youngrider - -

Alla inlägg under september 2011

Av Julia Konradsson - 16 september 2011 21:15


 

  Också från: http://hooks.se


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 16 september 2011 19:45

Hej!


Nu är alla hästarna ridna och klara!

Jag red ju ut Ambrosia på en ny väg idag, det gick väll rätt så bra. Fast grannen har ju lammor, och hon vart skit rädd för dom. Så hon hade inte en tänke att gå förbi där, då vände vi hemmåt ;) Sen gick det bra, fast hon var lite misstänksam, haha! ;)


 Innan lammorna

   

    

         

  Efter lammorna haha ;)

Ägir - Idag så kändes Ägir stark, men mot slutet så blev han bättre. Gjorde några skänkelvikningar idag, jag gör så här: Jag bestämmer mig för en punkt. Vänder Ägir som om jag ska rida snett igenom, så att han är rak i halsen. Sen tryckar jag med skänkeln så flyttar han! 


Jag behöver verkligen inte göra en skänkelvikning länge, för jag har fått ett sånt flytt i dom nu! :D Där han är mest stark i är galoppen, gjorde serpentiner i galopp och 15-10 m volter.

Men det blev som sagt mycket bättre! ;)


 

    Sträck på dig Julia!!

  

   

    

 Men han kändes fin!

Nu ska jag sätta mig framför tv:n och kolla på Idol ;)


Julia Konradsson  

Av Julia Konradsson - 16 september 2011 14:00

Hej hej!


Nu är det helg igen, eller skoldan var väll inte så jobbig. Hade läxa i Spanska och Engelska till idag, men det gick jätte bra! ;)

Ska ut och rida hästarna nu, så här ser Dagens ridning ut:


Ambrosia - Ut i skogen ( En ny runda )

Chess - Ledig

Ägir - Dressyr/lösgörande


 


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 15 september 2011 20:15

Nu ska ni få youngriders första Outfit! ;)

Den här Outfiten passar så bra på fuxar! Fast den är fin på andra färger med!


  Dom bruna lindorna


 




  


  Kanske lite bättre bild ;)


 

    

Allt det här kan man köpa på - http://hooks.se 


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 15 september 2011 18:45

Ägir fick skrittas ut idag också, som Ambrosia ;)

Så här ser resten av veckan ut:


Torsdag - Skrittas ut ( Idag )

Fredag - Dressyr, lösgörande

Lördag - Rida igenom program eller cavaletti

Söndag - Tävling!


Nu kommer ni få en bildbomb! ;)


    

  

   

   

   

   

     Grannens hästar ;)


Det var några bilder på Ambrosia nu Ägir!


  

  

   

   

    Några kan vart lite suddiga... Outfiten kommer snart! ;)


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 15 september 2011 14:15

                                 Dagens ridning.


                    Ambrosia - Solros slingan

                    Chess - Tömmkörd

                    Ägir - Vet inte


Nu ska jag gå och hoppa in i duschen ( För att min sista lektion var jumpa ) Sen blir det väll hästarna som gäller ;)

Tänkte hinna rida Ambrosia innan pappa skjutsar David till basketen.


Vet faktiskt inte vad jag ska gör med Ägir idag, antigen så blir det Dressyr eller ut i skogen. Hmm har svårt att bestämma mig ;)

Måste ju planera nu så att det blir bra, när det bara är några få dagar till tävlingen i Wirsbo ;)

Sen senare så kommer det att bli ett inlägg om en Outfit, missa inte det! ;)


     Kanske lite uttjatad, men den är ju så fin!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 14 september 2011 20:15

 Ojojoj... Har aldrig sätt något liknande :O

När jag ska ut och rida Ägir & mamma ska rida Chess, så kommer det ett jätte stort mörkt svart/blått moln :O

( Först red jag Ambrosia och sen skulle vi in och äta, så att David han äta innan basketen. )


Vi tror ju det är Åska, så vi vågar inte gå ut med hästarna.

Men sen vissar det sig att det inte är Åska...

Det var bara ett stort mörkt moln, så hästarna blev lediga :/


Och det hade vi ju inte tänkt...


Men Ambrosia var jätte fin idag!

Nu vill hon börja komma igång, men om ungefär en vecka så får jag börja trava henne! :D

Hon var jätte fin och mjuk i handen, hon hoppade till för några saker ;) Men det gör ju inget!


  

      

  Det var mycket mörkare!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 14 september 2011 19:45

Jag fick en fråga om jag kunde göra mer Outfits, så det kommer att bli några Outfits när som ;)


Gå in på hennes blogg!

http://friidasliv.bloggplatsen.se


Ny Design

Sanna ( Grannen ) -  Hej! Jag tycker bägge är skitbra. Härligt me teman från olika årstider:) Ambrosia såg riktigt snygg ut idag :) Kram från grannen


Svar - Hej! Tack, jaa visst är det! ;) Ja, hon kändes jätte bra!

( Idag ) Vad kul att du är inne på min blogg och kollar ;) 

Kram Julia! 


  

  Är helt kär i den här bilden! ;)


Julia Konradsson

Ovido - Quiz & Flashcards