youngrider - -

Alla inlägg under juni 2012

Av Julia Konradsson - 17 juni 2012 23:09

Hej alla läsare!


Ledsen för dåliga uppdateringar dom senaste dagarna! Men det blir bättre nu! Kan börja med att berätta om lektionen i förrgår. Pappa skjutsade mig, eftersom mamma jobbade, annars brukar det vara hon som skjutsar mig ;) Men iallafall så när vi kom till Gunnarskäl, så lastade vi ur henne och gjorde henne i ordningen, osv. Sen så skrittade jag ut henne en sväng, för att det var lektion i ridhuset, och jag ville inte störa.



När jag började rida fram henne så kändes hon fin, lyssnade inte riktigt på mig, så jag bröt av till skritt. Hon fick skritta på lång tygel en stund och så började jag jobba henne igen. Då kändes hon bättre! Jag fick en mycket bättre känsla!


Lektionen började med att jag skulle rida upp LA1, när jag hade gjort halten och skulle gå fram, så började hon rygga, men jag lättade bara på handen så gick hon fram igen. Jag tycke verkligen inte att det gick bra resten av programmet. Jag hade ingen bra känsla heller + gick alldeles för fort, och jag gjorde inga halvhalter som jag borde ha gjort. (Red inte igenom hela programmet)


Men Lena hjälpte mig, och jag fick verkligen en underbar känsla! Kan inte förklara, det är bara jag, Ambrosia och Lena som vet ;) Ambrosia var verkligen jätte jätte fin och fick en jätte fin takt, efter att Lena hade hjälpt mig såklart!


Så jag fick rida upp LA1 igen, och vilken skillnad! Ambrosia gjorde en jätte fin halt + ryggning, och fina övergångar! Så är verkligen jätte nöjd med lektionen och Ambrosia!

Tack Lena för att du hjälpte mig!

 


Förrgår's Outfit.


Ambrosia:


Träns: ?

Sadel: Morris and Nolan

Lindor: ?

Schabrak: Sjöhagen Wear


Jag:


Hjälm: Back on Track

Stövlar: ?

Ridbyxor: ?

Piké: Jacson


 


 



   


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



Bilder och info om tävlingen idag, kommer imorgon! Så Godnatt bloggen!




 



Av Julia Konradsson - 15 juni 2012 11:54

  Hej alla läsare!


Kom precis in från stallet, ska ta och äta lunch snart och sen blir det att gå ner till stallet igen! Ägir har jag ridit så han är klar, jag joggade honom nere på fältet idag igen. Ridbanan var så dammig, så det kändes bättre att gå ner på fältet!


Han kändes fin, var lite stel i högervarv ( träningsvärk från igår ;) ) Jag kände bara igenom honom idag, märkte att han behöver galoppjobbas! Dålig kondis! Men jag är nöjd med honom! Tränade lite öppna åt höger också, och det gick riktigt riktigt bra! Imorgon ska han få gå ut i skogen, det var ett tag sen! Och på söndag kommer han få vila tror jag, det beror på hur sent vi kommer hem ifrån tävligen ;)



Hoppas Ambrosia går bra idag också! Träning för Lena ikväll, det var ett tag sen! Bloggar mer senare!


Älskar bilden !

 



Av Julia Konradsson - 14 juni 2012 22:50

Har verkligen haft fullt upp idag med! Vad är det med dessa dagar?! ;) Idag har jag i alla fall ridit Ambrosia och Ägir, Ambrosia joggade jag eftersom hon ska gå lektion imorgon. Hon kändes fin, var lite bråkig bara, men jag hade en riktigt bra känsla i slutet av ridpasset! Så då avslutade jag det genom att skritta ut en sväng i skogen! Ägir red jag ett lätt dressyrpass på, han kändes fin! Han ville inte ställa igenom i vänster, så vi gjorde mycket volter och vips så blev han som en gummiboll! Sån härlig känsla! Det blev även mycket bus i kvällsolen! ;)


Imorgon ska jag gå upp extra tidigt och rida Ägir på morgonen, sen blir det att börja förbereda träningen, vad som ska packas in i trailern, smörja grejerna t.ex sadel, träns osv.


Ska ta och gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon! Godnatt bloggen!


Min absoluta favorit bild!

 

Av Julia Konradsson - 14 juni 2012 13:46

Hej alla läsare!


Det har verkligen varit dåligt bloggande dom senaste dagarna! Så nu ska det bli bättre! Efter förra inlägget så började jag att packa för att senare på kvällen så skulle jag åka till Cornelia. (Skulle ha följt med henne på hennes träning men jag hann inte) Så jag sov över där till igår och så följde jag med henne till stallet!



