youngrider - -

Alla inlägg under april 2012

Av Julia Konradsson - 22 april 2012 13:07

Eftersom jag går efter vad ni läsare vill ha, så startar jag en FRÅGESTUND NU!

Svarar på alla frågor ikväll! :)


   

Av Julia Konradsson - 22 april 2012 12:40

Kommentar till En klar, två kvar!

Anna

Fredag 20 april 08:25

Lycka till i Kumla i helgen!
Håller verklingen tummarna att ni får bättre väder.
Krama Ägir från oss
//Anna


Tack Anna! 

Lördag 22 april 12:54

Vi fick faktiskt bra väder, som tur var!

Det gjorde jag ;)

//Julia


Kommentar till Presentation - Nikita

Cornelia

Onsdag 11 april 21:54

Hej!
Vad fin Nikita är!:) Vad kul att vi båda har D-ponny ston! Då ses vi på tävlingar sen :)
De andra är också otroligt fina!
// Cornelia

 

http://teamponnydressyr.bloggplatsen.se


Hej!

Lördag 22 april 12:56

Tack! Norsella är också fin! Ja, super kul! Det gör vi ;)

Tack! Thommy är också otroligt fin! Såg du att jag kommenterade? ;)

// Julia


http://youngrider.bloggplatsen.se


Kommentar till Presentation - Nikita


Ritis

Onsdag 11 april 18:07

Hej Julia! Vilken fin ponny du köpt. Även Ägir och Ambrosia ser jättefina ut.
Rid fint :)


Hej Ritis!

Söndag 22 april 12 56

Tack så jätte mycket! Ja, alla är så otroligt fina just nu! Darius såg också jätte fin ut på träningen i tisdags!

Det ska jag ;)


Kommentar till Nikita

Sandra

Måndag 9 april 10:17

Åh vilka fina bilder på dig och Nikita! SÅ roligt att se! Kram Sandra


Tack Sandra!

Lördag 22 april 13:00

Ja, äntligen fick jag upp dom ;)

Kram Julia


Kommentar till Nikita

Thilda

Måndag 9 april 00:17

Det ser jättefint ut! :)


Kram

 

http://www.vickelbyponny.blogg.se


Hej Thilda!

Lördag 22 april 13:02

Tack så jätte mycket! Hur är det? :) Har du slutat blogga på http://thildasodergren.blogg.se ? :)


Kram Julia


http://youngrider.bloggplatsen.se


Det var några kommentarer jag svarade på ;)


   








 

Av Julia Konradsson - 22 april 2012 12:14

Är så besviken på domaren igår.


Man får ju inte skriva så! Det är ju min bästavän! Det var så att domaren hade skrivit nere i kommentars rutan, en elak kommentar. (Som man inte får skriva, första klassen La1) Och då ville vi veta varför hon hade skrivit så.


Ja och då kom hon och förklarade varför hon hade skrivit så, och hon menade inte så, och gud vet allt vad hon sa!


Men det spelar ingen roll, skadan är redan skedd. Vi skulle faktiskt strycka oss från LA:P1 för att hon skrev så. Men det gjorde vi inte. Då tänkte man att, det kan ju inte bli värre! Men det kunde det faktiskt. För att när jag skulle in i collectingring/Banan så frågade jag i fall jag skulle in på banan på en gång, och det skulle jag. Då hade jag en skit bra känsla!


Men då säger domaren med en otrevlig ton, att jag inte får gå in på banan än. Så jag fick gå ut och sen rida runt i collectingring istället.


Ja,,, vill inte skriva mer. Hade iaf ingen bra känsla när jag skulle in på banan. (Fast Ägir var fin! Men hade ingen bra känsla om domaren..)



 


Jag älskar dig! Världens Finaste Ägir ♥



Av Julia Konradsson - 18 april 2012 19:01

Nu har jag motionerat Nikita och ska ut igen och motionera Ägir ;) Blir bara jogga honom efter gårdagens träning för Lena. Kommer skriva mer om det förhoppningsvis ikväll ;) Ska även hinna ner till fältet och galoppera Ambrosia idag. Ska även försöka hinna skriva om Gyttorp och ladda upp alla fina bilder.


Har även tre läxor att göra till fredag! Spanska, matte och engelska. Phuu, tiden räcker inte till!


