youngrider - -

Alla inlägg under februari 2012

Av Julia Konradsson - 4 februari 2012 17:29


Hade även på mig min nya Anky väst!




 






   

     

   

   

   










Av Julia Konradsson - 4 februari 2012 16:45

Pappa tog några bilder på Tigern idag också ;)





Han flöjde med på promenad med Ambrosia ;)   

   

   




Av Julia Konradsson - 4 februari 2012 12:45

Det blir ändring helt i schemat idag, det är så kallt ute så jag bestämde mig för att rida ut båda hästarna.


Så dom får en lugn dag idag ;) Ägir har jag ridit ut redan, så nu ska jag äta lunch. Sen efter lunchen blir det Ambrosias tur att gå ut i skogen ;)


Plus så har jag även mockat åt Ägir, så det är också klart! Nu är det bara att strö och maten kvar ;)


Pic. Bild på Tigern från idag ;)

  

Av Julia Konradsson - 4 februari 2012 10:47

Godmorgon!


Idag är det verkligen en toppen dag att rida i! Solen skinner och inte ett ända moln på himmlen! Ska försöka dra mig ner till stallet så fort som möjligt, eftersom jag vaknade nyss ;)


Mamma kommer jobba idag, så pappa skjutsade iväg henne till jobbet för några minuter sen. Så det innebär att jag tar stallet idag, fast mamma har redan mockat åt Chess och Ambrosia, en extra bonus för mig ;)


Blir lite ändring med ridningen idag, mamma tyckte att jag skulle rida ut Ambrosia idag. Så imorgon rider jag dressyr på henne, hoppas vädret håller i sig bara ;)


 

Av Julia Konradsson - 3 februari 2012 17:06

Hej alla läsare!


Idag och igår så fick/får hästarna vara lediga, men imorgon blir det hårdkörning igen ;) Brrr vad kallt det är ute nu, hela 

-15 grader, hoppas det vänder snart och blir varmt! Lätt att vattnet fryser i stallet när det är så kallt, men vi har haft sån tur att det inte har fryst för oss i år!


Nu är det februari = snart slut på vinter! Längtar tills våren kommer, när banan har tinat upp och alla tävlingar drar igång ;)

Fast banan är verkligen jätte fin nu också, det är lite lite snö på den just nu som gör

att den blir perfekt att rida på!


Imorgon bli det nog dressyr för båda hästarnas del, hoppas det blir några fina bilder och bra väder ;)


Oh just det! Idag så kom hovslagaren hem till oss, nu är alla hästarna fina i sina fötter!


 




Av Julia Konradsson - 1 februari 2012 18:21

Idag så fick Ambrosia vila och Ägir jobba (Igår fick Ägir vila) så det blir varannan dag ;) Idag så tränade Ägir och jag på skolorna och den förvända galoppen och även den rättvända ;)


Han är starkare i den högra galoppen och svagare i den vänstra, så jag måste ut och galoppera honom någon dag. Allting går framåt med båda hästarna! Man ser att det blir bättre och bättre för varje dag som går ;)


 

 
Av Julia Konradsson - 1 februari 2012 17:54

Hej alla läsare!


Skrev inte igår, för jag hann inte.. Men idag har jag tid ;) Igår så red jag Ambrosia på banan med mamma som tömmkörde Chess.


Shit vad fin hon var, riktigt taggade var hon! Hon var hög i form och travade på något otroligt! Men jag kunde ju förstås inte trava på så mycket hela tiden, hon måste bara lära sig att använda energien hon har på rätt sätt ;)


Vi joggade mest, eftersom jag hade mycket i skolan förra veckan så då blev det inte så mycket ridning.


   

Ovido - Quiz & Flashcards