youngrider - -

Alla inlägg under november 2011

Av Julia Konradsson - 15 november 2011 16:09

Hallo!


Nu är jag klar i stallet och kan ta det lungt.

Gick ut lite sent kanske ?

Skönt för mamma när hon kommer hem att stallet är klart.


Ägir vart helt vild i hagen när jag skulle hämta honom, haha söt =)

Och Ambrosia stog och hängde vid grinden hela tiden, och väntade på att jag skulle ta in henne.


Fina hästar man har! ;)

 

Bilden är ifrån när jag tävlade i Jällsjö div 2 omg III 

 

 

Av Julia Konradsson - 15 november 2011 09:00

Hej alla!


Nu har jag kommit in från att ha släppt ut hästarna. Gissa om dom blev glada ;)

Är hemma idag också, men kommer ändå att mocka & fixa fodret till hästarna idag.

Tråkigt att inte kunna rida, men det är sånt som händer. I fredags så red jag dressyr på Ägir och Ambrosia och då hade jag en toppen känsla!


Och det var ju tur det ;)


   



Av Julia Konradsson - 14 november 2011 18:25

Hej alla!


Ambrosia och Ägir får ju stå idag, men i stället så får Chess bli motionerad!

Mamma fick ju ta stallet idag, och då passade hon på att rida Chess samtidigt ;)


Kul! Nu har hon sagt att hon ska komma igång på riktigt!


Hon är så himla fin Chess, tyvärr så såg jag inte henne idag.

Har typ varit inne hela dagen :/


 


Av Julia Konradsson - 14 november 2011 13:22

Hej!


Nu har jag precis kommit hem ifrån doktorn & skolan.

Inte roligt...


Doktorn sa att jag inte fick anstränga mig fysiskt.

Och andas in kall luft.


Sen måste jag:

 

  • Dricka 2 liter vatten varje dag.
  • Flera koppar varmt té.
  • Dricka hostmedicin 3 gånger per dag.
  • Äta Ipren. (För mitt finger)
  • Vila.

Och så får jag inte gå till skolan.


Kan det bli så mycket värre än det här ?!


       



Av Julia Konradsson - 13 november 2011 19:05

Sanna ( grannen )

Söndag 13 nov 16:46

Åh underbara söta charmiga Leo. Saknar han ibland :) Kram

 

Svar:

 

Söndag 13 nov 19:05

Hej Sanna!

Ja, han var så fin. Det gör jag också.

Det är så roligt att du läser och kommenterar min blogg! =) Kram

 

   

Sötaste ♥


 

 

Av Julia Konradsson - 13 november 2011 18:39

Hej alla!


Idag vart det inte så bra :/

Mamma och jag skulle ju rida Ambrosia och Chess på banan.

Men vi orkade inte + så är man sjuk också...


Så alla hästarna fick vara ledig idag.

Men det är bara att ta nya tag imorgon, om jag är bättre ;)


Tänkte skriva om veckans ridning, måste ju planera nu inför nästa helg!

Ägir

Måndag - Dressyr på banan

Tisdag - Ledig

Onsdag - Ledig

Torsdag - Dressyr på banan

Fredag - Rida ut

Lördag - Träning

Söndag - Tävling

Ungefär så här kommer veckan att se ut. Har inte fixat Ambrosias än men det kommer ;)





Haha, inte så högt. Men det tyckte jag då ;)




 


Som sagt jag kommer att berätta om min och Ägirs lilla "resa"  ihop!

   

Av Julia Konradsson - 13 november 2011 08:33

Godmorgon!


Förlåt för att jag är dålig på att blogga, ska bli bättre!

Idag ska mycket göras ;)


Ambrosia - Trava bommar!


Chess - Dressyr på banan/Trava bommar


Ägir - Ut i skogen



   


Av Julia Konradsson - 11 november 2011 19:45

Hej!


Min första ponny fick jag när jag var 5 år.


Han var ett Isabell färgat russ, som kom från Nyby Torshälla Ridklubb.

Han var en super snäll ponny i stallet, men var lite busig att rida ut på. Och hittade på en massa hyss, och såg spöken överallt i skogen ;)


Där emot på ridbanan så var han nog den lataste som gick i ett par skor ;)


Men jag lärde mig att rida på honom.

När jag var 4 år så började jag att rida på Nyby Torshälla Ridklubb (NTRK) Det var där jag såg Leo II för första gången, han var så vacker.

Tyvärr fick jag inte rida på honom på ridskolan, för att jag fick bara rida dom stora ponnyerna.


Men sen blev han till salu och vi högg till direkt och köpte honom.


Min första ridlärare var Maria Åsberg. (Mammas kompis som äger Gunnarskäl)

Hon lärde mig grunderna, vi tränade mycket Kyras Fyrkant. Det blev ingen tävling på honom då han inte tyckte det var så roligt att gå på ridbanan.


Vi köpte en vagn åt honom nu i slutet, p.g.a jag började bli för lång på honom och han var 21 år och 1,21 cm i mankhöjd.

Vi sålde honom nu förra året, till en familj som bor på en fantastiskt fin gård. Till sina tre små barn.


Det var dom som ringde till oss först, och frågade i fall vi ville sälja honom. (Vi hade INTE satt ut en annons)

Det var inget lätt beslut, men vi visste att han skulle få det bra.


      






Hittade inga andra bilder, men ska leta ;)

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards