youngrider - -

Alla inlägg under juni 2012

Av Julia Konradsson - 2 juni 2012 19:37



..jag red bara Ägir idag.

I början var han ungefär som vanligt, bara att han var stark och lite emot handen. Men när han blev varm och uppvärmd, blev han otroligt fin! Vilken känsla! (Ägir måste jag rida fram lite längre eftersom han har så mycket muskler som ska bli varma) Han var lyhörd och verkligen samlade sig i galoppen, (när jag skulle galoppera.) Jag joggade honom mest eftersom han var så himla fin! Sen tränade jag väldigt mycket på enkla byten och förvända galoppen. Han var så otroligt fin, stadig, jobbade ordentligt med ryggen och var samarbetsvillig - den känslan glömmer jag aldrig. Fina ponny! Det var ett tag sen jag red ett riktigt dressyrpass på Ägir! Så roligt att han var så här fin!


Har inga nya bilder, så jag bjuder på en gammal ;)



 


(Bilden är ifrån Januari 2012)



Av Julia Konradsson - 2 juni 2012 13:02

Ägir är riden och stallet är klart! Vi får se om jag och mamma rider Chess och Ambroisa ikväll, hoppas att det blir bättre väder bara..!  Ska ta och äta lunch nu och sen börja städa!


Skriver mer senare om ridpasset osv ;)


 

Av Julia Konradsson - 2 juni 2012 09:53

Godmorgon!


Nu ska jag komma igång med bloggen igen! På riktigt! Börjar med att berätta gårdagens ridpass på Ägir!


(Gårdagens)


Ägir

Igår skrittade jag mest Ägir, eftersom han har fått vara ledig i några dagar ;) Började med att skritta ut en rund i skogen/fälten. Det var något som prasslade i buskarna, så det var/är lite skumt här ute just nu.. Men så skrittade vi vägen till vårat fält. Då började jag med att jobba Ägir i skritt, han var väldigt stark så jag fick rida mycket lösgörande övningar. Men efter ett tag så tycket jag att han blev mjukare i munnen, så jag började jogga honom. Men han var alldeles för stark för mig, så jag satte mig ner i traven och tog verkligen igenom honom i sidorna! Då lyssnade han mycket bättre på mig, och vart mjukare i munnen. Jag avslutade ridpasset med att jogga av honom låg i formen, med massor av beröm och godis! ;)


Ambrosia

Ambrosia fick vara ledig idag!


Sammanfattning:

Ägir vart riktigt fin igår! Vi ska jobba ännu mer idag!

Ambrosia behövde vila igår, men idag ska hon få jobba! ;)


   


 

Ovido - Quiz & Flashcards