Hej på er!


Förlåt för att jag inte har bloggat idag ;) Men iaf, så fixade jag stallet i fm. Sen nu ikväll så skrittade & travade jag Ambrosia på banan, hon kändes fin & lite spänd ;)


Jag snyggade även till henne, duschade,klippte hov skägget & tog lite på manen ;) Hon var så himla duktig när jag duschade av henne, i början så var hon lite rädd. Men det släppte efter en stund, hon är så himla klok, ambitiös & snäll! ;)


  "Jag har full koll på dig..."  Haha, jag står vid Äppel påsen ;)


    Då blir man ren & snygg!


  Mysigt!


Nu ska jag hoppa in i duschen, ses!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 1 oktober 2011 20:39

Hej!


Är super nöjd med dagen, vi fick med oss en liten bonus hem, en Blå-Gul rosett! ;D

 Ägir gick super idag, var loss i sidorna och lyssnade för skänkeln ;) "Träning ger resultat" som man brukar säga ;D

Det var inga dåliga priser man vann!


Ägir: Den ända missen vi hade var, att han blev rädd för ett par duvor i ridhuset, när vi skulle fatta höger arbetsgalopp. Men fick snabbt tillbaks kontrollen igen ;)

( Fick en 5, men det stod att: "Blir skrämd" ;) ) Jag tyckte inte vi hade några störe missar.

Hade en riktigt bra känsla imagen! Det kanske blir en film! :)


Haha, Ägir är ett riktigt Charmtroll, domaren tyckte att han hade fina ögon! ;)


  Lackade Ägirs hovar (Snyggt!) ;)


 Inte världens bästa bild, vann ett:

 Mia's schabrak kostar runt 450-500:-

Plakett

Och rosett ;)

    

  Protokollet - Red på 58,96% Poäng 171


 


Julia Konrasson


Av Julia Konradsson - 1 oktober 2011 08:39

Hello!


Idag så är det Allsvenskan div 2! Ägir gick super igår, han gjorde så fina travökningar ;) Mamma tömmkörde han en stund innan jag satt upp, och red igenom programmet. Jag måste ha den där "glöden" i honom idag, som jag hade igår ;)


Målet idag är: Att han ska svara för skänkeln ( Eftersom det är ridhus ) Vara loss i båda sidorna & att jag inte ska tappa ner honom i formen.


Det är 5 stycken b-ponnyer idag, KUL!

Nu ska jag äta frukost och sen gå och släppa ut hästarna, Ägir får bara vara ute i 2 timmar, sen tar jag in honom och duschar & knoppar honom. Jag startar kl 15,55 så dom har ändrat starttiderna, innan så startade jag kl 16,19. Inte så stor skillnad igentligen ;)


Gör ett inlägg någon annan dag av det som jag ska sälja!


Julia Konradsson

Ovido - Quiz & Flashcards