youngrider - -

Alla inlägg under september 2011

Av Julia Konradsson - 7 september 2011 19:45

Hej!


Nu har jag kommit in efter att ha ridit Ambrosia och Ägir!


Ambrosia - Jag red henne först, ( Sen Ägir ) Hon var lite spänd i början men sen så började hon att slappna av. Vi skrittade först på banan och sen grus vägen hem. Jag tycker att hon var jätte duktig!

( Första gången )

Nu så ska jag skritta henne i 2 veckor, sen får jag börja trava henne m.m


  På banan.

 ( Har västen under tröjan )


  Grusvägen hem.


  Ambrosia i en fläta!


Ägir - Idag så tog vi några språng nere på fältet. Han var lite på hugget ;) Sen tog vi även lite dressyr inne på banan, lösgörande,skänkelvikningar, galoppövningar m.m

( Mamma kunde inte ta några kort på Ägir och mig för hon red Chess! :) )


    Fina Ägir!


  Fina Chess!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 6 september 2011 15:45

Nu har mamma och jag varit på Lars Biderman. Vi köpte ett nytt täcke åt Ambrosia :)

När vi kom hem så fick hästarna hö, här kommer några bilder!


  


  Mums!


  Hon kommer passa så bra i detta!


  


  + Hästmagasinet ;)


Idag så får Ägir vara ledig.


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 5 september 2011 20:15

Hej!


Nu har vi kommit hem efter att ha åkte till Hultets Gård och hämtat hem Ambrosia! :D


Hon var lite spänd men det gick bra, hon stod som ett ljus i Hästtransporten.


  Ambrosias box.

( Innan vi hämtade henne )


   I trailern.


  Haha, när vi kom hem!


  I boxen! :D


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 4 september 2011 22:30

Hej!


Nu så ska ni få mer bilder från igår! ;)


  

  

  

    

    Några bilder på laget!


  Ellinor Andersson - Hagbard


  Ida Dagson- Phaffner


  Agnes Dahlberg - Campari

( Inte i LB1 då kom hon på 2 plats! )


  Och så fick jag en fin bild på

Lina Dolk - Casanova V

( Hans svans är mycket längre )


 En bild på

Ebba Akar - Virdarnas Polyester

Är med i Nyby:s div 2 lag :)


    LAGET!

( Vi snodde åt oss 2 platsen! ;D )


     

    Lilla söta Ägir! :D


Det här vann jag:


 

    

   

    Tycker att det var väldigt bra priser!

( Kopparna vann jag när jag tävlade och kom 2  efter Lina Dolk. )


Imorgon så ska vi hämta hem Ambrosia! :D


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 4 september 2011 11:09

Laget kom 2 i går, och jag & Ägir kom på en 2 placering mot C & B ponnyer!

Det var bara 2 B-ponnyer, och Lina Dolk vann klassen!


Hon fick 73,7% och jag fick 66,9%!


  Framridningen, mer bilder kommer senare! ;)


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 3 september 2011 09:15

Godmorgon!


Nu ska man gå ut och fixa lite.

Väldigt sena tider idag! Men det är på sätt och viss bra ;)

Ägir får gå ut nu på morgonen :)

Bilder kommer senare idag.


Lycka till nu alla Eskilstunaryttare!



  Haha, Ägirs och min första tävling! ;D


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 2 september 2011 20:30

Hej!


Nu har man ridit,putsat,packat men inte badat eller knoppat.

För jag ska starta som 4 kl 13:36.

Det blir ju ännu bättre, för då badar och knoppar jag Ägir imorgon. Så han blir ren och snygg :P


Ridpasset - Idag så ställde jag igenom honom så att han ska vara mjuk och fin imorgon i båda sidor. 

( Men mest i höger )

Han fick även gå lite lång och låg + så chekade jag igenom LB1 en gång. Så det blev inte jätte ansträngande ridpass för Ägir idag! ;)


Datorn är lite seg just nu, så det blir mer bilder imorgon :)

Nej, nu tror jag att jag ska sätta mig framför tv med en godispåse och mysa! ;D


Någon mer som ska tävla omg,I i div II imorgon?


Lycka till i såna fall! :D


  


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 2 september 2011 17:00

Hej!


Idag så kommer det att bli mycket om tävlingen i morgon.

Ex packning,ridpasset,putsning,duschning,m.m

Måste dra nu ses :P


 


   Nu siktar vi mot vinst!


Julia Konradsson

 

Ovido - Quiz & Flashcards