youngrider - -

Alla inlägg under juli 2012

Av Julia Konradsson - 11 juli 2012 20:50

Hallå!


Dagen idag har varit ganska lugn. Har mest varit i stallet idag (Som jag brukar vara) Bestämde mig för att skritta ut ambrosia senare mot kvällen. Då det var ganska tråkigt väder på förmiddag tyckte också det var kallt, skönare att rida ut när det är lite varmare ute! Ambrosia var ganska busig när jag skrittade ut henne idag. Märks att hon börjar komma upp i kondition nu!


Tänkte galoppera henne på "galoppslingan" men det blev inte riktigt så. Hon tyckte det var läskigt och hon var rätt så spänd. Men hon vart mycket piggare på att galoppera när vi skulle vända hemåt.


Har inte så mycket mer att skriva, men det var lite av det som hände idag.


 

Av Julia Konradsson - 10 juli 2012 22:55

 



 


 


 


 


 

Av Julia Konradsson - 10 juli 2012 20:01

Är helt slut! Ambrosia körde verkligen slut på mig idag ;) Jobbade henne på banan idag, red igenom LA för Ungponny. Hon var riktigt fin i traven idag, galoppen var fin men hon ville inte riktigt lyssna på mina skänklar. Men när jag hade ridit igenom programmet så tog vi igenom henne. Hon var lite kaxig mot mig, det märks att hon har fått vila ;) Men hon är så fantastiskt snäll den här ponnyn!! Trots att hon bara är 6 år!


Jag fick igenom det och det känns riktigt bra nu. Imorgon så är planen att hon ska få gå ut i skogen, och på torsdag program ridning igen!


Ägir fick vila idag igen! Men imorgon så ska mamma och jag gå upp riktigt tidigt och rida Ägir, Chess och Ambrosia! Det blir ett dressyrpass på banan för Ägirs del och Chess ska få vara sällskaps dam ;)


Ett fint kort som knäpptes i förrgår på Ambrosia! Har många fler som jag ska visa!

 



Av Julia Konradsson - 10 juli 2012 18:40

Här kommer lite blandade bilder från igår!


 


 


 


 






   



Av Julia Konradsson - 10 juli 2012 17:00

Har glömt bort vilka bilder jag skulle visa i förrgår? Åh, herregud vilket minne man har! Haha, var så länge sen jag blogga ;) Har kollat i arkivet också, men det finns inga bilder från den dagen, eller blandade bilder som jag skrev ;)


Men kan i alla fall berätta vad jag gjorde i förrgår! Hade ju tänkt rida på morgonen, men det blev inte riktigt så. När mamma kom hem, så skulle vi åka till Hööks. Så det var bara att fixa iordning sig, och sen åka dit. Efter Hööks så åkte vi till Erikslund och åt lunch ;)


Sen när vi kom hem släppte vi ut hästarna igen (dom fick gå ut på morgonen, men när vi skulle åka - runt lunch - så tog vi in dom och fodrade lunch inne) Senare på kvällen så joggade jag Ambrosia och skrittade ut Ägir. Båda var riktigt fina!


Här kommer bilder på det jag köpte på Hööks! 


Ambrosia fick en ny flugluva! (Chess fick också en ny luva - lika dan som ambrosia - men jag fick ingen bra bild på henne)


 


 


Köpte även strumpor som jag ska ha när jag tävlar ;)


 


Och Helosan Sol, väl behövligt till Ambrosias mule och även Ägirs mule, Ambrosias mule kan bli bränd om hon inte har helosan och ägirs mule brukar bli väldigt torr.


 


 

Av Julia Konradsson - 10 juli 2012 13:15

Hallå!


Har verkligen varit super dåliga uppdateringar här! Idag kommer det bli mycket bättre! Igår kunde jag inte blogga för det åskade så mycket. Hann bara rida Ambrosia igår, Ägir och Chess skulle mamma och jag rida tillsammans, men när vi skulle ut började det att åska och blixta. I förrgår så hann jag inte. Hade fullt upp hela dagen!

Men som sagt idag blir det mycket bättre, kommer bl.a inlägg som jag lovade för några dagar sedan + lite vad som hände i förrgår.


Så håll koll på bloggen idag! Nu ska jag dra ut till mina hästar, vi hörs senare!


 

Av Julia Konradsson - 8 juli 2012 10:14

Godmorgon! Det kommer bli ett kort inlägg nu! + så kommer det komma ett inlägg senare idag om igår + massa blandade bilder ;) Måste äta frukost nu och sen dra ut till mina hästar. Det ska bli regn på eftermiddag, så jag rider nu.


Men som sagt jag bloggar mer senare!


 



Av Julia Konradsson - 7 juli 2012 12:30

Kan inte vänta längre med att sätta igång Ambrosia!! Är verkligen jätte nervös inför Rånäs! Vi ska starta LA för Ungponny på Söndagen. (Det är båda Lördag och Söndag, men Ungponny klasserna ligger på Söndag och Globen kval för D-ponny ligger också på Söndagen) Pappa och jag var inne på eniro och sökte på vägbeskrivning, hur långt det är till Rånäs hemifrån oss. Det kommer ta ca 3 timmar att åka dit den kortaste vägen, den längre vägen går snabbare. Men pappa kan den kortaste vägen, så därför väljer i den ;)


Ambrosia har varit riktigt busig i hagen den senaste tiden, tror hon börjar få lite överskotts energi ;) Så därför har jag bestämt att hon inte får vara ledig i en hel vecka ;) Tror jag ska börja med att skritta/jogga henne idag, för nu har hon fått vara ledig i 5 dagar.


 





Ovido - Quiz & Flashcards