youngrider - -

Alla inlägg under november 2011

Av Julia Konradsson - 20 november 2011 12:45

Nu är vi äntligen hemma efter en lååång bil resa ;)


Ingen placering idag, kom sist... Haha, men är jätte nöjd med Ägirs och min insats :) Red ihop 62,11 %, och det är det högsta jag och Ägir har ridit på i La1! (På tävling) Han kändes verkligen super bra på framridningen! Mamma sa att hon aldrig hade sett honom så fin. Han hade verkligen glöd i traven idag! Riktigt lätta på steget ;) Och riktigt fina skänkelvikningar, ååå det är verkligen hans styrka! När vi väll kom in på banan så "dog" han lite i traven än på framridningen. Men han hade ändå kvar det där gunget han hade på framridningen. (Som jag inte skrev) Han gjorde en riktigt, riktigt fin ryggning, det är den finaste han har gjort. Ett extra + över att det är hans svagaste punkt.


Han är så fin min lilla Prins!      


   






   

   



    

Av Julia Konradsson - 20 november 2011 04:45

Godmorgon alla läsare!


Är sjukt trött just nu, men måste man så måste man ;)

Jag startar som 3a kl 09,16, och vi kommer att åka hemifrån kl 06,00. Vi gick upp så tidigt för att det tar 2 timmar till Gyttorp! Och man vill ju vara ute i god tid ;)

Han kändes så himla bra på träningen igår, men jag MÅSTE och verkligen MÅSTE träna för någon varje vecka, för att :


- Jag måste komma vidare, i fall  jag vill komma någon stans med Ägir. Och det vill jag ju, såklart!

 

Är iaf riktigt nöjd med träningen, man ska skriva mer om det sen. (Hann inte igår)

Nu ska jag gnugga sömmnen ur ögonen och tagga,tagga,tagga! ;)


Klass 3 - Dressyr Lätt A:1 Kategori B + C
5 anmälda
Överdomare: Sittande domare
Tävlingsledare: Maria Nilsson
Speaker: Anna Lövgren
Domare C: Lina GustavssonHägg
 
StartnrRyttareHäst
StarttidUppfödareHärstamningHästnr
1Felicia BrännströmBackens Lotus
09:00Gripens RFRolls Royce RC - Blue Chief RC3
2Linnéa HolmgrenIndiana Joe
09:08RS GrumsOkänd18
3Julia KonradssonSkansens Ägir
09:16EskilstunaortenFridhems Jonatan 401 - Greven 20229
4Carolina MörkTorino
09:24Gripens RFTexas - Empir32
 
till
toppen

Av Julia Konradsson - 19 november 2011 14:52

Jag brukar ju knoppa vid tävling, såklart! ;)

Men varför vid träning? Jo för att :


- Träning ger resultat! Det är bara bra att man övar, det blir inte lika svårt att knoppa då.

- Så att man ser om hästen är rak i halsen eller inte.

- Hästarna vet ju inte om det är träning eller tävling, det gör att dom blir inte lika nervösa. Särskilt om det är en häst som blir nervös inför tävling.

 

+ så är det ju snyggt! ;)

Jag brukar ALLTID knoppa vid träning, men bara om jag hinner. Men jag försöker att hinna varje gång!



En snyggt knoppad häst! Bild från http://google.se 

 

Av Julia Konradsson - 18 november 2011 08:37

Godmorgon alla!


Är på bättrings väg! Mår mycket bättre idag! Fast fick vara hemma ifrån skolan ändå ;)

Imorgon så ska jag träna för Ludde Crawford på Älunda med Ägir.

Det ska bli jätte kul! Hoppas bara att Ägir sköter sig nu, när jag inte har ridit honom ordentligt på en vecka...

Det blir nog ett dressyr pass för Ägir idag, så att jag har honom stadig och fin i formen. Och han ska svara ärligt för skänkeln, och vara loss och fin i sidorna till imorgon!


Idag blir det att putsa grejer och kolla så att allt är klart! ;)


Ambrosia ska jag antingen rida dressyr på banan eller ut i skogen. Har inte bestämmt mig! ;)


 


Av Julia Konradsson - 17 november 2011 15:54

Hej alla!


Kom nyss inifrån stallet, kom upp på hästryggen idag!

Fast... Inte så snyggt med joggingbyxor och barbacka då ;)

Jag red bara Ägir barbacka och inte Ambrosia.


Det blev fältet idag för Ambrosia, istället för skogen.

Mamma håller också på att bli sjuk, så hon orkade inte rida Chess :(

Hon var jätte fin, men lite spänd och taggad. Men efter ett tag så började hon att slappna av ;)

Ägir var också fin, men vi "lullade" bara lite.


Annars så skulle jag nog ha ramlat av ;)

Fin min, haha! 

   








Av Julia Konradsson - 17 november 2011 09:04

Hej!

Idag mår jag mycket bättre + så ska jag rida idag!
Fast bara skritta ;)

Ambrosia - Ut i skogen
Chess - Skritta nere på fältet
Ägir - Skritta nere på fältet

 

Imorgon så får vi se hur det blir, om det blir dressyr eller ut i skogen igen ;)


 

Av Julia Konradsson - 16 november 2011 08:15

Brrr, vad kallt det är ute nu!

Har varit ute och tagit en promenad med Turbo och släppt ut hästarna.

Hästarna fick gå ut lite tidigare idag än igår ;)


Ska försöka att komma upp på hästryggen idag eller imorgon!

(Om jag får för mamma)


Vill så gärna, och jag tror att ponnyerna börjar få lite överskötsenergi ;)


Haha, söt!


Fina Ambrosia!



 



   

   


Av Julia Konradsson - 15 november 2011 16:09

Hallo!


Nu är jag klar i stallet och kan ta det lungt.

Gick ut lite sent kanske ?

Skönt för mamma när hon kommer hem att stallet är klart.


Ägir vart helt vild i hagen när jag skulle hämta honom, haha söt =)

Och Ambrosia stog och hängde vid grinden hela tiden, och väntade på att jag skulle ta in henne.


Fina hästar man har! ;)

 

Bilden är ifrån när jag tävlade i Jällsjö div 2 omg III 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards