youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2012

Av Julia Konradsson - 17 augusti 2012 10:51

Håller just nu på att planera dagen idag. Måste hinna med mycket innan 16,30 eftersom vi får besök då.


- Städa, stallet och huset

- Fixa stallet

- Rida Ägir och Ambrosia

- Skritta Chess


Blev inte så lång lista men ändå ;) Men i alla fall så ska Ägir jobbas nere på fältet idag också, och Ambrosia ska joggas nere på fältet.


 

Av Julia Konradsson - 16 augusti 2012 22:19

Hej alla läsare!


Dagen idag har varit toppen! Vid lunch så åkte mamma och jag till Erikslund samt Hööks som vanligt ;) Köpte inte så mycket, mest välbehövliga grejer (och lindor på Strömsholms sadelmakeri) ;)


Vi kom hem runt kl 16, vid kl 18 gick vi ut för att fixa hästarna. Ägir var först ut! Han var en aning stark, så mycket tempoväxlingar i traven samt galoppen. Galoppen drog han iväg allt för mycket, så bröt av och gjorde nya fattningar på volten, med samling. Han var inte helt lösgjord i sidorna så det blev mycket volter och lösgörande övningar ;) Han blev mycket fin mot slutet! Är nöjd med honom idag!


Ambrosia och Chess skrittade mamma och jag på fältet idag som sagt. Ambrosia var jätte pigg! Det var ett tag sen vi var nere på fältet också. Joggade henne bara för att känna lite hur hon var osv, hon kändes i alla fall super fin!


Är nöjd med mina hästar idag! Tyvärr så blev det inga bilder knäppta idag, men kanske imorgon om man har tid? Ska ta och gå ner och kvällsfodra hästarna, ni får ha det så bra så länge!



 




Av Julia Konradsson - 16 augusti 2012 09:21

Hej alla läsare!


Dåliga uppdateringar igår, ska försöka uppdatera bättre idag! Men i alla fall, gjorde inte så mycket igår. Hästarna fick vara lediga, men idag ska dom jobbas! Med det blir senare mot eftermiddag/kvällen, för det är så himla varmt ute nu.


Ambrosia ska jag bara skritta/jogga idag nere på fältet tillsammans med Chess.

Ägir ska jobbas nere på fältet.


Mamma kanske kan ta bilder på mig och Ägir idag också? Var så länge sen jag hade nya bilder på honom!



Tycker denna bild är så charmig på Ambrosia ;)

 

Av Julia Konradsson - 15 augusti 2012 00:06

Hej alla läsare!


Haha, vad gjorde jag idag (igår) igentligen? Känns som om jag inte har gjort någonting! Vilja och hennes lillasyster var här och red på Ägir, dom var jätte duktiga! Ägir är så snäll också! Stallet är klart och Ambrosia har promenerats och Chess skrittats! Mamma och jag var även iväg en sväng till Sunbyholms Ridcenter för att kolla på Ida när hon red lektion! Såg jätte fint ut! :)


Har inte så mycket mer att skriva men bjuder på några fina bilder på Phaffe!


 


 


 


 


 





Av Julia Konradsson - 15 augusti 2012 00:01

Nu tänkte jag berätta om lördagen ;)


Lördag Ungponny SM 2012


Framridningen - På lördagen var hon inte lika fin som hon var dagen innan. Hon var lite "stoig" om man kan kalla det så ;) Men hon var ändå fin, men jag hade inte den där wow känslan! Som jag kan ha ibland ;) Jobbade henne mycket i skritten, eftersom det var där vi fick nerdrag på dagen innan. Så att hon skulle vara lösgjord och fin, samt jobba igenom ryggen och sänka huvudet.


Banan - På banan var hon jätte fin! Lite trött, men det är som det är ;) Fick rida runt och sen rida upp programmet (det var samma program som dagen innan) Uppridningen tyckte jag var riktigt bra! Efter halten blev det lite vingligt, men det är bara att träna vidare! Mellantraverna var det inte så mycket tryck i, fast i början var det det, men hon orkar som sagt inte hela vägen.

Skänkelvikningarna var bra! Stund talls så kommer hon lite efter med bakdelen, och då måste jag vara snabbare med att parera upp henne, men tycker hon korsar riktigt fint! Traven programmet var riktigt bra och hon hade fin takt i sig! Skritten var såå mycket bättre!! Hon sänkte nacken och skrittade igenom ryggen. Dock hade vi en liten onödig miss! När jag kortade upp tyglarna, så såg hon "spöken" i hörnet ;) Men det är bara att rida vidare!

Galoppen var lite snabb och så gick hon över tygeln delvis, men det är en styrkefråga. Är jätte nöjd med henne och tyckte hon skötte sig bra!


Fick fina ord av domarna! Dom såg också att hon har vääldigt mycket kvar att ge! Och att hon för dagen var lite svag, men dom såg att hon har denhär runda fina galoppen osv.


Slutade på en 11de plats på 74,400%! Och totalt slutade jag på en nionde plats av fjorton startande!



Dom gjorde en riktigt pampig avslutning för oss Ungponnyer! Alla fjorton 6åringar fick gå in på en egen prisutdelning ställde upp oss på rader och fick plakett. (rosetten fick man innan man gick in på prisutdelningen) Dock så tyckte Ambrosia att rosetten var jäääätte läskig! Så jag fick hämta den efter prisutdelningen ;) Efter 6åringarna så var de 5åringarnas tur och sedan 4åringarnas, så alla fick lika ;)


 


Ännu ett jätte fint kort bästa Ida har tagit! :) (http://idadagson.blogg.se) 


  


  


Så i förrgår så tränade jag på att sätta dit rosetter på Ambrosia, och då gick det jätte bra!


  

Av Julia Konradsson - 14 augusti 2012 14:24

Hej alla!


Kom hem för ungefär en halvtimme sen, varit med familjen och ätit lunch på Ming Palace, våran sista lunch tillsammans! ;) Eftersom David och pappa åker till Berlin, Tyskland idag, så nu är jag och mamma själva hemma ;)  


Ska ta och gå ut och börja fixa Ägir snart! Vilja och hennes lillasyster Meja kommer snart för att få rida lite på Ägir ;)


Bloggar mer ikväll!


 


   

Av Julia Konradsson - 14 augusti 2012 09:20

Godmorgon alla läsare!


Ska snart ta någonting att äta ;) Men i alla fall så ser dagen ut på ett ungefär såhär:


Mocka + göra maten

Lilla Vilja ska få skritta och trava på Ägir (jag håller i)

Ambrosia ska promeneras

Chess ska skrittas

Tvätta schabrak, lindor osv.


Senare ikväll, så LOVAR jag att jag ska skriva om lördagen!



Bjuder på en bild så länge ;) Ett jätte fint kort som bästa Ida har tagit! (http://idadagson.blogg.se)


 


Av Julia Konradsson - 13 augusti 2012 22:10

Har glömt att visa bilderna från vårat hotellrum i Karlstad! Vi bodde på Hotellet Elite :)


 


 


 


 


 


 


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards