youngrider - -

Alla inlägg under september 2011

Av Julia Konradsson - 25 september 2011 10:00

                                          Dagens ridning:


                                    Ambrosia - Ut i skogen

                                   Chess - Ledig

                                   Ägir - Ut i skogen


Imorgon kommer hästarnas träningsschema inför nästa vecka, för Ägir och jag ska ju tävla Allsvenskan div 2 omg 2 i Gripen.


Det kommer bli många roliga "Ponny" helger på rad nu ;) Skriver mer om det sen... ;)


Julia Konradsson


                                

Av Julia Konradsson - 24 september 2011 19:30

Hej!


Nu har jag kommit hem efter Handbollen, Guif vann mot Alingsås, 28-24 blev det ;) Alla hästarna gick super idag!


Ägir - Tränade jag mycket ryggning, eftersom det är vår svagaste punkt. Han lyssnar inte på mig, när jag ger signalerna, att han ska rygga. Men vissa blev bra så jag är nöjd ;) Sen tog jag några delar ur Lagtävlansprogrammet 2003 för vi ska vara med i DM :) Det gick bra, vi gjorde serpentiner över medellinjen i förvänd galopp. Vi började med högra, dom två första serpentinerna blev bra, men den sista serpentin bågen, drog han iväg med mig ;) Så vi gjorde om det, tills det blev bra ;)


 Han har blivit mycket bättre i höger, sen vi raspade hans tänder ;)

Nu laddar vi om för nästa helg! Då är det Gripen, div 2 omg 2 :)


  En trött Ägir ;)


Ambrosia - Var såå duktig idag! Travade henne på banan, så imorgon blir det ut i skogen ;) Vi har verkligen blivit ett team, riktigt kul är det, att vi har hittat varandra så fort. Hon har snart varit här i en månad! Vi har tre fina hästar i stallet!


  När hon kom hem till oss!


Vi var ju och kollade när Ritis red lektion för: ( Kommer inte ihåg vad hon heter... (!) ) Menmen, gud vad bra Ritis rider! Det var så himla fint, hon fick göra: byten, gjorde serpentiner i förvänd galopp!

 ( Som var väldigt nyttigt för mig, som ska träna på det! ;) )

Kommer inte ihåg allt hon fick träna på, men det var nyttigt att kolla på när andra rider lektion, man får lära sig mycket! Ett tips, kan man säga ;)


Mamma blev taggad, så nu ska hon komma igång med Chess! :D


Sen efter det åkte vi ju till Gelas Bod, jag köpte en Plastrong & ett par vita hanskar, som var skit snygga! ;) Hon kommer till Gripen så då ska vi köpa en nål som man fäster på Plastrongen, så att det blir upp "puffat" ;)


  

  Bilderna gör inte det rättvisa


 

   

   

    

Nu ska jag äta American pizza!


Julia Konradsson



Av Julia Konradsson - 24 september 2011 09:30

Hello!


Idag har man inte tid att lata sig! ;)

 Så jag gjorde en "Att göra" lista ;)


- Ta ut hästarna

- Rida Ägir

- Åka till Älunda & kolla när Ritis rider lektion

- Till Gelas

- Äta lunch

- Rida Ambrosia

- Handboll


Vet inte hur jag ska hinna allt! Mamma är så snäll så hon tar stallet idag & jag tar stallet imorgon, för hon jobbar 9-21.

Hanbollen börjar 17 & Ritis lektion börjar 13. Men nu ska jag ta & gå ut till hästarna ;)


Julia Konradsson



Av Julia Konradsson - 23 september 2011 14:15

Heej!


Nu tänkte jag ta en macka och sen gå ut & mocka/göra maten, rida mina fina ponnys! ;)


Dagens ridning:


Ambrosia - Ut i skogen

Chess - Skrittas

Ägir - Skrittas


Nu är ledigheten slut för hästarna ;)


  


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 22 september 2011 17:45

  Nu kommer Outfiten, som jag lovade er ;)


 

 

  Den svarta, den här gången ;)


 




 



Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 22 september 2011 14:30

                                    Dagens ridning:


                              Ambrosia - Ledig

                              Ägir - Ledig

                              Chess - Tömmkörd


Mamma hann Tömmköra Chess innan hon skulle tillbaks till jobbet igen, ska nu gå ut och göra mat åt hästarna & borsta av dom! ;) Sen blir det en Outfit också!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 21 september 2011 17:39

Framridningen: Var utomhus på ridbananan, det var okej stort. Men lite rörigt.



Parkeringen: Låg rätt så nära Ridhuset där man skulle tävla. 



Tävlingsbanan: Var i Ridhuset, det var ett stort och fint Ridhus. Ägir såg ju några "Spöken" i Ridhuset. Nyttig träning för honom! ;)


 


Läktaren: Var rätt liten, det var bara en bänken som man kunde sita på. Domaren satt också på läktaren, kan inte riktigt förklara hur hon satt, men hon satt iaf på höjden ;)



Cafeterian: Var bra, dom hade satt upp ett stort tält. Där dom hade ställt bänkar och bord som man kunde sitta på. Man kunde köpa korv med bröd, hamburgare, läsk, godis, mackor, toast.



Funktionärerna: Var trevliga, men dom hade inte riktigt koll på allting. Så det blev lite rörigt! ;)



Betyg: 3 av 5


 Jag till Vänster Ebba Akar till Höger ;)

   Framridningen

    Ridhuset, tyckte att det var ett stort och fint ridhus, fräscht! ;)


Alla hästarna fick vara lediga idag, men nu ska jag ut istallet och mocka/göra mat ;)


Julia Konradsson



 

Av Julia Konradsson - 20 september 2011 14:45

Hej!


Nu har våran Veterinär varit här och raspat Ägirs tänder,han har också vacc honom mot infulensa & botulism, Ägir var ovanligt duktig. Han brukar gå och ställa sig med huvudet i ett hörn ;) Han var lite vass i Höger ( Tänderna ) Och han har ju varit lite, eller inte velat släppa efter i höger, när jag har ridit honom.


  Raspar tänderna ;) Göran Ström heter våran Veterinär, är super bra!


  Görans hundar ;)


Ambrosia - Gick jätte bra idag! Vi börjar finna varandra nu, sen förstår vi varandras signaler bättre ;) Mamma tog inga bilder för hon red ju Chess ;)


Chess - Såg fin ut idag, men mamma sa att hon kändes lite tung i handen. Dom joggade lite och jobbade i skritt & galopp. Det blev bättre mot slutet ;)


Ska gå och plugga lite Spanska & Engelska, sen Idol!! ;)


  Min fina prins!


Julia Konradsson



Ovido - Quiz & Flashcards