youngrider - -

Alla inlägg under februari 2012

Av Julia Konradsson - 21 februari 2012 19:59

Idag är det ju semeldagen! MUMS!

Jag ÄLSKAR semlor!

Om ni nu redan inte har ätit en (ät gärna flera! ;)) så finns det ett recept här: http://www.recepten.se/recept/semlor.html


 




Av Julia Konradsson - 21 februari 2012 10:19

Hej alla läsare!


Som ni säkert märker så ändras bloggen hela tiden, men det är för att det är något fel på bloggplatsen.se igen. Så jag kan inte spara och det ändras hela tiden, konstigt. Men nu är iaf det som det ska igen ;)


Igår var jag ju på Gröntkort kurs från kl 14 - 16, då fick vi skapa ett konto på Tävlingsdatabasen och svara på frågor som vi fick om SvRF (Svenska Ridsportförbundet), även ERF (Eskilstunaortens Ryttarförening)


Fick även läxa, eftersom jag inte hann klart med dom andra uppgifterna ;)

'

Idag så får hästarna vara lediga, plus så börjar Gröntkort kurs kl 13 - 16 ;)


 



Av Julia Konradsson - 20 februari 2012 13:15

Stallet är klart och hästarna ridna, nu skjutsar mamma mig till Vilsta för Gröntkort Kurs som börjar kl 14. Stannar och hämtar Cornelia på vägen ;)


Skriver mer ikväll!


 


Av Julia Konradsson - 20 februari 2012 08:39

Godmorgon alla läsare!


Förlåt förlåt förlåt! För dom dåliga uppdateringarna, ska verkligen bli skärpning!! Jag kan berätta om dom senaste dagarna som gått.


I Lördags så red jag ut både Ambrosia och Ägir i bus vädret, jag kan säga att det inte var särskilt trevligt ;) Mamma jobbade 11 - 11 alltså 24 timmar, men när jag kom ner till stallet så hade hon redan mockat åt Ambrosia och Chess!

Tack snälla du!

 

Så jag behövde bara mocka åt Ägir och fixa maten, plus så har vi ändrat lite i foderstaterna (igen)


Chess får - 3 dl Krafft på morgonen och 1 dl Muskel


Ambrosia får - 3 dl Krafft på morgonen och 1 dl Muskel


Ägir får - 6 dl Havre på morgonen och 1 dl Muskel


Och Chess har blivit mycket bättre! Det visade sig att hon hade blivit sömstucken, så Hovslagaren sa att "vi skulle ta bort en söm och sen lägga på det fina galoppbandaget" som mamma brukar göra ;)


-Så det har mamma och jag gjort och nu är hon mycket bättre!


I söndags så fick hästarna vara lediga eftersom det är isgata hemma hos oss, sen så vågar vi inte ta några risker och åka till Ostar eller Gunnarskäl. Men det skadar inte att dom för vara lediga ;)


Idag blir det att galoppera i snön nere på fältet, om det inte är allt för knöligt ;)


 



Av Julia Konradsson - 18 februari 2012 22:04

Blev liiite försenad, men här kommer den!



Lite låg i form, men joggar honom bara ;)





   




Haha, han är ju bara för söt!





Blev tyvärr inga mer bilder på Ambrosia då kameran dog. Men bättre det än ingen! ;)

   

   

   


   

   

   


Av Julia Konradsson - 17 februari 2012 17:39

Mysigt att galoppera i snön med sina fina hästar!


Blev lite dressyr på banan också, kände igenom Ägir och Ambrosia så att dom var mjuka i båda sidor, innan dom fick gå ner och galoppera på fältet.


Red även igenom Lb1 med Ambrosia, gick bra. Utom att jag red fel vägen, men har inte tränat ;)


Ska börja att träna in programen som jag ska tävla i vår, tillexempel


- Lagtävlans programmet 2003

- LA:P1 2004

- La1

- Lb1


Det är iaf några av programmen som jag ska tävla i vår ;)


Kommer en bildbomb senare från dagen, så håll koll ;)


Här får ni ett smakprov iaf ;)


 





Av Julia Konradsson - 17 februari 2012 14:12

Hej alla läsare!


Förlåt för dåliga uppdateringar, men det är så mycket just nu. Men nu är det iaf Sportlov! Som jag har längtat! Idag är det verkligen en kanon dag! Ett extra plus var att vi fick sluta kvart över ett idag!


Men nu ska jag byta om och dra ner till stallet för att göra i ordning Ägir och sen Ambrosia för en uteritt i det fina vädret och snön ;) Blir nog en galopp tur i snön ;)


Skriver mer ikväll!


 

Av Julia Konradsson - 14 februari 2012 20:32

Hej alla läsare!


Som rubriken lyder, så menar jag inte så, kom bara inte på vad jag skulle ha för rubrik ;) Men iaf allt var packat och klart så skulle vi bara lasta Ägir, allt gick bra till Gunnarskäl.


Men när vi skulle sadla så märkte mamma att vi inte hade någon sadelgjord med oss. (Pinsamt) Så jag fick rida barbacka, bra för balansen! ;)


Vi åkte 20 över tre och min lektion börjar halv fem, så innan jag skulle rida lektion så red jag Nikita (Ponnyn jag skrev om tidigare) Först så red en tjej som heter Mikaela (Kallas Mickis) sen var det min tur.


Då hade även Lena kommit ;)


Det var lite spänt i början, men man slappnar ju av allt eftersom ;) Från början så var planen att jag bara skulle rida 20-30 minuter, men det blev hela min ridlektion som jag skulle ha ridit Ägir.


Så det blev ingen lektion för Ägir, bara typ 20 minuter Bättre Än Inget! Men ska tänka positivt ;) Då tränade vi slutor och öppnor, barbacka haha. Men det gick faktiskt bra! ;)


Jag hade en bra känsla på båda ponnyerna! Ägir var ovanligt fin idag (Tyckte jag) han var verkligen på hugget, sugen på att få träna ;)


Ägir är så rolig, han tycker att banan här hemma är tråkig och tycker det är jätte roligt att få åka bort ;)


Imorgon kommer det någon bild ( Mobilkamera, inte så bra kvalité ;) )






   



Ovido - Quiz & Flashcards