youngrider - -

Alla inlägg under juli 2012

Av Julia Konradsson - 1 juli 2012 17:14

Hallå!


Har precis kommit in från stallet, kan säga er att jag är helt slut! Imorgon kommer jag ta en ordentlig sovmorgon ;) Men nu är stallet klart, men jag har inte orkat plockat ordning alla grejer som ligger framme från idag.. ;) Men det fixar jag imorgon!

Pappa har slagit nere på vårat fält, (inte hela) så idag var mamma och jag nere och plockade upp gräset, (inte allt såklart) det var riktigt fint! Så nu kommer hästarna få torkat gräs blandat med hö, samt bara torkat gräs på lunchen. 


Men nu kommer det verkligen bli hårdkörning för Ägirs del! Han kommer verkligen få jobba denhär veckan + nästa!


Skriver mer om det ikväll, ska äta mat nu ;)


Bjuder på två bilder från tävlingen idag, visst är den bra söt? ;)

 


 

Av Julia Konradsson - 1 juli 2012 14:14

Hej alla läsare!


Har nu ridit klart min sista start på meetinget! Hon var otroligt fin på framridningen, först så skrittade jag fram henne länge eftersom det var lång tid till start. Sen började jag att jogga henne, hon kändes mjuk och fin, hon hade mycket energi! Efter det började jag sätta högre krav på henne, att hon skulle vara mer samlad i galoppen. Hon vart riktigt fin! Behövde inte rida fram särskilt länge. Tränade också på program delar, skänkelvikningarna satt idag! Hon flytade fint och det flöt på bra!

Vi gick upp till tävlingsbanan i god tid, hon var riktigt tittig! Men det släppte och hon blev avslappnad. När vi kom upp till tävlingsbanan så fick jag rida i coralen. Jag travade och galopperade mest, så att jag inte slutar rida!


På banan

Så var hon inte alls lika tittig som igår! Hon tyckte fortfarande att transporten var lite läskig! Men hon blev mer och mer avslappnad inne på banan!

När jag väl fick startsignalen så var hon riktigt fin! Hela ritten var klockren! Hon gick verkligen som en klocka, jag var såå nöjd när jag gick ut ifrån banan! Den ända missen jag tyckte vi hade var sista fattningen i galopp, hon fattade inte när jag gav hjälpen, så hon fattade efter bokstaven.

 Vi slutade på en 7de plats på 61,05 % och det var riktigt jämnt upp till tvåan!


Men tyckte verkligen inte att jag fick några fina kommentarer längst ner, domaren tycket att hon var ostadig och spänd, men det var hon verkligen inte. Idag om nån dag var hon verkligen inte spänd, hon var rättare sagt avspänd och riktigt stadig i formen.

Menmen det är bara att ta nya tag och ladda om inför Rånäs om ca två veckor. Då blir det LA för Ungponny, programmet. Men imorgon så kommer jag skritta ut ambrosia och sen kommer hon få en hel veckas ledigthet! Så att hon hinner med att smälta allt hon har lärt sig på så kort tid, + har det varit en riktigt jobbig vecka för Ambrosia!


(Om ni klickar på bilderna så blir dom större.)

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 





Ovido - Quiz & Flashcards