youngrider - -

Alla inlägg under september 2011

Av Julia Konradsson - 20 september 2011 14:15

Hello!


Har precis kommit hem ifrån skolan, så nu är det stallet som väntar ;) Idag så ska Ägir vaccineras, så han kommer att få vara ledig i tre dagar. Kommer att lägga ut scheman för alla hästarna, för den här veckan, senare ;)


Dagens ridning:


Ambrosia - Travas på banan

Chess - Dressyr på banan

Ägir - vacc = Ledig


 

Bild från - http://google.se


Julia Konradsson






Av Julia Konradsson - 19 september 2011 21:30

Hej!


Kunde inte bestämma mig så jag länkar alla tre!


http://emmaa-andersson.bloggplatsen.se

http://friidasliv.bloggplatsen.se

http://belladavis.blogg.se


Tycker att alla bloggarna är jätte bra! ;)


  

Julia Konradsson



Av Julia Konradsson - 19 september 2011 19:45

Hej!


Nu ska jag skriva om ridpasset ;) Vi började trava idag, hon har verkligen en fin trav! Hon är väldigt taktmässig, mjuk, ibland kan hon trava lite för fort, men det är ju bara för att hon vill komma igång!

Ambrosia är en: Glad, & positiv häst, vill framot helatiden & vill lära sig nya saker ;) Tycker att hon är riktigt duktig, i början så var hon lite spänd ( Jag med ) Men sen när vi började slappna av så blev det bättre ;) 


 

Snart blir det Länkningar,kanske Outfit & några bilder sen tävlingen! ;)

Men nu ska jag kolla på Idol!


Julia Konradsson    

Av Julia Konradsson - 19 september 2011 18:00

Hello!


Min kompis Cornelia & hennes kompis Felica har startat en blogg tillsammans. Tycker att deras blogg är jätte bra! http://teamponnydressyr.bloggplatsen.se


Dagens ridning:


Ambrosia - Banan, kanske börja att trava

Chess - Ledig

Ägir - Ledig


Om du vill bli länkad, så skriv varför just din blogg ska bli länkad!

Skriver om ridpasset senare! ;)


  


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 19 september 2011 17:43

Hej!


Bloggar idag för att jag orkade inte igår.

Är lite besviken, Ägir kändes fin, såg några "Spöken" i ridhuset bara. Men fick ändast 56,8%... Domaren tyckte att han var för låg i formen, tråkigt. Det kändes som om hon inte gillade Ägir,för hon skrev inget positivt om honom, det brukar domarna göra...


Lägger ut videon från igår, tycker själv han är fin på videon.



  

Ska visa protokollet för Lena, på Tisdag nästa vecka.

Hur tycker ni han ser ut på videon, kommentera gärna!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 18 september 2011 07:59

Godmorgon!


Nu ska jag gå ut och släppa ut hästarna, sen om ungefär om en timme så går jag och hämtar Ägir, så att jag hinner duscha och knoppa honom.

För vi ska åka kl 11:30, men nu hinner jag inte sitta här och blogga hela morgonen ;)


Dagens ridning


Ambrosia - Ledig

Chess - Ledig

Ägir - Tävling!


Dom ändra två får vara lediga idag, för vi kommer ungefär vara hemma runt kl 18


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 17 september 2011 19:30

Heej!


Det blev Cavaletti för Ägirs och min del, och Dressyr ;) Han kändes super idag! Mamma hjälpte mig med galoppen, när det blir jobbigt så skjuter han in rumpan.

( Särskilt för högerskänkel )

Men det var bara att ta igenom det, och nu ser man resultatet! Han vart så himla fin, när vi fick till det så gick han in i samladgalopp!


Känner mig riktigt taggad inför morgondan, och nu har startlistorna kommit ut! ;)

Jag startar som 24 av 31 anmälda kl 14:48.

( Det är 3 B,9 C & 19 D, jag tror det är B mot B )


Ambrosia - Idag skulle jag ha ridit ut, men det blev inte så! Mamma och jag skrittade Chess & Ambrosia nere på fältet i stället ;) Båda var jätte duktiga, ingen av dom bråkade med varandra.

( Fast Ambrosia var jätte nyfiken på Chess ;) )


Det blev inga bilder idag p.g.a jag skriver från pappas jobbdator, för att David inte är hemma och tog med sig datorn ;)

Så ni får en gammal bild i stället ;)


   



Julia Konradsson  

Av Julia Konradsson - 17 september 2011 07:15

Godmorgon alla läsare!


Nu har jag varit ute och gett hästarna frukost, ( Och gått ut med Turbo på promenad ) Brrr vad kallt det var ute bara 5 plusgrader.

Har varit inne på Wirsbos Hemsida och kollat efter några Starttider, men det har inte kommit ut några än... :/


Dagens ridning:


Ambrosia - Banan eller skrittas ut

Chess - Vet inte

Ägir - Rida igenom program eller Cavaletti


Tog några kort när jag var ute:


  Det Har till och med immat igen i pappas traktor ;)

 

    Och lilla Turbo ;)


Julia Konradsson



Ovido - Quiz & Flashcards