youngrider - -

Alla inlägg under februari 2012

Av Julia Konradsson - 14 februari 2012 14:45

Idag kan nog ingen missa vad det är för dag, hehe. Nämligen Alla Hjärtans Dag!


Så idag får vi alla vara extra snälla och glada mot alla vi träffar, samt ro om våra hästar.
Hästarna får bli firade genom att få extra mycket morötter dagen till ära!



Tänkte göra en Alla Hjärtans Dag kladdkaka, men jag kommer nog aldrig lyckas så här bra ;)

Ni kan få se resultatet ikväll eller imorgon ;)


Nu ska jag dra ut och fixa Ägir för dagens lektion för Lena!


Av Julia Konradsson - 13 februari 2012 19:24

  Nu ni, nu kan jag blogga som vanligt igen!

Pappa har fixat ett Mobilt Bredband som jag kan använda, men det funkar inte i bland ;)

Men det är iaf bättre det än inget! Tänkte bjuda på en bild från igår ;)


 




       

   


Av Julia Konradsson - 13 februari 2012 18:28

Hej alla läsare!


Modemet är fortfarande sönder, men jag kan göra en liten uppdatering om dagen iaf ;) Idag så fick Ambrosia vara ledig och Ägir joggas, men när jag var på väg ner till stallet så ramlar man! ( Suck, hur klumpig får man va ;) )


Men iaf så var Ägir fin idag, bra att han är mjuk och fin inför imorgon, då det är träning för Lena ;) Jag ska även få prov rida en ponny också ;)


Skriver mer om det imorgon när jag har kommit hem, hoppas jag!

'

Chess - I lördags så gjorde Chess illa sig i hagen, vi tror att hon kan ha vrickat vänster fram.

 

Så igår så tömmkörde mamma Chess för att se om hon verkligen var halt (Eftersom det inte syntes så jätte bra i lördags) och det var hon.


Då fick hon gå i sjukhagen, så att hon inte skulle göra illa sig ännu mer.

'

Tråkigt att hon ska göra illa sig just nu! Men det är sånt som händer ;)


Det blev en liten uppdatering från i lördags också ;)


 





   

   

   




Av Julia Konradsson - 12 februari 2012 16:51

Hej alla läsare!


Vårat modem har slutat att fungera, så det kommer inte bli så mycket bloggning idag och så har det ju inte varit det för den delen heller ;) Men jag hoppas att jag ska kunna blogga mer imorgon.


Vi hörs!


    

Av Julia Konradsson - 11 februari 2012 22:20

Jaa! Min favorit gick vidare till Finalen i Globen ;) Jag röstade på honom fyra gånger ;) Kan ni gissa vem? Ulrik Munther såklart!!       


(Bild lånad från http://google.se)    


          

Av Julia Konradsson - 11 februari 2012 09:42

Godmorgon alla läsare!


Idag så skulle vi i Div 1 Ponnydressyr träffas hemma hos Paulina kl 14 och fixa med en blogg tror jag (?) men jag kan tyvärr inte komma för jag är sjuk. Tråkigt.


Jag får hoppas att jag blir bättre tills imorgon, så att jag kan rida mina fina hästar ;) Isf så rider jag nog ut dom båda två, eftersom det var ungefär en vecka sedan sist.

'

Bloggar nog mer ikväll tror jag, men kan inte lova någonting ;)


 




Av Julia Konradsson - 11 februari 2012 09:42

Hej alla läsare!


Vet att jag har varit dålig på att blogga, men har inte haft tid! Vi har haft fyra Nationella prov den här veckan, men nu är iaf svenska proven klara och det gick tydligen jätte bra, nu är det bara dom muntliga kvar ;)

'


Men iaf träningen i torsdags gick jätte bra, fick späna magmusklerna riktigt ordentligt, som jag har haft jätte ont i dom senaste dagarna ..


Ambrosia gick jätte bra, hon var lite rädd för skugorna i hörnen bara ;)


Fick träna mycket på galoppen, från skritt också! Första gången för mig på Ambrosia ;) Vet inte om hon har gjort det förut ;) Tränade även mycket på övergångar så att hon bli stark och orkar vara kvar i sin fina form.


Det är stor skillnad från bara någon månad sen tills nu!


Skillnaden ifrån ute till inne är att hon har mycket mer energi när hon är ute än när hon är inne + så tycker hon det är mycket roligare at vara ute ;)

'


Det blev inga nya bilder ;)


 





 

Av Julia Konradsson - 8 februari 2012 21:08

Hej alla läsare!


Äntligen blir det träning för Lena imorgon på Gunnarskäl! Åh det ska bli så kul att få börja träna igen, som jag har längtat! Vi skulle först ha tagit Ägir imorgon, men vi ändrade oss så det får bli Ambrosia i stället ;)


Så Ägir kommer få träna för Lena på tisdag nästa vecka, på Gunnarskäl ;)


Är så taggade att få något nytt att träna på med Ambrosia! Ägir tränar jag för fullt med slutorna och öppnorna och den förvända galoppen m.fl ;)


Nu ni nu ska vi komma igång på riktigt igen! (Gäller båda hästarna och jag!)


 


   

Ovido - Quiz & Flashcards