Skrittade även ut Ägir igår kväll!


Ska ta och fortsätta städa nu, vi får snart främande!



Bjuder på en bild från i förrgår.

 


Av Julia Konradsson - 12 juni 2012 16:21

Har verkligen haft fullt upp hela eftermiddag/dagen! Nu kan man äntligen ta det lugnt, jag skulle ju igentligen ridit mina hästar på morgonen, men det blev inte riktigt så. Såklart ska det börja åska, igen?! Man blir ju helt slut, så istället för att rida fick man springa in i stallet och hämta grimskaften. Tur att hästarna är så nära stallet ändå, så att man hinner in med dom innan åskan kommer. Så då var det bara att vänta tills den var över, sen gå ut och rida.


Började med att rida Ägir, han kändes fin! Lite stel i sidorna bara, men då var det övergångar som gällde, och vips så blev han super fiiin! Jag skulle igentligen bara jogga honom idag, men det blev ett dressyrpass istället. Så vi jobbade mest på galoppen, från skritt till galopp, halt till galopp, galopp till halt osv. Han lyssnade på mig, och det kändes bra! Är riktigt nöjd med honom! Min lilla prins!


Sen var det Ambrosias tur, vi tog en runda i skogen bara ;) Lite spänd, men för övrigt väldigt fin, hon var väldigt mjuk och lyhörd!


Skönt att man har så fina hästar! Vilken tur man har!

 

Mamma tog även bilder när jag red Ägir nere på fältet, så här kommer dom ;)


Den bilden tog jag ;)

 




    


   



   


 


 


 


 


 


 


Väldigt HÖGT gräs för lilla Ägir! ;)

 


 


 



   





   

   





 

Av Julia Konradsson - 12 juni 2012 09:20

Ska ta och gå ut och rida hästarna nu, fixa stallet så att det är klart! Tycker det är skönast att gå ut på förmiddag och fixa hästarna, då är man ju ledig hela eftermiddag ;) Ambrosia ska jag nog skritta ut och Ägir joggar jag nog bara. Vi får se om jag tar med kameran ut så att mamma/jag kan fota lite ;)


Alltid kul att lägga in nya och fräscha bilder på bloggen!


 

Av Julia Konradsson - 11 juni 2012 22:22

På lördag då gäller det igen! Då ska Ambrosia och jag ut och tävla, det var ju ett tag sen sist ;) Det är på hemmaplan en LB1 och en LA1. Så nu gäller det att planera den här veckan! Vad som ska packas, vilka dagar hon ska jogga, skritta ut eller vilka dagar hon ska gå ett dressyrpass.


Måndag - Dressyrpass


Tisdag - Skritta ut


Onsdag - Vila


Torsdag - Jogga, känna igenom henne.


Fredag - Lektion


Lördag - Jogga


Söndag - Tävla


Jag brukar alltid göra en packlista! Så att jag vet vad som är med och vad som inte är med. Hur brukar ni göra? Så här ser min packlista ut:


Till start:
Sadel
Träns
Sadelgjord
Socker
Nr.lapp
2 vita schabrak
2 uppsättningar vita skydd
2 uppsättningar vita lindor
boots


Övrigt:
Pälsglans
Flugmedel
Sax
Putsmedel + svamp
Knoppgummisnoddar + kam
Liten handduk

Vattehink + vattendunk
Foder + krafftfoder + hö (Om det är två starter brukar jag ha med krafftfoder)
Borstar
Spö
Täcken, flecce, skrittäcke
Hink till krafftfoder

Systemkamera

Videokamera
Täckesgjord


Åka i:
Transportskydd
Täcke
Grimma



Mina saker:
1 Par vitaridbyxor
1 Plastrong
Kavaj
1 Tävlingstopp
2 Vita handskar
Hårnålar
Hjälm
Sporrar
Stövlar
Kavajfodral



Jag packar nästan allt i sadelskåpet som finns i våran trailer och i en stor väska! ;)


 




 

Av Julia Konradsson - 11 juni 2012 20:14

Ambrosia hade sina nya benskydd från Sjöhagen på sig idag! (igentligen skulle ambrosia och ägir dela på dom benskydden, men tyvärr är dom förstora för ägir) Men jag är väldigt nöjd med det köpet! Dom sitter väldigt bra på hästens ben och det är bra kvalitée!


Pic. Bild från idag på dom nya benskydden!

 


 


Mycket vitare innan passet ;)

Ovido - Quiz & Flashcards