youngrider - -

Alla inlägg under juni 2012

Av Julia Konradsson - 9 juni 2012 22:43

Hittade dom här bilderna när jag tittade igenom bildarkivet! Det är ifrån Eskilstuna 1 Maj, när jag var funktionär och tog kort på Cornelia & Thommy. Jag var ju sjukt samtidigt, så jag kunde ju själv inte starta med Ambrosia ungponnyklassen..


Första Klassen.











Andra Klassen.









 


 


 


 


 


Om ni klickar på bilderna blir dom större!

Av Julia Konradsson - 9 juni 2012 21:36

Kan börja med i Måndags: Då var vi ju med klassen på Gröna Lund! Vi skulle samlas i klassrumet kl 8,30 på morgon och tåget vi skulle åka med gick kl 10,07 (vi åkte med det tåget) så vi var frame vid Gröna Lund runt 12, och då började jag, Wilma, Karo och Cassie (Mina kompisar) med att åka Insane! Trodde aldrig jag skulle våga åka den, men den var sjukt rolig! Vi hann inte åka alla karuseller men vi åkte iallafall dom flesta!


Dom vi åkte var:


Insane

Vilda Musen

Extreme

Fritt Fall

Pop-Expressen

Kvasten

Blå Tåget


Lustiga Huset

Spökhuset


Dom vi inte åkte var:


Twister

Kättingflygaren (gungorna över vattnet)

Jetline

Katapulten

Flygande Mattan




Tisdag: Hade vi 6:ans dag, och öppet hus på kvällen. Hann inte blogga då.


Onsdag: Var jag och Cornelia Funktionärer på Strömsholm. Många fina 5 och 6 åringar, mycket ögongodis! ;) Vi var Protokoll springare, det var ganska få starter och så fina hästar!


Torsdag = Skolavslutning. Vi hade skolavslutningen på kvällen, vi fick roser eftersom vi slutade 6:an och ska börja på Göksten i höst. Sista gången man fick träffa sin klass, för nu splittras vi i fyra olika klasser.


Fredag: Fixade stallet på förmiddag och på eftermiddag var jag med mina kompisar.



Och idag då! ;) På förmiddag red jag Ambrosia, hon var super fin! Skriver mer om det senare ;) Och runt 13-14,30 åkte mamma och jag till Strömsholm för att kolla på Ponny Küren och gå på mässan. Hittade mycket smått och gott! ;) Visar bilder senare !




DAGENS RIDPASS 

..red bara Ambrosia idag.


Ambrosia - Hon var super fin! Jobbade mycket på halter och övergångar. Så att hon ska göra så mjuka övergångar som möjligt. Vi tränade även på mellangalopp och mellantrav. Och shit vilken mellantrav! Det var den bästa hon har gjort med mig på ryggen ! (vet inte hur hon har varit med dom andra ryttarna) Nu börjar hon fatta vad hon ska göra när jag ger henne hjälperna. Vet inte hur jag ska förklara..  Hon gjorde även super fina skänkelvikningar! Hon har även fått mycket mera attityd, och blivit starkare på en vecka ;)


Slutade detta ridpass med att lägga ner henne i en rund och fin form!


 







Av Julia Konradsson - 9 juni 2012 18:47

Hej alla läsare!


Har verkligen massor att berätta! Den här veckan har varit såå rolig! Håll koll här för snart kommer det komma upp ett långt inlägg eller massor med inlägg ;) Sen har jag glömt att visa bilder också!


Så ska nu ladda upp lite bilder osvosv.. ;)


Jag bjuder på en gammal så länge! ;)


 

Av Julia Konradsson - 3 juni 2012 20:13


Ambrosia

Jag började ridpasset med att skritta ut henne en sväng, och sen gick jag ut på fältet och började skritta henne i form. Hon var fin men lite bråkig och stökig. Så jag tog in henne på en liten volt. Jag märkte att det inte hjälpte så jag gick in på ridbanan istället. Jag började med att trava fram henne så att hon lyssnade på mig. Hon blev bättre och bättre. Då började jag med att träna på att vända rätt upp. Det var lite vingligt i början men det blev bättre och när jag parerade upp henne bättre!  

Sen tränade vi tempoväxlingar, eftersom hon har väldigt svårt med mellantrav så tränade vi extra på det ;) Det gick faktiskt väldigt väldigt bra! Vi tränade även på en massa övergångar och igångsättningar osvosv. Är riktigt nöjd med henne idag!


Ägir..

..skrittade jag bara ut idag! Han har förtjänat det efter gårdagens ridpass, Gryma Ponny !


Nu kommer Ägir och Ambrosia få vara lediga i två dagar. Imorgon är det ju Gröna Lund och på tisdag är det Öppet hus på kvällen. Men jag tror jag kommer hinna rida Ägir och Ambrosia på Onsdag på fm, för på em ska jag springa med protokoll på Strömsholms tävlingar hela em! Roligt! :D


Bjuder på en gammal bild idag med ;)


 


 
Av Julia Konradsson - 3 juni 2012 11:22

Det blev lite ändrade planer idag. Har bara ridit en häst. (Ambrosia) och stallet är inte klart, har bara sopat stallgången. ;) Har inte heller tagit in några spånbalar. Men vi ska iaf vara hos kusinerna kl 13. Så vi äter lunch där istället, (kommer ta något litet nu iaf  ;)men på eftermiddagen/kvällen (när vi kommer hem) så kommer mamma och jag göra klart stallet och så får vi se om jag rider Ägir eller inte. Det beror väl mest på vädret (just nu spöregnar det hemma hos oss) 


- Äta frukost

- Borsta alla hästarna

- Rida Ambrosia och Ägir

- Ta in spånbalar

- Fixa klart stallet

- In och äta lunch

- Åka till Kusinerna (dom fyller år)

- Hem, börja packa inför Grönan imorgon


Ska ta och börja fixa mig nu! Bloggar mer senare! :D  


              



Av Julia Konradsson - 3 juni 2012 08:49

Godmorgon alla läsare!


Har fixat en "att göra lista" för idag!  :D


- Äta frukost

- Borsta alla hästarna

- Rida Ägir och Ambrosia

- Ta in spånbalar

- Fixa klart stallet

- In och äta lunch

- Åka till Kusinerna (dom fyller år)

- Hem, börja packa inför Grönan imorgon  :D


Ungefär hälften av allt det där ska man hinna innan lunch ;)






Av Julia Konradsson - 2 juni 2012 22:21

Vad tycker ni om bloggen? Mycket fräschare utan all reklam, eller vad tycker ni? ;)

Ska ta och gå ut och fodra hästarna + kaninerna ;)


Men skriver mer imorgon!


   

Ovido - Quiz & Flashcards