   

Av Julia Konradsson - 16 april 2012 17:01

Nu ska jag berätta om tävlingen igår ;)


I första klassen var hon super super fin på framridningen! Blev faktiskt förvånad att hon gick in i tältet där framridningen var. (Fanns en utebana också men det började spöregna) Joggade mest henne och tränade på galoppfattningar, hon var hur fin som helst! Hade en väldigt bra känsla!


När vi väl kom in i ridhuset så var det ingen collectingring, så man fick gå in på banan på en gång! Man har ju bara ungefär 30 sekunder på sig att rida runt innen på banan. Tyckte faktiskt det var dåligt.

'

Men iaf när vi väl kom in på banan så vart hon väldigt väldigt spänd! Kollade på allt och alla!



Programet tyckte jag gick bra! Hade en miss i mellangaloppen, då när jag skulle ta tillbaka till arbetsgalopp så blev det ett väldigt bryskt avbrott till trav, sen missförståd vi varandra. (Hon trodde vi skulle bryta av till skritt) Men % blev 64,48%!


Och var/är väldigt nöjd och stolt över henne! Första tävlingen på ett eller två år!


Vi slutade på en andra placering, så det blev ingen rosett ;) Men är jätte nöjd! Hade inte spelat någon roll!



Andra klassen så var hon också super på framridning! Travade på ännu mer, och tränade på galoppfattningar. När vi väl kom in på banan så var hon jätte taggad! Inte var hon rädd inte! Vi hade väldigt stora missar i galoppen (Höger galoppen) Först fattar hon fel galopp, och sen gjorde hon ett byte i den förvända. Vi missförståd varandra helt enkelt ;)


Men tyckte ändå hon var fin, och hon orkade helt enkelt inte. Men är verkligen otroligt nörjd och stolt över henne! Vi slutade på 52,11%. Själv tyckte jag att hon var bättre, men det tyckte tydligen inte domaren ;) 


Kommer komma bilder från helgen plus en utvärdering om Tävlingsplats Gyttorp ;)



Av Julia Konradsson - 12 april 2012 21:36

Nu är vi äntligen hemma! (Kom hem för en timme sen, men kom inte in förrens nu..) Men allt har gått jätte bra! Det var bara att på ena sidan av kliniken var det en trav-bana + så hade dom trav idag.


Men hon var ändå jätte duktig! Och ett extra STORT plus är att hon är en maxad c-ponny!! 139 cm,,, så nu kan man pusta ut ;) Måste säga att det var väldigt fint där! Bra parkering, trevliga var dom, man fick låna en box, inte så här jätte lugn miljö, men det är bra miljö träning!



Men det var såå skönt att hon var så lugn Ambrosia, och att hon 139cm!


Har inte så mycket mer att skriva + så är jag rätt trött, men alla bilder kommer imorgon.


 





Av Julia Konradsson - 11 april 2012 21:29

Mysigt att rida ut i skogen med Ägir! Ett extra plus var att jag skritta ut barbacka! Skrittade inte så jätte långt idag, ville inte gå in i skogen ;) Finaste Ägir!


   


Ambrosia var jätte fin idag ! Inte alls trött, tvärtom, hon var jätte pig! Iaf i början, sen när jag började jobba henne ordentligt så blev hon jätte tjurig. Skulle träna på halter, (så att hon är kvar på tygeln, och inte går upp med huvudet) Men så fort jag kramar i tygeln så ryggar hon! Det är väl bra, men det var inte dom hjälperna jag gav. Jag vile att hon skulle vara på tygeln och inte rygga.


Och du blev hon tjurig när jag la till pisken. Men det blev bättre ju mer jag jobbade henne. Hon var helt slut när vi var klara!


Jobbade mycket på volter + halter ;) Kort inlägg + lite konstig svenska, men det fick bli så idag! ;)


 



Av Julia Konradsson - 11 april 2012 16:29

Nu har jag tagit in hästarna, och ska snart gå ner till stallet igen för att motionera Ambrosia och Ägir. Ägir ska jag skritta ut barbacka, mys! Och Ambrosia ska jag jogga på banan.


Imorgon kommer alla hästarna få vila, eftersom vi ska åka med Ambrosia till Örebro och mäta henne. Sen blir det att plugga program ;) Ska tävla på söndag, LB1 och LA1 med Ambrosia, nervöst! Första tävlingen med henne, hoppas hon sköter sig bra!


I LB1 kommer det bli en C-ponny klass men i LA1 kommer det bli en C + D - ponny klass, Men det blir nog bra!



Skriver mer ikväll!


 



Ovido - Quiz & Flashcards