youngrider - -

Alla inlägg under juli 2012

Av Julia Konradsson - 7 juli 2012 10:41

Hej alla läsare!


Vaknade precis! Skönt med lite sovmorgon ibland också ;) Ska äta frukost sen ut till hästarna! Pappa tog ut hästarna imorse, så dom är redan ute ;)

Idag ska Ägir motioneras, antingen ska han gå ett dressyrpass eller så skrittar jag ut honom. Hmm har inte bestämt mig än ;) Ska även planera in vilka tävlingar jag och Ägir ska åka på ;)


Men skriver mer senare!


   

Av Julia Konradsson - 6 juli 2012 21:17

Hej alla läsare!


Har precis kommit in från stallet! Var nere i stallet en stund på eftermiddag, och en på kvällen ;) Har städat sadelkammaren, tagit reda på all tvätt, + lagt undan alla täcken som låg framme. Har även gjort klart all mat, (Glömde skriva att bara mockningen var klar)


Tänkte visa lite av vad mamma och jag köpte hos Sanna och från Granngården.



Det här är från Granngården:


Glansspray. Sägs vara jätte bra!

 


 


Det här är verkligen jätte bra! Ett het tips till alla som har eksem hästar!

 


Godis ;)

 


Det här köpte jag hos Sanna:


Nack- och nosludd till Ambrosias åk grimma.


 


Köpte även ett täcke och schabrak från deras secondhorsegear blogg! (Bilder på det kommer en annan dag!) Tycker verkligen det är en jätte bra blogg! Gå och kika in vetja!


Av Julia Konradsson - 6 juli 2012 17:45

Phuu, har nu tvättat upp all tvätt från stallet! Så skönt! Då behöver man inte tänka mer på det ;) (Det är inte bara vitt som jag har tvättat, det är även: blått, grått, orange, rött osvosv..)


  


 

Av Julia Konradsson - 6 juli 2012 12:04

Hallå!


Förlåtförlåtförlåt för så dåliga uppdateringar! Ska verkligen försöka skärpa mig! Kan berätta lite om morgonen, stallet är klart och jag har ridit Ägir, han var super fin idag, mjuk i båda sidor och hade fin takt. Skulle ha ridit ett dressyrpass, men jag joggade bara honom idag. Som belöning så fick han gå ut i skogen.


Har inte hunnit gjort så mycket mer, ska äta lunch nu och sen gå ut till stallet igen för att städa. Vi har så himla stökigt just nu! ;)


Vi hörs mer sen!


 

Av Julia Konradsson - 4 juli 2012 08:15

Hej alla läsare!


Förlåt för dom dåliga uppdateringarna igår! Men idag tänkte jag uppdatera bättre! Ägir var super fin igår! Mjuk i båda sidor, jag joggade och skrittade honom mest. Han fick mycket beröm och så skrittade jag ut honom en sväng! Idag skulle han skritta, men det blev inte så, så han får i stället vara ledig ;)

Kommer ett inlägg imorgon om när vi var hos Sanna, tänkte visa lite grejer vi skulle hämta! ;)


Ska snart iväg till stan och fixa lite grejer, men tänkte svara på en kommentar! (Lite sent svar, men bättre sent än aldrig!)


Kommentar till Ambrosia Söndag.


Anna Dagson

Måndag 2 juli 07:57

Hej Julia! Vad kul att din känsla för söndagens tävling är så bra :-) Ida hade samma

känsla som du när hon red ut, och jag  har aldrig sett Phaffe så 

avspänd förut :-) . Så procenten känndes konstig? Det mest

lustiga var att allmänna intrycket låg på 6or 7 or, men i momenten 4or och 5or för att han var så "spänd", strange. Så synd att du ej fick till sista kvalet, men vi håller tummar för Rånäs :-) KRAM


Svar: Hej Anna!

Ja, hon var super fin! Samma sak hände med mig och Ambrosia, tyckte procenten var låg. Hon har aldrig

varit så avslappnad på en tävling som hon var då! Ja det var tråkigt men jag var/är nöjd, så nu laddar vi om inför Rånäs, håll alla tummar ni kan! ;) Vi ses i sommar! KRAM


 


Av Julia Konradsson - 3 juli 2012 09:24

Vilket fint väder det är idag! Känner på mig att det kommer bli riktigt varmt idag ;) Skönt! Hästarna är ute och har det bra, ska äta frukost snart. Sen är det dags att börja städa i stallet! Det är riktigt rörigt där nere ;) Mamma jobbar 9-14 så när hon kommer hem ska vi gå ner och hämta gräs ifrån fältet igen ;)


Ambrosia var riktigt pigg när jag släppte ut henne idag! Känner på mig att nästa vecka kommer hon vara riktigt pigg och busig när jag sätter igång henne igen! ;)


Ägir ska jag jobba idag, men det kommer nog bli mer åt eftermiddag/kvällen då det inte är lika varmt ute ;)


Ses sen!

 

Av Julia Konradsson - 1 juli 2012 19:20

Denhär veckan kommer det verkligen vara mycket fokus på Ägir, han kommer få gå stenhårt! Hoppas bara vädret tillåter det också ;) Han har fått haft ett litet sommarlov nu ;) Men det är slut på det!

Så här kommer hans schema se ut framöver:


Måndag: Skritta ut/Joggas på fältet

Tisdag: Dressyrpass

Onsdag: Skrittas

Torsdag: Dressyrpass

Fredag: Dressyrpass

Lördag: Skritta ut

Söndag: Joggas/Galopperas nere på fältet

Måndag: Dressyrpass

Tisdag: Dressyrpass

Onsdag: Joggas nere på fältet

Torsdag: Vila

Fredag: Busa ;)

Lördag: Skritta ut

Söndag: Vila (Ambrosia tävlar då)


Så kommer det se ut på ett ungefär, sen kanske det ändras, men det tror jag inte!

Kommer tvinga mamma att ta kort på oss också ;)


Min lilla sötasak!

     


Ambrosia kommer få vara ledig nu i en vecka. Sen kommer vi börja trima inför Rånäs ;)


Några av mina favorit bilder från idag!


 


 


Joggar av henne:


 


 


Hade uppknäppt kavaj eftersom det var så varmt! (Min plastrong som flyger)


 


Ovido - Quiz & Flashcards