youngrider - -

Alla inlägg under april 2012

Av Julia Konradsson - 10 april 2012 18:52

Hej alla läsare!


Shit vilken ponny jag har ! Han var sjukt fin idag! Somsagt vi hård tränade skolorna idag ;) Red öppnor och slutor i båda varven + på medellinjen.

Han var väldigt fin i slutorna, som vi har svårast för. Med dom blir bara bättre och bättre!



Fick även lära mig att göra slutor på diagonalen, som jag aldrig gjort förut! Inte Ägir heller för den delen ;) Men det gick super! Första slutan så gick han långsamare och långsamare för varje meter, då fick jag skritta. Men den var bra!


Sen gick jag ut i vänster varv (Jag var i höger varv)och gjorde öppnor + slutor på långsidan, och sen gjorde jag slutor på medellinjen.



Det blev bara skolor idag, eftersom jag ville träna på det ;) För att inte nästa utan nästnästa helg så ska jag rida LA:P1 + LA1 i Kumla och då ska skolorna sitta!

Det var lite om dagens träning, (Galopperade också på volten i båda varven)


Så det blev lite blandning, men det var verklien en super bra och nyttig träning! + Så var han på hugget idag ;)


 

Av Julia Konradsson - 10 april 2012 15:01

Hej alla läsare!


Ändrade planer idag, vi kommer åka med Ägir istället för Ambrosia. Eftersom det regnar och blåser ute + Kan hon ju vara ledig efter igår ;)

Ska bli kul att åka med Ägir idag! Det kommer säkert bli hård körning på skolorna ;)



Skriver mer om lektionen när jag kommer hem!


  

Av Julia Konradsson - 9 april 2012 19:04

Presentation - ......


Namn:

E.. - Debut De La Vie RNF 131

U.. - Kaneby's Junie RNF 2532

Född - 2007-07-25

Färg: Mörkbrun

Ras: New forestponny


D-ponny, 145 cm, Sto


...... har även gått 3-årstest och fick år 2010 utmärkelse lovande Dressyrtalang och fick 8-8-8-8-8-8= 48 Poäng.



Löshoppning:

Teknik och förmåga: 8

Temprament och almänt intryck: 7




Debut De La vie var även från västkusten, men bor nu i Stockholm ;)


Det var lite om ......, + Lite till ;)



    












Av Julia Konradsson - 9 april 2012 18:45

Håller på och fixar med Nikitas presentation, snart klar!

+ Så kommer det komma flera presentationer - Ägir - Ambrosia - Chess


Fast det kommer inte komma upp om dom idag ;)

Av Julia Konradsson - 9 april 2012 18:29

...... var lite stark idag, fick göra många lösgörande övningar + Övergångar. Så att hon lyssnade på mig, det blev en helt annan häst! Hon lyssnade på mig och var ambitiös!

Galopperade på fyrkanten - Efter det som hände, för ett tag sen ;)


Gjorde även lite skänkelvikningar, + lite lätt öppna ;)



 


 


 


 


 


 


 


 


     





Av Julia Konradsson - 9 april 2012 18:13

Idag var Ägir riktigt riktigt fin! Jobbade skolor, slutor, öppnor m.m I vänster varv ville han inte riktigt ställe igenom ordentligt så jag fick verkligen lösgöra honom, och då gick det super!

Gjorde bara i vänster varvet, men nästa gång blir det mer i det högra ;)


Tränade även på halter - Han Ska Ställa Upp Sig Jämnt. Och jag fick några riktigt bra halter tillslut, "Träning ger resultat"

 

 

Även galoppen var bra, i början var han lite hastig i bågarna i vänster varv. Och då gjorde jag det i höger varv i stället och samlade honom och gjorde många förhållningar.


Och han var verkligen super fin!



     


 


 


   


     

Av Julia Konradsson - 9 april 2012 18:01

Ambrosia var väldigt taggad när jag började trava/galoppera fram henne, hade mycket energi och var riktigt rolig att rida! Men sen när jag började jobba henne så segade hon liksom ihop.

Hon blev väldigt trött och orkade inte så mycket, det kan bero på mycket t.ex hårfällning.


Så jag jobbade inte så mycket idag, men hon var ändå fin! Det var bara att hon var lite seg ;)



+ Så ska hon ju gå lektion imorgon på Gunnarskäl och då vill jag ju inte köra slut på henne. Man ska ju rida efter vad hästen orkar!


Men jag är iaf jätte nöjd med henne idag!


 



 



 



 


Lite busig där ;)


 



 


Står i fältsits (Stavning)


 



 


Joggade av henne i en rund och fin form!





Av Julia Konradsson - 9 april 2012 17:57

Vad tycks om den nya headern? Ganska lik den andra, men ändå! ;) Tycker faktiskt den blev jätte bra!

Kommer komma lite blandade inlägg nu, så håll koll ! ;)



 




Ovido - Quiz & Flashcards